Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valikoivasti tervehtivät kassat

Vierailija
22.07.2025 |

Jotkut kassat moikkaavat jokaista asiakasta, mikä on luonnollisestikin ok. Sitten löytyy heitä valikoivasti tervehtiviä, eli edellistä asiakasta saatetaan moikata ja toivottaa jopa hyvää päivän jatkoa, mutta seuraavalle asiakkaalle tokaistaan ainoastaan vaikkapa 5,99:- Mun mielestä tämä on jokseenkin tökeröä käytöstä. Joko jokaista asiakasta pitäisi moikata tai olla sitten kokonaan hiljaa.

N27

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan mennä työterveyteen, jos ei suuta jaksa avata. Tai vaatia toisenlaisia työtehtäviä. Jännä että osa kassoista jaksaa hymyillä myös ikäville asiakkaille ja TERVEHTIÄ siitä huolimatta.

Niin, onhan se ihan vtun jännää, että ihmiset ovat erilaisia. Kellarissa kasvanneelle voit tällainenkin asia tulla yllätyksenä. Ja mitä työterveyteen tulee: Se, että sano sinulle "hei" ei ole mikään syy mennä lääkäriin. Se sijaan se on, jos teet noin mitättömästä asiasta elämää suuremman ongelman. En edelleenkään ole töissä palvomassa asiakkaita ja toimimassa paskakaivona, jolla ei ole mitään tunteita. Olen rahastamassa ostokset. Jos se ei kelpaa, vaihda kauppaa. 

Kasvanneelle😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 mitä vttua?

Ei vttua vaan kirjoitusvirhettä. 4-vuotiaalle varmasti tosi jännä juttu. 

Vierailija
122/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hankkia elämä, jos jostain kassatädin tervehdyksestä saa tehtyä näin ison ongelman itselleen. 

Asiakas äänestää jaloillaan ja lompakollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ostettu rakkaus vain masentaa" oli eräässä laulussa.

Niin entä sitten viran puolesta pakotettu ystävällisyys?

Viran 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 luuletko ihan oikeasti, että joku vtun myyjä on VIRASSA😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 en kestä tämän palstan ihmisten tyhmyyttä!!!!

Vierailija
124/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hankkia elämä, jos jostain kassatädin tervehdyksestä saa tehtyä näin ison ongelman itselleen. 

Asiakas äänestää jaloillaan ja lompakollaan.

Sittenhän tulee win-win-tilanne, kun aspan ei tarvitse kestää paskantärkeää asiakasta ja asikkaan ei tarvitse kestää sitä, ettei hän olekaan kassan elämän keskipiste. Ruokakaupassa kyllä riittää asiakkaita, vaikka paskantärketä nillittäjät jäisivät kotiin itkemään. 

Vierailija
125/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololo 

Vierailija
126/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite meen itsepalvelukassalle, mulle on se ja sama puhuuko se kassa ruokakaupassa vai ei. Eri tietty muut putiikit joissa jotain neuvoja vaikka kaipailee 😀

Vierailija
127/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua siitä, että asiakas ei katso päinkään siinä kohta, kun on tervehdyksen paikka ja sitten onkin aika heti keskittyä ostoksiin.

Eivät kassat ole valikoivia. Asiakkaat ovat usein vaativia ja tietävät miten työ tulee paremmin tehdä. Itsekeskeisyys on yhdistävä tekijä hankaien asiakkaiden porukassa. Antakaa olla. 

En kehtaisi mennä kenenkään työpaikalle kertomaan miten työ tehdään oli sitten kuinka helppo työ tahansa. 

Sanoisin, että tuo ensimmäinen oletus on lähellä oikeaa.  Olen asiakkaana itsekin huomannut, että latoessani ostoksia hihnalle 

tervehdyksen aika saattaa mennä ohi. Vielä siinä maksuvaiheessa ennättää olla kohtelias puolin ja toisin.

Vierailija
128/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikosta Valikoivasti tervehtivät  kissat. 😆

Mietin, että ainahan ne kissat on valikoivia. Mutta ehkä kassatkin sitten ovat.

Vierailija
129/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalle maksetaan siitä virkansa hoitamisesta. Ystävällisyys sisältyy siihen.

Jos on töykeä, ja asiakas sen vuoksi siirtyy asioimaan toiseen liikkeeseen, on aspa hoitanut tehtävänsä huonosti ja hänestä on vain haittaa työnantajalle.

Vierailija
130/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä moikkaan kassaa ja aina moikkaa takaisin. Olen kolmekymppinen kilttimies. 

Lerran ei moikannut niin moikkasin uudelleen kunnes sain vastauksen.

Tärkeää olla sosiaalisessa kanssakäymisessä

Vierailija
131/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ikävä tunne saada konkreettisesti vasten kasvoja se fakta, ettet olekaan niin merkityksellinen ihminen kuin luulet, vaan olet kassalle vain yksi liukuhihnatuote muiden joukossa. 

Omassa työssäni joudun olemaan tarkoin kartalla ihmisten tunnetiloista ja mielenliikkeistä, joten kaiketi siksi olen kiinnittänyt huomiota esiintuomaani ilmiöön. 

Ap

Tuohon auttaa se, kun kääntää katseen pois omasta navasta ja tiedostaa, että olet tosiaan vain yksi liukuhihnatuote, joka ei kassatyöntekjälle ole millään tasolla kiinnostava olento. 

Mitä sä nyt ap:ta vastaan hyökkäät, kun ASIAKASPALVELUTYÖNTEKIJÄN työnkuvaan kuuluu tervehtiminen vaikka siellä ois mato kass

Kyllä sä olet asiakaspalvelijakin.

Vierailija
132/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Yhtä tervehditään ja toiselle ei sanota mitään, vaikka kaupassa olisi tasan 2 asiakasta.

Kyllä sinne kassalle pääsee töihin joten kaikki jotka arvostelevat voivat ihan itse kokeilla miten se tervehtiminen tasapuolisesti joka ihmiselle onnistuu koko ajan. Siis joka päivä vaikka seitsemän tunnin ajan. Sen jälkeen voikin mieli muuttua ja asiakkaana narinat loppua. Kassa on ihminen ja  kohteliaisuus ja ystävällisyyskin riittänee. 

Vierailija
133/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viddumaiset vakiasiakkaat kyllä tunnetaan ja niille ollaan tahalteen töykeitä että vaihtaisivat kauppaa. Eikö Sua tervehditty? Mistähän mahtais johtua?;)

Vierailija
134/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on itse mies ja menee kassalle ja jos siinä on nainen työntekijänä niin minkäänlaista tervehdystä ei saa. Pelkkää mulkoilua ja huonoa käytöstä

Valitettavasti tuon ovat saaneet aikaan miesasiakkaat, jotka kuvittelevat, että kassatyttö on siinä heidän limaisia iskuyrityksiään varten ja jos se hymyilee, se on automaattisesti kiinnostunut. Helpompi olla  myrtsi kaikille miehille kuin olla jatkuvasti limaisten vihjailujen kohteena. 

Onpas paksua ja harhaista olettamaa miesten ajattelusta ja toiminnasta - ei vain tuossa kommentissa, vaan joissain muissakin. En ole koskaan kassajonossa nähnyt kenenkään miesasiakkaan flirttailevan kassahenkilön kanssa.

Jos olisit kassalla töissä, voisit yllättyä. Mutta et ehkä positiivisesti. 

Vierailija
135/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on itse mies ja menee kassalle ja jos siinä on nainen työntekijänä niin minkäänlaista tervehdystä ei saa. Pelkkää mulkoilua ja huonoa käytöstä

Valitettavasti tuon ovat saaneet aikaan miesasiakkaat, jotka kuvittelevat, että kassatyttö on siinä heidän limaisia iskuyrityksiään varten ja jos se hymyilee, se on automaattisesti kiinnostunut. Helpompi olla  myrtsi kaikille miehille kuin olla jatkuvasti limaisten vihjailujen kohteena. 

Sama kuin väittäisit, että kaikkia naisia kohtaan saa käyttäytyä huonosti siksi, että jotkut naiset käyttäytyvät huonosti

Vierailija
136/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut muutaman vuoden töissä kassalla ja yritän aina kaikkia moikata tasapuolisesti sekä sanoa kiitokset ja hyvät päivän jatkot, jos ei ole jonoa niin vaihdan myös mielelläni muutaman sanan asiakkaan kanssa mikäli tämä on puheliaalla tuulella. Kuuluu mielestäni työnkuvaan asiakaspalvelijana ja hyviin käytöstapoihin. Mutta on totta että on ajoittain raskasta toistaa samaa litaniaa useampi sata kertaa päivässä ja siksi välillä vahingossa saattaa varsinkin kiireessä jäädä jokin välistä, mikä harmittaa myös itseä. Ratkaisuna yritän keksiä eri sanoja sanoa samat asiat niin pysyy pää paremmin mukana (kiitosta tietysti vaikea korvata, mutta esim. mukavaa/kivaa/aurinkoista/hyvää päivänjatkoa/päivää/perjantaita/viikonloppua/loppupäivää jne.). Kiireen lisäksi monesti asiakas ei toisen kanssa jutellessa, puhelinta selaillessa, kuulokkeet päässä tai ostoksia hihnalle laittaessa huomaa tervehdystäni ja sen joutuu toistamaan useaan kertaan eikä siltikään ole ihan varma tuliko kuulluksi eli joskus ongelma on kyllä osittain myös tiskin toisella puolella. Toki myyjiä on moneen lähtöön eivätkä kaikki toimi kuten minä, itsekin asioinut monesti niin että pelkkä summa sanotaan eikä muuta. Ajattelen kuitenkin ettei kukaan voi joka päivä olla parhaimmillaan ja vaikka mulla ei ole ongelmaa olla iloinen eivät kaikki siihen pysty jos on vaikea hetki, koskaan ei voi tietää mitä taustalla on. Palautetta kaupalle voi kuitenkin laittaa nykyään melko helposti netin kautta jos kovin mielensä pahoittaa tai ongelma tuntuu toistuvan.

Sivupolkuna harmittaa miten paljon tässäkin keskustelussa väheksytään myyjän/kassan työtä. Olen tehnyt paljon erilaisia töitä elämäni aikana asiantuntijaharjoittelusta museo-oppaaseen ja kaupan kassaan nyt yliopisto-opintojen viimeisen vuoden ohella, ja koen että myyjän työ on opettanut enemmän elämästä ja ihmisyydestä kun kaikki nuo muut hommat yhteensä. Itsepalvelukassat jne. yleistyy joo, mutta ainakin vielä myyjät, postityöntekijät, roskakuskit ja siivoojat on aika tosi oleellinen osa sitä, että suurimman osan suomalaisista arki pyörii ja pöydässä on ruokaa ja muut vastaavat perustarpeet ja elämän edellytykset on saatavilla. Moni näistä töistä sisältää myös yllättävänkin paljon aivotyöskentelyä vaativia yksittäisiä tehtäviä. Ihmisten pitäisi arvostaa ruohonjuuritasoa enemmän koska se rakentaa pohjan koko yhteiskunnalle. Ja jos perustukset on huterat, ei tule tukevaa taloakaan. 

Vierailija
137/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viran 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 luuletko ihan oikeasti, että joku vtun myyjä on VIRASSA😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 en kestä tämän palstan ihmisten tyhmyyttä!!!!

Luepa uudestaan. ei puhuttu kassatylntekimöistä vaan virassa olevista. 

Vierailija
138/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viddumaiset vakiasiakkaat kyllä tunnetaan ja niille ollaan tahalteen töykeitä että vaihtaisivat kauppaa. Eikö Sua tervehditty? Mistähän mahtais johtua?;)

Sä saat palkan siitä. Joten hymyile!

Vierailija
139/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut muutaman vuoden töissä kassalla ja yritän aina kaikkia moikata tasapuolisesti sekä sanoa kiitokset ja hyvät päivän jatkot, jos ei ole jonoa niin vaihdan myös mielelläni muutaman sanan asiakkaan kanssa mikäli tämä on puheliaalla tuulella. Kuuluu mielestäni työnkuvaan asiakaspalvelijana ja hyviin käytöstapoihin. Mutta on totta että on ajoittain raskasta toistaa samaa litaniaa useampi sata kertaa päivässä ja siksi välillä vahingossa saattaa varsinkin kiireessä jäädä jokin välistä, mikä harmittaa myös itseä. Ratkaisuna yritän keksiä eri sanoja sanoa samat asiat niin pysyy pää paremmin mukana (kiitosta tietysti vaikea korvata, mutta esim. mukavaa/kivaa/aurinkoista/hyvää päivänjatkoa/päivää/perjantaita/viikonloppua/loppupäivää jne.). Kiireen lisäksi monesti asiakas ei toisen kanssa jutellessa, puhelinta selaillessa, kuulokkeet päässä tai ostoksia hihnalle laittaessa huomaa tervehdystäni ja sen joutuu toistamaan useaan kerta

Oot ihana

Vierailija
140/142 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla sukupuoli/ikäasia, usein nuori kassatyttö jättää miehet tervehtimättä, kun taas vanhempi kassarouva on tyly nuorille naisille. 

Miehille olen mahdollisimman vähäeleinen enkä edes hymyile, koska ihan liian moni (etenkin 50+) mies kuvittelee, että hymy ja ystävällinen käytös=olen kiinnostunut seksuaalisesti. 

Väitätkö, että et ole antanut kosteaa suuhoitoa vanhemmille herroille ja ottanut mällejä lolloillesi? :D Kukaan ei uskoa sua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme