Hävettääkö tilata Temusta ja Sheinistä?
Kaikki on nykyään tietoisia noiden ongelmista varsinkin vaatteiden kanssa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Mutta todellisuudessahan tuolta tilaa lähinnä se vähemmän terävä sakki, joka ei tajua mikä ongelma asiassa on tai on sen verran lyhytnäköistä ja muissakin asioissa siipeilevää minäminä-porukkaa ettei välitä. Aika w t-leimahan se otsaan on jos noista tilailee. Sivistynyt, fiksu ja ja kouluttautunut väki harvemmin tuolta ostaa. Turha näille on edes selittää mikä ongelma näistä ostamisessa on. Kun pelkkä peruskoulun oppimäärä jo tökki, ei voi olettaa näiden ymmärtävän laajoja kokonaisuuksia. Tyhmyys ja itsekkyys, siinäpä se juurisyy tiivistettynä.
Olen professori ja olen tilannut varmaan jo kymmenen kertaa Temusta :)
Fyysikko komppaa (ja naattii ja vaurastuu) ;-)
Ei koska en oo koskaan tilannut mitään kummastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Mutta todellisuudessahan tuolta tilaa lähinnä se vähemmän terävä sakki, joka ei tajua mikä ongelma asiassa on tai on sen verran lyhytnäköistä ja muissakin asioissa siipeilevää minäminä-porukkaa ettei välitä. Aika w t-leimahan se otsaan on jos noista tilailee. Sivistynyt, fiksu ja ja kouluttautunut väki harvemmin tuolta ostaa. Turha näille on edes selittää mikä ongelma näistä ostamisessa on. Kun pelkkä peruskoulun oppimäärä jo tökki, ei voi olettaa näiden ymmärtävän laajoja kokonaisuuksia. Tyhmyys ja itsekkyys, siinäpä se juurisyy tiivistettynä.
Älä mäkätä. Pointti on siinä, että nykymaailmassa kuluttajalla on mahdollista tilata suoraan sieltä mistä kauppiaatkin tilaavat ja heiltä jää voitonmahdollisuudet pois. Ja ikävä kyllä myös työttömyys lisääntyy ja jäävät verotulot pois. MUTTA,
Postikulut on korkeat, koska posti kuljettaa näitä teidän temukrääsiä ja postimaksut menevät Kiinaan.
Ros kasak ki tilaa roskaa maapallon toiselta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Juopot tilaa koska juopolla ei rahat riitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopot tilaa koska juopolla ei rahat riitä
Mikäs siin, viinasta on enemmän iloa kuin rahan lahjoittamisesta kivijalkakelmille joka tilaa samat tavarat konteittain ja kerioo hinnat kymmenellä.
Suomen riistoverotuksen takia ei hävetä.
Mistähän ongelmista ap oikein puhuu?
Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa, kaikki Temusta tilattu on ollut erinomaista ja tullut heti käyttöön. SheInistä olen tilannut vain kerran, hyvää tavaraa sekin.
T. Tuplamaisteri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kaupat haluavat itselleen tavaranmyyntimonopolin. Siitähän tässä on kyse: kauppiaiden ahneudesta. Kaiken pitäisi olla heille halpaa: tuotantokulujen matalia, samoin henkilökunnan palkkojen. Mutta kansa pitäisi pakottaa ostamaan vain heiltä ja kalliilla.
Toistan vielä niin kokeile jos ymmärtäisit. Te lähetätte rahat pois Suomesta, ette tue taloutta, verokertymää ja työpaikkoja tässä maassa. Ja seuraavasa lauseessa riehutte ja syyllistätte miten yritykset ei palkkaa työttömiä ja köyhiltä viedään tuet. Itse kuitenkin kaivatte omaa kuoppaanne. Olette juuri sitä porukkaa, jonka vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee.
Syyllistät tavallista kansalaista, vaan et elinkeinoelämää. Lienet yksinkertainen tai EK:n kätyri tai Mister Tokmanni itse.
Täytyypäs kokeilla alkaako hävettää. Tilaan pumpun Barbaraani. Ja käsivoidetta.
Ei tarvitse hävetä kun en näistä ole koskaan tilannut, enkä tilaa. Pakko sanoa, että jos joku kertoisi tilailevansa temusta, pitäisin häntä todella tyhmänä ja vastuuttomana. Tukee lapsityövoimaa, viis veisaa kemikaalikuormituksesta jne. Kyllä omassa korkeakoulutetussa ystäväpiirissä ainakin on päivänselvää se, ettei mistään näistä tilata mitään. Ei tulisi mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan Temusta joka kuukausi ja olen ylpeä siitä.
Olen saanut useita haluamia asioitani sieltä ilman mitään ongelmia ja virheitä 20 kertaa halvemmalla mitä vaikka jostain powerista.
Aion tilata jatkossakin, niin kauan kunnes kyseinen toiminta on mahdollista.
Tai kunnes tulee tulipalo?
Miellän temuttajat samaan kategoriaan kuin tupakoivat, perjantai pulloa odottavat jne. Taikka nämä Korhoset ja Virtaset, joilla on katuharjat ripsinä ja lasten syntymäajat, jalanjäljet ja nimet (Veeti, Damien, Renne, Alessya Jannice,Noah-Nico, Nathan...) tatuoituna selkään.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tulis mieleenkään tilata. Jos jotain pitää ostaa, ostan tuotteen joka on testattu turvalliseksi ja jota koskee kuluttajansuoja. Meneehän siitä tietysti siivu suomalaiseen työllisyyteen ja valtionkin kassaan alvin muodossa, mutta enpä keksi juuri parempaa kohdetta.
Vaikka tuo turvallisuuskysymys on melko hankala, niin ei Temulla (tai Temun kauppiailla) ole motiivia myydä tarkoituksellisesti vaarallisia tuotteita. Eli vaikka voi miettä, kannattaako vauvanruokaa tai benjihyppyvarusteita ostaa brändittömiltä nobodyiltä, niin sisustusesineisiin tai työkaluihin ei varmaankaan ihan ilkeyttään ole levitelty mitään lyijy-fentanyylipinnoitteita Temussakaan.
Takuista ja muista ei välttämättä kannata aina maksaa. Eli taaskin jos ostaa vaikka kymmenien vuosien palkkatulojen arvoisen asunnon tai kalliin auton tai lääketieteellisen operaation, on varmaankin aiheellista vaatia ja ma
Ei niihin ilkeyttään mitään myrkkyjä levitelläkään, vaan ihan käytännön syistä voidaan käyttää ihmiselle haitallisia aineita esim. homehtumisen estämiseksi varastoidessa tai väriaineina.
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä koska olen aikuinen ja tiedostan nuo ongelmat, enkä sen takia tilaa sieltä.
Suhteellisen yksinkertaista, miksi tehdä tästä niin vaikeaa?
Hävettääkö huumeiden käyttäminen?
Eihän apn kysymys siis sinua koske, koska et tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan Temusta joka kuukausi ja olen ylpeä siitä.
Olen saanut useita haluamia asioitani sieltä ilman mitään ongelmia ja virheitä 20 kertaa halvemmalla mitä vaikka jostain powerista.
Aion tilata jatkossakin, niin kauan kunnes kyseinen toiminta on mahdollista.
Köyhä olet, mutta tunnet olevasi rikaskin, kun sieltä ostelet. Säälittävää.
En ole enkä aiokaan tilata koskaan, en edes avaa heidän sivujaan.194
Mitä häpeämistä siinä muka on? Ei kuulu kenellekään mistä minä mitäkin ostan. Huolehtikoon jokainen vaan ihan omista ostoksistaan miten parhaaksi näkee. Mua ei kiinnosta mistä muut vaattensa ja tavaransa hankkivat, enkä oleta että muutkaan ovat kiinnostuneita siitä, mistä minä omani hankin. Kyseleekö joku oikeasti muilta tuollaista? Eihän sitä muuten edes tiedä mistä mikäkin on ostettu. Minä kysyn ainoastaan silloin, jos jollain tuttavalla on jotain poikkeuksellisen hienoa. Vaikka ihana laukku, tai takki. Silloin saatan kehua että voi miten nätti, ja samalla kysyä mistä hankittu. Siis sillä miellä, että itsekin voisin kyseisestä paikasta katsoa löytyisikö sieltä minullekin jotain. Muuten en edes kiinnitä huomiota ihmisten vaatteisiin ja tavaroihin, eikä käy edes mielessä miettiä, että mistäköhän tuokin pusero, tai nuo puhelimen suojakuoret on ostettu.
Toistan vielä niin kokeile jos ymmärtäisit. Te lähetätte rahat pois Suomesta, ette tue taloutta, verokertymää ja työpaikkoja tässä maassa. Ja seuraavasa lauseessa riehutte ja syyllistätte miten yritykset ei palkkaa työttömiä ja köyhiltä viedään tuet. Itse kuitenkin kaivatte omaa kuoppaanne. Olette juuri sitä porukkaa, jonka vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee.