Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon lihonut puolessa vuodessa 20kg

Vierailija
22.07.2025 |

Joulukuussa 75, nyt 95, huhhuh, ei ihme että on vähän epämukava olo

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 20kg painoa tullut yhtäkkiä vuodessa. En syö entisenkään vertaa kun ei jaksa edes tehdä ruokaa. En toisaalta liikukaan. Makaan ja nukun enenevästi. Vain uusin lääkitys voisi selittää, vaan kun ei pitäisi lihottaa. Ja kuuluisi piristää. Kilpirauhas-, sokeriarvot ym.normaalit. Raskaudesta ei pelkoa, siis vaihdevuodetko alkaneet...

Vierailija
22/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene verikokeisiin ja tarkista kilpirauhasarvot ja ferritiini. Puhti.fi

Sitten lopetat herkkujen syömisen, alkoholin kokonaan, masennus- ja unilääkkeet, sipsit ja muun mässäilyn. 

Aloitat säännöllisen liikuntaharrastuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
24/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ruokavalio lihottaa. Suosin itse itämaisia aasialaisia ruokia

Koska esim. sumopainijathan ei liho yhtään paikallisilla ruuilla.

Vierailija
25/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon nouseminen ja lihominen ovat eri asioita, sillä painon nousu saattaa johtua pääasiallisesti nesteen kertymisestä. Tämän huomaa esimerkiksi, jos kylmästä pohjolasta menee lämpimään etelään. Siellä kroppa alkaa kerryttää nestettä, kun hikoilu haihduttaa sitä niin kovin. Kotiintulon jälkeen vaaka näyttää muutaman kilon enemmän kuin lähtiessä, mutta parissa päivässä tapahtuu "laihtuminen".

Joo, ap:llä on vain puolessa vuodessa 20 kg paino noussut. Mutta tärkeää on, ettei hän missään tapauksessa ole lihonut. Tuo on vain ihan normaalia painon nousua.

Vierailija
26/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot raskaana. Vauvan tilalla mahassasi on ihraa.

Vierailija
27/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan popsimaan porkkanaa ja kurkkua. Herkkuna vesimelonia. Erinomaista helleruokaa.

Vierailija
28/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lihoo ikääntyessä. Vaikka tiedossa on niin yllättäen kilot tulee. Ja VAIKEA laihtua. Toivoin että olisin ollut niitä läpipaskoja koko ikäni. 

Vierailija
29/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kumppanista. Kilot lähtee surressa.

Vierailija
30/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 17 kg maaliskuusta lähtien. Olen polkenut fillaria 20 km joka päivä ja joskus 40 km ja kerran poljin 60 km. Hikoilu laihduttaa.

Vierailija
31/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kilojen annetaan kertyä vuoden ajan, mutta sitten niistä pitäisi päästä eroon viikossa tai kuukaudessa. Se, mikä on hitaasti tullut, lähteekin hitaasti. Mitä enemmän on ikää, sitä vaikeammin kilot lähtevät.

En sanoisi että 20 kiloa puolessa vuodessa on mitenkään hitaasti kertynyt vaan aika järkyttävän nopeasti? Otan nyt tavoitteeksi olla joulukuussa samassa painossa kuin viime vuonna. Elämä on ollut tosi kiireistä ja oon syönyt noutoruokaa, nukkunut ja levännyt liian vähän, syönyt väsyneenä ja kiireessä epäterveellisesti. Ap

Tsemppiä! Sinuna kyllä harkitsisin vielä lääkärissä käyntiä, onhan tuo nyt ihan hurja määrä lihota tuossa ajassa, vaikka elämä olisikin epäsäännöllistä ja stressaavaa Tämä siis ihan ilman mitään vittuilua, voi olla vaikka kilpirauhasessa jotain hämminkiä tms. 

Vierailija
32/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ruokavalio lihottaa. Suosin itse itämaisia aasialaisia ruokia

Koska esim. sumopainijathan ei liho yhtään paikallisilla ruuilla.

Veikkaan että sumopainijan ruokavalio eroaa aika tavalla perus japanilaisen ruokavaliosta. 

Vierailija
33/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä kun mä ja 3 muutakin ystävä ollaan lihottu vuodessa noin 20-30 kiloa huomaamatta.

Kukaan meistä ei ymmärrä miksi. Ollaan aina oltu normaalipainoisia, ollaan eletty ja liikuttu. Kukaan meistä ei ahmi.

Esivaihdevuodet? Alkoholi? Nesteturvotustahan tuo voi olla isolta osin.

Vierailija
34/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot nyt hyvän kokoinen

M33

Vierailija
35/35 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lihomiseni syy selvisi vasta viime metreillä ja nyt on mahdotonta tehdä enää mitään. Lihoin valtavasti ja nopeassa ajassa ilman mitään syytä ja ilman syömistä ja olo oli koko ajan tukala. Olo oli kyllä muutenkin ollut kurja jo yli puoli vuotta ja silti neuvoja ja vittuilua painon noususta satoi joka suunnasta. syyksi paljastui lopulta sairaalassa pitkälle levinnyt munasarjasyöpä ja sen keräämä Neste koko kroppaan ja lantion alueelle. kuulemma noin 550 naista sairastuu vuosittain maassamme tähän salakavalasti hiipivän syöpään. oireitakaan ei oikeastaan ole kovin paljon ja vain hyvin pitkälle levinnyteessä munasarja syömässä on kipua ja minulla niitä ei ollut ollenkaan. leikata ei voi sillä kasvain ei ole sellainen klöntti jota voisi leikata tai sadetta ja sytostaatin jälkeen mitään ei kuulemma enää kokeilla. vain seuranta ja tämä uusi jossain vaiheessa Suurimmalle osalle eli sitä odotellessa nyt. tässä vaiheessa joku perseen leviäminen tai vastaava ja toisten kuittailua ja ulkonäköön keskittyminen tuntuu aivan yhdentekevältä. Eli lopuksi jos naisen lihominen johtuu syömisestä tai huonosta elintavoista niin selvä mutta jos ei johdu oikein mistään syystä eikä syö juuri mitään ja oon koko ajan ähky olo niin äkkiä menkää tutkituttaamaan itsenne. munasarjasyöpä havaitaan usein aivan liian myöhään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä