työttömän saamat sosiaalietuudet vastaavat monen suomalaisen nettopalkkaa
eikö siis olisi varsin kohtuullista että niitä vastaan tehtäisiin 40 tuntia viikossa töitä
Kommentit (327)
Tämä teeman jauhaminen ei koskaan näytä loppuvan täällä..!
Minä saan työttömänä yksinhuoltajana 1300 euroa,,sisältää toimeentulotuen ja asumistuen kahdelle ( minä ja lapsi). Emme mahdu yksiöön teinin kanssa.
Lapsilisää ja elatustukea en laske tukiin kun ne saan myös palkan päälle.
Ollessani koulunköynninohjaaja oli bruttopalkka 1600 e kk, se 300 e Olli.meille lapsen kanssa iso raha.
Jos saa palkkaa 1300 e, voi saada toimeentulotukea tai asumistukea siihen päälle esim jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan työttömänä yksinhuoltajana 1300 euroa,,sisältää toimeentulotuen ja asumistuen kahdelle ( minä ja lapsi). Emme mahdu yksiöön teinin kanssa.
Ollessani koulunköynninohjaaja oli bruttopalkka 1600 e kk, se 300 e Olli.meille lapsen kanssa iso raha.
Jos saa palkkaa 1300 e, voi saada toimeentulotukea tair asumistukea siihen päälle esim jos on lapsia.
Niin sisältää tt tuen,,asumistuen ja työmarkkinatuen siis tuo 1300 e.
No eihän niitä sosiaalietuuksia tarvitse sitten maksaa kun saa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Moni saa hyvin vähän, ei saa ruokaa enää.
Tämä. Onneksi on ruokakassijakelu. Ei tällä tonnin ansiosidonnaisella juhlita, ja työmarkkinatuella vielä vähemmän.
Älkää nyt jaksako provota tästä mulla on tuore kokemus työttömyydestä ja sen jälkeen työllistymisestä minimipalkalla ja paljon paremmin pärjää kun käy töissä
Jaa, huono täytyy olla nettopalkka minä saan tukea asumiseen rapeat 200 euroa siinä kaikki tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa palkkaa 1300 e, voi saada toimeentulotukea tair asumistukea siihen päälle esim jos on lapsia.
Niin sisältää tt tuen,,asumistuen ja työmarkkinatuen siis tuo 1300 e.
Älä nyt latista persun öyhötysaloitusta faktoilla.
Ei koska sittenhän ne eivät olisi TYÖTTÖMÄN etuuksia, jos käy töissä. Töistä tulee saada palkkaa ja lomaa kuuluu kertyä, saada ne samat edut mitä muutkin työntekijät.
Ja ei ole tosiaan sama rahamäärä kuin palkka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.
Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa
Ei saa, joku on todella valehdellut sinulle, tai keksit summan itse
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/913f2aee-851c-4510-bfeb-75e9e2af59dd
"etuuksia" tarkoittaa tässä tapauksessa lapsilisiä, asumistukea, työttömyyspäivärahaa jnejne joista osaa muuten saavat työssä käyvätkin. Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö provoillaksesi.
Saan 579 € kuukaudessa työttömänä. Onko tämä normityöntekijän palkka? Olen yksineläjä, en saa muita tukia. Oletko kateellinen? Menisin töihin heti, jos joku palkkaisi. N 62
Mä olin työttömänä ja sain 595 e kuussa. Nyt olen töissä ja saan palkkaa 2000 e kuussa. Nettoja molemmat. Vaikka kuinka kääntelis, niin kyllä tää palkka vaan on enemmän kuin tuki. Enkä tiedä kyllä ketään joka sais noin vähän palkkaa kuin mitä sain tukia. Ehkä joku osa-aikainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.
Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa
höpö, höpö
Saan tukia noin tonnin. 40 tuntia viikossa ja tuntipalkka olis n. 6 euroa.
Ei olisi kohtuullista.
EU:lta Suomi on saanut noottia liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Kumma kun ei saada noottia myös liian pienistä palkoista sekä orjatyöstä.
Ei saa mitään tukia Suomessa jos on auto ja omistusasunto. Toisaalta muutamalla satasella ei tee mitään vaikka sen saisikin . 4000-5000 brutto on minimi millä voi pärjätä . Silläkin tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
EU:lta Suomi on saanut noottia liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Kumma kun ei saada noottia myös liian pienistä palkoista sekä orjatyöstä.
Monissa Eu-maissa keskipalkat on 800-1000€/kk. Iphonet ja taulutelkkarit maksaa yhtä paljon niissä maissa
Itse sain työttömänä kahden lapsen yksinhuoltajana kaikkinensa hieman vajaa 2000 nettona kuukaudessa, sisältäen elatustuet, asumistuet jne. Itse pidin tuota summaa riittävänä silloin, ja pidän nytkin. Tästä on nyt aikaa yli 5 vuotta. Opiskelin sen jälkeen uuden tutkinnon, ja tällä hetkellä saan nettona noin 2400 e kk. Toki ymmärrän sen, että lapseni olivat tuolloin alle kouluikäisiä/alakoululaisia, jolloin heidän kulunsa olivat pienemmät mitä tänä päivänä.
Varmaan jos on toimeentulotuella ja tyyliin kymmenen vekaraa.