työttömän saamat sosiaalietuudet vastaavat monen suomalaisen nettopalkkaa
eikö siis olisi varsin kohtuullista että niitä vastaan tehtäisiin 40 tuntia viikossa töitä
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.
Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa
Ei saa. Se ei ole mitenkään mahdollista. Suurperhe voi saada jo on paljon lapsia joitka saa vammaistukia jne. Mutta yksittäinen ihminen ei voi saada mitenkään, ei edes ansiosidonnaista varmaan kukaan saa noin paljon, ja jos saisikin, se on sen max puolitoista vuotta ja sitten tippuu sille kelan 800€br/ reilu 600€/netto tuloille. Ja ne lapsethan saa tukensa riippumatta siitä onko vanhemmat töissä vai ei.
Joka päivä samaa paskaa ja samat juntit myös uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 3000e palkalla nettotulo on 2200e/kk ja sen verran voi saada perhe tukia yhteensä tai yksinhuoltaja muutaman lapsen kanssa. Eihän se reilulta kuulosta ja vallan hyvin voitaisi osoittaa velvoittavaa työtoimintaa edes kerran viikossa 6 tuntia jossain. Ei mitään leikkikerhoja tai pelleilyä vaan jotain hyödyllistä mikä nyt ei mitään koulutusta vaadi tai veisi jonkun muun oikean työpaikan. Roskakävelyä kotikaupungissa jossain ryhmässä tms.
Kyllä , voisit tehdä muutaman pimperon jakokeikan kuukaudessa
Et muuta taas keksinyt, pösilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:lta Suomi on saanut noottia liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Kumma kun ei saada noottia myös liian pienistä palkoista sekä orjatyöstä.
Monissa Eu-maissa keskipalkat on 800-1000€/kk. Iphonet ja taulutelkkarit maksaa yhtä paljon niissä maissa
Tyypillistä vassarin länkytystä, syökö ne siellä iphoneja ja telkkareita. Elinkustannukset Suomessa on kovemmat mm. asuminen ja ruoka sekä verotus on lisäksi maailman kovinta.
Päästä se vassari jo pois päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin joskus tavata työttömän, joka saa etuuksia yli 1000€. Ei mennyt minun kohdallani näin.
Suuntaa Helsingin Itäkeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Moni saa hyvin vähän, ei saa ruokaa enää.
En ymmärrä väitettä. Jos yhden aikuisen tt-tuki on 595€ kuussa ja sen lisäksi maksetaan vuokra ja reseptilääkkeet, niin kyllä pitäisi riittää ruhtinaallisesti ruokaan. Mulla ja 16-vuotiaalla pojallani menee ruokaan ja päivittäistavaroihin kahdella ihmisellä 700€. Palkastani siis. Jos tt-tuella ei riitä rahat ruokaan, niin silloin rahat menee johonkin muuhun: röökiin, alkoholiin, uhkapeleihin tai pikavippien maksuihin. Tt-tuesta voisi hyvin leikata 200€ pois.
Ostat kallista ruokaa, mulla menee miehen+kissan kanssa n.400e ruokaan ja muuhun/kk.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain työttömänä kahden lapsen yksinhuoltajana kaikkinensa hieman vajaa 2000 nettona kuukaudessa, sisältäen elatustuet, asumistuet jne. Itse pidin tuota summaa riittävänä silloin, ja pidän nytkin. Tästä on nyt aikaa yli 5 vuotta. Opiskelin sen jälkeen uuden tutkinnon, ja tällä hetkellä saan nettona noin 2400 e kk. Toki ymmärrän sen, että lapseni olivat tuolloin alle kouluikäisiä/alakoululaisia, jolloin heidän kulunsa olivat pienemmät mitä tänä päivänä.
Lasketko tuohon nykyiseen 2400€ myös lasten saamat rahat, kuten tuohon vajaa 2000€? Se on hyvin olennainen tieto. Erottele omat tulosi lasten tuloista jotka eivät riipu sinun tuloistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vastaa. Ansiosidonnaiset korvaukset lasketaan aiemmin saatujen palkkojen perusteella.
Kyllä vastaa, jos esim 2 lapsen äiti asuu Helsingissä ja on työtön niin saa melkein 3000€/kk nettona tukia.
Lapsilisät, yksinhuoltajakorotukset sekä elatusnaksut eivät oke työttömän tukia eivät ole työttömän tukia. Ne eivät siis liity millään tavoin "jos on työtön". Kertokaapa te jotka laskette kaikki tuet vs palkka unohtaen palkan päälle tulevat tuet, että.mitä hommaa noin tyhmät työkseen tekee?
Minulla on töitä enkä ole yh.
Vierailija kirjoitti:
Palkat on pienet. Tuossa naapurissa on Ruotsi ja Norja, joissa palkat on ihan toista luokkaa
Niinpä ja miten niillä menee!? Sitä ei tämä typerä valtio tajua, työläisten pienistä palkoista verottamalla otetut rahat lykätään vielä takaisin noille riistäjille yritystukien jne. muodossa! Mutta täällä huudetaan työttömien pienistä tuista, halutaan, että osa kansasta kuolisi nälkään! Sairas maa ja sairas kansa!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma eivät ole liian suuret sosiaalituet vaan Suomen surkeat palkat ja ansiotulojen korkea verotus.
Pienten ansiotulojen verotus ei ole erityisen korkeaa. Pienten pääomatulojen verotus on aivan älyttömän korkeaa.
Aiemmin ei ollut niin ongelma, koska pääomatuloja sai ennen vain rikkaat. Hyväpalkkaiset lääkärit oli tyytyväisiä kun ei tarvinnut maksaa korkeaa progressiivista palkkaveroa vaan pystyi saamaan ne yli 100 000 euron vuositulot 30%:n pääomaveoilla. Nyt kun palkkatyötä ei enää riitä kaikille, ja osalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pakkoyritttäjyys ja eläminen pääomatuloilla, tämä on kärjistynyt. Pääomavero on sama 30 % vain alle 20 000 vuodessa tienaavalle siivousyrittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Moni saa hyvin vähän, ei saa ruokaa enää.
En ymmärrä väitettä. Jos yhden aikuisen tt-tuki on 595€ kuussa ja sen lisäksi maksetaan vuokra ja reseptilääkkeet, niin kyllä pitäisi riittää ruhtinaallisesti ruokaan. Mulla ja 16-vuotiaalla pojallani menee ruokaan ja päivittäistavaroihin kahdella ihmisellä 700€. Palkastani siis. Jos tt-tuella ei riitä rahat ruokaan, niin silloin rahat menee johonkin muuhun: röökiin, alkoholiin, uhkapeleihin tai pikavippien maksuihin. Tt-tuesta voisi hyvin leikata 200€ pois.
Vuokraa ei makseta kokonaan, vaan tuosta tt-tuesta pitää maksaa osa vuokrasta itse. Ja kun ihmisellä on muitakin kuluja, varsinkin kun asuu yksin, ei se jäljelle jäävä raha ole pelkkää ruokarahaa, siitä pitää maksaa netti, liikkuminen, harrastukset, vaatteet, kengät, huonekalut, kännykkä jne, mitä nyt ihminen joutuu ostamaan.Kun sinä olit töissä ja sulla oli poika, sinä sait pojasta lapsilisän yh-korotuksineen ja vähintään minimielarin, eli pojan ruokakulut tuli katettua jo niillä ja vielä jäikin.
oikeiston paskapuheita taas, manipulatiivisia valheita ja vihapuhetta levittelevät ja yrittävät muokata yleistä mielipidettä työttömiä vastaan. Mitään muutakaan kansanosaa ei saa tällä tavalla vainota, joten toimintanne on laitonta, olette vain alhaisia moraalittomia rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelma ole pienet sosiaalietuudet vaan liian pienet palkat ja liian suuri verotus.
Ei Suomen palkkaverotus ole suuri. Palkat on kyllä pienet.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin joskus tavata työttömän, joka saa etuuksia yli 1000€. Ei mennyt minun kohdallani näin.
Minä saan yli 2000 €, mutta se on ansiosidonnaista työttömyyskorvausta, jonka maksaa työttömyyskassa. Ei se tule Kelalta. Olen maksanut kassamaksuja noin 30 vuotta enkä ole itse valinnut työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain työttömänä kahden lapsen yksinhuoltajana kaikkinensa hieman vajaa 2000 nettona kuukaudessa, sisältäen elatustuet, asumistuet jne. Itse pidin tuota summaa riittävänä silloin, ja pidän nytkin. Tästä on nyt aikaa yli 5 vuotta. Opiskelin sen jälkeen uuden tutkinnon, ja tällä hetkellä saan nettona noin 2400 e kk. Toki ymmärrän sen, että lapseni olivat tuolloin alle kouluikäisiä/alakoululaisia, jolloin heidän kulunsa olivat pienemmät mitä tänä päivänä.
Saako lapseton työtön tuon saman summan kuussa? Kertoisitko mistä he voivat hakea elatustuet ja lapsilisää? Kaiketi hekin ne sitten saavat, kun sinäkin sait! Hitto, kaikkia se leipä elättääkin!
Vierailija kirjoitti:
Naapuri saa toimeentulotukea 1280 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksetaan lääkkeet ja sairauskulut. Vuokratukea 720 euroa ja toimeentulotukea 560 euroa.
Jumalauta sinä perkeleen rupiperse. Opettele jo aloittamaan ne lauseet ISOLLA KIRJAIMELLA tai tulen ovesi taakse opettamaan sitä kirveen kanssa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketko tuohon nykyiseen 2400€ myös lasten saamat rahat, kuten tuohon vajaa 2000€? Se on hyvin olennainen tieto. Erottele omat tulosi lasten tuloista jotka eivät riipu sinun tuloistasi.
Itseasiassa lapsilisät jäi laittamatta lisäämättä, eli 200 e lapsilisät tuohon päälle. Olen parisuhteessa eläjä, joten luonnollisesti ei yksinhuoltajalisää tule päälle. Mutta siis tämän pointtina oli itselläni se, että minä tulin hyvin toimeen tuilla ja muilla. Nyt minulla onkin hyvät tulot, ainakin minulle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.
Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa
Taidat tarkoittaa entisiä kansanedustajia. Harmi ettei nuo summat ole perus duunareille.
Sut pitäisi lähettää Siperiaan, Siperia opettaa.