Työkkäristä annettiin neuvoksi mennä esittäytymään paikan päälle
En tiedä oisko pitänyt itkeä vai nauraa. Kuulemma koska hakijoita on niin paljon, pitäisi minun mennä paikan päälle töitä hakemaan.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kysynyt siltä tädiltä että tulitko itse tänne paikan päälle, kättelit henkilöstöjohtajan ja kysyit millon voit aloittaa
Mitenköhän muuten pääsee te-palveluihin virkailijaksi? Tuli vain mieleen. En muista nähneeni avoimia paikkoja tänä työttömyysaikanani.
Täällä vaihtui 4 kertaa virkailija irtisanottu ne jotka hiljaisia ja ei juorua. Tarkistin niin yksi oli tainnut olla ennen sossu, ainakin kiersi sellaisissa paikoissa. Toinen oli rahapeli yhdistyksessä ja muissa diipa daapa yrityksissä hetken. Ei tietämystä mistä muille työtä. Kuka vain tuonne te-toimistolle otetaan mutta ei taideta pitää jos ei mielistele muita.
Olen muutaman kerran mennyt paikan päälle cv:n ja ansioluetteloni kanssa esittäytymään, katsotaan kuin hullua ja ollaan öööö...Ei meillä ole paikkoja vapaana/ ei ole tarjota töitä. Siis kaskun ei soiteta pöpilään hakemaan täältä joku hullu pois...se kyseli töitä...
Vierailija kirjoitti:
Isoissa firmoissa ei pääse edes sisälle, kun alaovella on respa, josta eteenpäin päästäkseen pitää olla sovittuna tapaaminen.
Olisipa näky, kun meillä olisi aulassa rivi työnhakijoita yrittämässä kätellä kaikki ohikulkevat. Sitä paitsi ei se paikalle meneminen nykyään usein mitään auta, kun moni tekee paljon etätöitä, joten ei se rekryäjä välttämättä edes istu siellä konttorissa. Ainakaan läheskään joka päivä.
Pitää olla tehokkaampi kuin muut rivissäseisojat. Mennään reippaasti kättelemään varteenotettavan näköiset ohikulkijat ja pidetään siitä kädestä tiukasti kiinni se kaksiminuuttinen, mikä työnhakukurssilla harjoitellun hissipuheen pitämiseen menee. Kyllä on kumma, jollei semmoisella motivaatiolla ja kiinnostuksella irtoa työpaikkaa.
Joo, pitää mennä. Muuten menee päivärahat. Työkkäri tarkistaa tuon asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kysynyt siltä tädiltä että tulitko itse tänne paikan päälle, kättelit henkilöstöjohtajan ja kysyit millon voit aloittaa
Mitenköhän muuten pääsee te-palveluihin virkailijaksi? Tuli vain mieleen. En muista nähneeni avoimia paikkoja tänä työttömyysaikanani.
Täällä vaihtui 4 kertaa virkailija irtisanottu ne jotka hiljaisia ja ei juorua. Tarkistin niin yksi oli tainnut olla ennen sossu, ainakin kiersi sellaisissa paikoissa. Toinen oli rahapeli yhdistyksessä ja muissa diipa daapa yrityksissä hetken. Ei tietämystä mistä muille työtä. Kuka vain tuonne te-toimistolle otetaan mutta ei taideta pitää jos ei mielistele muita.
Eräs tuntemani sosiaaliohjaajana pitkään työskennellyt valtiotieteiden maisteri sai TE-toimistosta viran. Hän oli tyrmistynyt, koska ei ollut odottanut pääsevänsä haussa kovinkaan pitkälle, koska ei omien sanojensa mukaan tiennyt mistään mitään. Hän on ihan kiva ja ratkaisukeskeinen ihminen, mutta enpä haluaisi olla kukaan niistä asiakkaista, joilla hän harjoittelee siihen asti, että osaa homman.
Vantaa te-toimisto vaatii ostaa kallis tietokone kurssia varten, oli oikein määräys. Tuen määrä 595e josta tulisi maksaa vuokra ja tietokone sekä juna lippuja. Tietokone maksaa 200-800e. Virkailija oikein laittoi että kyllä koulutkin vaatii tietokoneen. No kun olin koulussa ennen riitti kirjat vain. Nyt sitten pitää opiskelijoiden ja työttömien hakea lainaa tietokone ostoa varten??? Ja myös juna liput olisi pitänyt maksaa itse. Te-toimisto kurssit ei saisi aiheuttaa suuria kustannuksia.
"En tiedä oisko pitänyt itkeä vai nauraa. Kuulemma koska hakijoita on niin paljon, pitäisi minun mennä paikan päälle töitä hakemaan."
Työkkärin virkailija piti sinua selvästi hyännäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siellä ei ole paikkoja avoinna, koska te-toimistot lakkautettiin vuodenvaihteessa.
Nykyään voivat käyttää vapaasti myös te-toimisto tai te-palvelu. Vinkvink
Asiakkaat ohjataan työllisyysalueen palveluihin. Vinkvink.
Vosihan tuosta tehdä sellaisen harrastuksen, että työttömät päivittäin lähtisivät vaikka porukalla kävelylle kaupungille, ja yksi toisensa jälkeen kävisivät kaikissa kadun varren pikkuliikkeissä kysymässä, olisiko töitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli asentajalle paikka ja outoa, että sen sai juuri se tyyppi, joka tuli käymään ja kyseli hommasta. Suurin osa työpaikoista on pienissä yrityksissä, ei niissä ole kulkukortteja ja pomo on melkein aina paikalla. Mutta kun työnteko ei maita, niin työnhakukin on pakollinen piina.
No minä.okem pienessä firmassa ainoa ulkopuolinen kahden perheenjäsenen lisäksi. Meillä kyllä pomo on kokonaisia päiviä työkohtessa. Nyt lomakaudella 4 viikkoa firmassa ei ole ketään. Pomo tekee pakolliset hallinnon työt kotonaan. Ei pomokaan. Emmekä.pidä siitä että sopimatta tullaan, oli tulija kuka tahansa. Meillä on aikataulut. Niitä ei pidä tulla sotkemaan tupsahtamalla yllättäen paikalle. Haastatteluun menee kuitenkin tunti että saadaan selvitettyä hakijan osaamisen taso.
Menette vaan Pretty Woman-tyylisenä firmojen auloihin pyörimään ja kravattimiehiä odottamaan jolle voi hissipuheena myydä itseään. Heh, sanaleikki! Työkkäri tykkää myy itseään- niin verbaalisesti ellei peräti fyysisesti.
Miehenä en työtä saa jos polvisaappaissa ja napapaidassa koetan tätä. Ei tämän isompaa kohtaanto-ongelmaa voi olla, työttömät yrittää tulla yrityksiin kysymään töitä, mutta ovet ovat lukossa ja pitäisi varata audienssi jollekkin kuka niistä asioista on vastuussa yrityksessä että pääsisi kysymään itsemyynnin jälkeen töitä.
Nyt vaan polvisaappaita netistä tilaamaan sankoin joukoin ;)
Mun edellinen työ oli pienehkössä firmassa ja pomokin oli kyllä paikalla aina kun ei ollut lomalla. Mutta firmassa vaan oli entisellä teollisuusalueella johon jäi siellä.olleesta isoja tehtaasta joitakin osia. Kun menin haastatteluun piti mennä infon kautta ennen portteja. Infossa tarkistettiin henkilöllisyys js kutsulistalta nimi, minkä jälkeen vasta pääsin sisälle. En muista miten portti avattiin. Mutta takaisin lähtiessä haastattelija soitti infoon ja pyysi päästämään pois.
Omat pojat on jo aikuisia. Mutta jo 15 vuotta sitten kun etsivät kesätöitä jotkut paikat käskivät täyttää lomakkeen netissä.
Lol. Turvamies saattaa sinut kohtaliaasti ulos, jos poistut suosiolla. Helvetin noloa jaella jotain 50-luvun työnhakuneuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä kun soittelen yrityksiin, että onko vapaita paikkoja nyt tai tulossa niin useasti saan äreän vastauksen. Ei meillä ole vapaita paikkoja!
Minkähänlaisen vastaanoton saisin kun menisi paikan päälle kysymään samaa ? Hah.
Katsoin äskettäin yhden dokumentin 70 (vai olikohan 60) luvun Suomesta. Siinä oli kohtaus, jossa henkilö kävelee pitkin käytävää ovelle, jossa luki "työhönotto". Ei taida helpolla löytyä sellaista ovea nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Omat pojat on jo aikuisia. Mutta jo 15 vuotta sitten kun etsivät kesätöitä jotkut paikat käskivät täyttää lomakkeen netissä.
Sama täällä. Silloin kun muka lama 2009 iski uudestaan sitten vuoden 1990 jälkeen niin käskettiin täyttää lomake netissä. Siihen aikaan oli kyl kannettavat ja tietokoneet muttei kaikilla. Myös kun soitti nii sanottiin ettei ole avoimia paikkoja ( kuitenkin palkkasit sukulaisia ja heidän tuttaviaa). Eli ei se mihinkää ole muuttunut 10-15 vuodessa toi systeemi, edelleen palkataan vain sukulaisia ja heidän tuttaviaan. Mulla käynyt pelkästään tuuri että olen siivousalalta saanut töitä ( siivoojaksikaan ei enää pääse noin vain) koska paljon työkokemusta tältä alalta. Tämäkin ala muuttunut aivan naurettavaksi: enää ei riitä että sä vaan siivoat hyvin vaan pitämään olla kaikenmaailman tutkinnot ja koulutukset käytynä, pitää tietää siivousvälineet,aineet mitä käytetään ja osata käyttää siivouskoneita.
Vierailija kirjoitti:
Lol. Turvamies saattaa sinut kohtaliaasti ulos, jos poistut suosiolla. Helvetin noloa jaella jotain 50-luvun työnhakuneuvoja.
Turvamies luulee tyyliin että ole joko vakooja toisesta yrityksestä tai sit pitää sua muuten vain ns avohoitotapauksena:D aivan naurettavia neuvoja jaellaan ja noikin täti Monikat saa 3 enemmän liksaa kuin oikeata työ tekevät ( hoitajat, siivoojat,kaupan myyjät jne)
Sossu ehdotti lapselleni, että hakee opiskelija asuntoa satolta ym. tuon tyyppisistä tahoilta. Taitaa olla aika suuret palkat, kun on noin vieraantunut todellisuudesta ja vuokrien kustannustasosta.
Vierailija kirjoitti:
Sossu ehdotti lapselleni, että hakee opiskelija asuntoa satolta ym. tuon tyyppisistä tahoilta. Taitaa olla aika suuret palkat, kun on noin vieraantunut todellisuudesta ja vuokrien kustannustasosta.
Hyvätuloiset ja rikkaat luulee aina että meillä köyhimmillä sama tulotaso ja vähintään 3000 e/kk saadaan. Ne on vieraantunut täysin todellisuudesta.
Nyt sitten kaikki 1000 työtöntä äkkiä kerjää työtä ompelukaupasta johon pääsee pyytämällä, ei taida riittää paikkoja.