Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon lihonut puolessa vuodessa 20kg

Vierailija
22.07.2025 |

Joulukuussa 75, nyt 95, huhhuh, ei ihme että on vähän epämukava olo

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta mielialalääkkeet

Vierailija
2/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö naimisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄👍

Vierailija
4/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitti käydä vaaalla kun työhousujen nappi menee just ja just kiinni vaikka noi oli vähän löysät talvella, onneks kävin! Oli aika järkytys mutta toivottavasti lähtis tippumaan nopeesti..,

Vierailija
5/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä kun mä ja 3 muutakin ystävä ollaan lihottu vuodessa noin 20-30 kiloa huomaamatta.

Kukaan meistä ei ymmärrä miksi. Ollaan aina oltu normaalipainoisia, ollaan eletty ja liikuttu. Kukaan meistä ei ahmi.

DR Now: You don't get fat from thin air!

Vierailija
6/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin huimat 50kg 6vuodessa jolloin minulla oli totaalinen työuupumus ja fyysinen ja psyykkinen burn out ja siihen lääkitys. Nyt lääkitys on purettu ja jaksan liikkua. Ihanaa. Olenkin laihtunut jo 15kg. Ja motivaatiotaso on korkealla. Uskon saavuttavani tavoitteeni.

Voimia kaikille painonsa kanssa kamppaileville. Muistetaan rakastaa itsejämme ja toisiamme.

Vierailija
7/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä kun mä ja 3 muutakin ystävä ollaan lihottu vuodessa noin 20-30 kiloa huomaamatta.

Kukaan meistä ei ymmärrä miksi. Ollaan aina oltu normaalipainoisia, ollaan eletty ja liikuttu. Kukaan meistä ei ahmi.

Ette ahmi, mutta sipsejä ja siideriä ei nyt lasketa?

Vierailija
8/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin reilussa vuodessa noin 15 kiloa. Lopetin lähes kokonaan lisätyn sokerin käytön, karkkia, pikaruokaa, alkoholia en käyttänyt aikaisemminkaan. Paino ei laskenut yrityksistä huolimatta. Sitten minulla todettiin suolistosyöpä ja runsaasti nestettä vatsan alueella. Nyt leikkaus on ohi, hoidot menossa ja vointi aika hyvä. Paino laskenut muutaman kilon. En tarkoita tällä, että kaiken lihavuuden takana on joku näin vakava sairaus mutta kannattaa miettiä, että jotain sellaista voi olla johon syömisen vähentäminen ei yksin auta. 

Vierailija
9/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kehopositiiviseksi ja mätä ruokaa kaksin käsin lisää.

Vierailija
10/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan ystävällisesti: miten on mahdollista lihota kymmeniä kiloja/v huomaamatta? Minulla viimeistään viisi ylikiloa näkyy esim.vyötäröllä, kun vaatteet eivät mahdu kunnolla.

Vierailija
11/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihonut tammikuusta 6 kiloa, kiitos hyvinvointialueen. Itse en ole siihen syypää, olen kotona koko ajan, istun ja kuljen keppien kanssa lattiat.

Vierailija
12/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts jotainhan on tapahtunut elintavoissasi. Itse lihoin 10 kg vuodessa, kun työ vaihtui fyysisestä kevyeen. Sipsejä, jäätelöä ja karkkia söin useamman kerran viikossa. Olen jo keski-ikäinen ja noista kiloista yritän eroon päästä. Kaikki vaatteet puristaa tai ei mahdu. Keväällä aloitin laihdutuksen ja lähtikin 5 kg. Nyt kesälomalla olen syönyt sipsiä ja jäätelöä kolme viikkoa. Nyt olen palannut ruotuun. Kiloja on tullut pari loman aikana. Mutta turvotusta taitaa kuitenkin olla suurin osa. 

Vierailija
13/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännitti käydä vaaalla kun työhousujen nappi menee just ja just kiinni vaikka noi oli vähän löysät talvella, onneks kävin! Oli aika järkytys mutta toivottavasti lähtis tippumaan nopeesti..,

Eivät ne kilot toivomalla lähde.

Vierailija
14/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kilojen annetaan kertyä vuoden ajan, mutta sitten niistä pitäisi päästä eroon viikossa tai kuukaudessa. Se, mikä on hitaasti tullut, lähteekin hitaasti. Mitä enemmän on ikää, sitä vaikeammin kilot lähtevät.

Vierailija
15/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne ei ole vielä paha, tuo on 5-10kg painonnousu. Se ihra lähtee kyllä ja nyt panikointi ja nopeus ei ole hyvästä, vaan teet tarvittavat muutokset ja seuraat tilannetta n. kuukauden välein. Ei ole hyvä jos koko ajan stressaat ja mietit painoa ja syömisiä, ei tee ruokasuhteelle. Eli tiukkuutta, ruotuun mutta myös rentoutta koska muuten vaarana on jopa ahmiminen jossain vaiheessa prosessia. Luota siihen että se paino kyllä putoaa _ajan kanssa_. 

Vierailija
16/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg lihominen jo tarkoittaa, että tarvitsee uudet housut. Miten ihmeessä ihmiset voi huomaamatta lihoa 20 kg?!

Vierailija
17/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kilojen annetaan kertyä vuoden ajan, mutta sitten niistä pitäisi päästä eroon viikossa tai kuukaudessa. Se, mikä on hitaasti tullut, lähteekin hitaasti. Mitä enemmän on ikää, sitä vaikeammin kilot lähtevät.

En sanoisi että 20 kiloa puolessa vuodessa on mitenkään hitaasti kertynyt vaan aika järkyttävän nopeasti? Otan nyt tavoitteeksi olla joulukuussa samassa painossa kuin viime vuonna. Elämä on ollut tosi kiireistä ja oon syönyt noutoruokaa, nukkunut ja levännyt liian vähän, syönyt väsyneenä ja kiireessä epäterveellisesti. Ap

Vierailija
18/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon nouseminen ja lihominen ovat eri asioita, sillä painon nousu saattaa johtua pääasiallisesti nesteen kertymisestä. Tämän huomaa esimerkiksi, jos kylmästä pohjolasta menee lämpimään etelään. Siellä kroppa alkaa kerryttää nestettä, kun hikoilu haihduttaa sitä niin kovin. Kotiintulon jälkeen vaaka näyttää muutaman kilon enemmän kuin lähtiessä, mutta parissa päivässä tapahtuu "laihtuminen".

Vierailija
19/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ruokavalio lihottaa. Suosin itse itämaisia aasialaisia ruokia

Just on sushiriisi kiehumassa ja kohta alkaa näpertely.

Vierailija
20/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alle 80kg kun jouduin pakkohoitoon. Sieltä vapauduttuani herkut maistuivat yllättävän hyvin. Lihoin 105kg asti ja ajattelin että jotain tarvii tehdä. Aloin laihduttamaan ja ensimmäisenä vuotena sain pudotettua vajaa 10 kg. Kävelemällä ja sokeria vähentämällä. Ennen meni karkkia, pullaa, jäätelöä, suklaakeksejä. Tästä on aikaa nyt 4 vuotta ja nyt olen lähellä tavoitteitani kun aamupaino tänään oli 76,7kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi