Työkkäristä annettiin neuvoksi mennä esittäytymään paikan päälle
En tiedä oisko pitänyt itkeä vai nauraa. Kuulemma koska hakijoita on niin paljon, pitäisi minun mennä paikan päälle töitä hakemaan.
Kommentit (65)
Kuka helvetin eläkeikää lähestyvä siellä on sinulle virkailijaksi laitettu?
Vierailija kirjoitti:
Täähän olisi ihan vtn parasta jos tällaista alettaisiin vaatimaan! Ei riitä että yrityksiä pommitetaan sadoilla tuhansilla spämmeillä kuukausittain vaan sinne vaan pihalle tuhansittain työttömiä mölyämään myös. Kannatan! :DDDDDDDDDDDDDD
Sitten kun siitä porukasta pitäisi edukseen vielä pystyä erottumaan niin kaikilla olisi erilaisia sirkusvehkeitä siellä mukana ja tehtäisiin temppuja
Muistakaa myös wanhan kansan neuvo. Käykää pesulla kammatkaa hiukset siistit vaatteet päälle ja tehtaan portille kysymään töitä! Mahtas olla vartsarit ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kysynyt siltä tädiltä että tulitko itse tänne paikan päälle, kättelit henkilöstöjohtajan ja kysyit millon voit aloittaa
Mitenköhän muuten pääsee te-palveluihin virkailijaksi? Tuli vain mieleen. En muista nähneeni avoimia paikkoja tänä työttömyysaikanani.
Sehän on vain neuvo, ja kauhea keuhkoominen, relatkaa nyt vähän. Eri asia on sitten jos velvoitetaan.
Jostain pienestä lafkasta voisikin ohi mennen kysäistä ettei teillä tarvetta ole asentajille, kaivajalle, korjaajalle, leikkajalle tms. Jos vaikka itse on vähän alalla niin voi tuoda osaamisensa esille. Mutta että joku korkeakoulutettu kolkuttelee ovia niin ei toimi.
Mutta tiedän lähipiiristä tapauksen että tultiin kotoa hakemaan töihin. Sellaista vähän nahjusta peräkammarin poikaa tuli naapuri kysymään tehtaalle töihin kun oli nopeasti tarvetta eikä rekryyn aikaa/haluja. Täällä 5000 asukkaan kaupungissa nuo työt menevät usein noin että tutun tuttu tietää avoimet paikat.
Noloa mennä *hattu kourassa* anomaan töihin jos sinne rekrytään työntekijät jonkun firman kautta! Hahah.
Mulle on myös kerrottu tuo sama. Toimi v 1982 kun hain kesätöitä. Mutta näin 60 v on jo noloa.
Kohta varmaan pyytävät ryömimään.
jos työkkäri teki noin niin tuon työkkärin voikin sulkea heti
Vierailija kirjoitti:
Ihan varteenotettava neuvo. Riippuu tietysti paikasta.
Ei muuta kuin jonon jatkeeksi ja hattu kouraan. Jep!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtäkään yritykstä joka palveltuaan asiakkaita, ottaisi niitä satunnaisesti hommiin.
Luepa kirjotuksesi uudestaan ja ihmettele, miksi pilkku on aivan väärässä paikassa.
Minä sain paikan ompelutarvikekaupasta ostettuani sieltä saumurin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain neuvo, ja kauhea keuhkoominen, relatkaa nyt vähän. Eri asia on sitten jos velvoitetaan.
Huono neuvo. Eivätkö keksi parempaa? Miljoonia uppoaa tuohonkin puljuun ja neuvot on tätä tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kysynyt siltä tädiltä että tulitko itse tänne paikan päälle, kättelit henkilöstöjohtajan ja kysyit millon voit aloittaa
Mitenköhän muuten pääsee te-palveluihin virkailijaksi? Tuli vain mieleen. En muista nähneeni avoimia paikkoja tänä työttömyysaikanani.
Varmaan siellä ei ole paikkoja avoinna, koska te-toimistot lakkautettiin vuodenvaihteessa.
Loistava neuvo! Ihmeellistä että tuollaisen neuvon ovat keksineet. Kohta varmasn neuvovat että töihin pitää laittaa hakemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siellä ei ole paikkoja avoinna, koska te-toimistot lakkautettiin vuodenvaihteessa.
Nykyään voivat käyttää vapaasti myös te-toimisto tai te-palvelu. Vinkvink
Minulle tuli myös kehotus verkostoitua eli lähettää tyon kerjäys viestiä vieraille ihmisille ja kerjätä työtä. Ihmettelen. Pitäisi ensin vaihtaa ne Te-toimistolla elätti työntekijätkin jotka ei osaa neuvoa. Eivät vahingossakan kerro mistä työstä on pulaa tekijöistä, vaan käskee kysellä kadulla ja netissä työtä. Turhaan. Ja ehdottaa mielellään sellaisia koulutusaloja jotka täynnä ja 1 vapaa työpaikka 1000 hakijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta tais mennä se pointti ihan ohi.
Keinot kovenee. Saa nähdä mitä seurasvaksi keksivät. Ei mitään järkevää tai toimivaa kumminkaan.
Kunhan jorisevat jotain niin oma palkka juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtäkään yritykstä joka palveltuaan asiakkaita, ottaisi niitä satunnaisesti hommiin.
Luepa kirjotuksesi uudestaan ja ihmettele, miksi pilkku on aivan väärässä paikassa.
Minä sain paikan ompelutarvikekaupasta ostettuani sieltä saumurin.
Noniin varmaan, eli et tuntenut ja ilman koulutusta? Tuskin. Paikalla hakiessa eli kerjätessa työt menee aina ensin sukulaisille ja tutuille. Ja etenkin siellä kylässä jossa asut. Valitettavasti tähän tultu myös kaupungeissa, eli paikat valitaan vain omille sukulaisille ensin. Muut on koristehakijoita vain. Kuppikuntaiset piirit Suomessa. Täällä on te-toimisto irtisanonut 4 lyhyessä ajassa, myös sinne saa jäädä ne jotka juoruaa ja esiintyy muille mieliksi, muut irtisanoo. Omat sukulaiset ja mielistelijat saa jäädä, vaikka ei osaisi mitään.
Tämäkö on laadukasta paikallista palvelua jota kunnat siis tarjoavat?
Ei nykyään edes käsitellä mitään paperisia hakemuksia. Laitonta säilyttää sellaisia joissa henkilötietoja. Lisäksi kenelläkään ei ole aikaa lennosta alkaa pitämään työhaastattelua tai edes rupatella. Ainoastaan tulisi ohje hakea netissä rekrysivujen kautta, joten tuossa tekisi itsestään vain pellen.