Hävettääkö tilata Temusta ja Sheinistä?
Kaikki on nykyään tietoisia noiden ongelmista varsinkin vaatteiden kanssa.
Kommentit (83)
Luulis hävettävän, tuhoavat Suomen talouden!
Ei hävetä .kymmenisen kertaa olen tilannut ja joka kerta olen saanut mitä olen odottanutkin ja ollut tyytyväinen
täytyy vain tietää mitä haluaa, tutkia arvosteluja ja käyttää hieman omaa järkeäänkin. elintarvikkeita tai pienten lasten leluja tuskin ostaisin.
Kannattaa myös käyttää järkeä Ja pohtia hieman sitä Mistä syystä temua niin kovasti arvostellaan , kärjessä nimenomaan nämä kivijalkakauppiaat.
Miksi hävettäisi. Kiinasta ne yrityksetkin tavaransa tilaavat joten jos ei heitäkään hävetä niin miksi minua pitäisi hävettää???
Vierailija kirjoitti:
Luulis hävettävän, tuhoavat Suomen talouden!
Suomen talouden?? Eiköhän siinä tuhoudu jonkun muun kuin Suomen talous. Ja kuluttajan talous vain paranee.
Taas tämä Temu jankutus ! No siinähän onnessanne tilaatte kiinasta huippulaatua kun halvalla saa Lienee jätehuolto kusessa tuon roskamäärän kanssa !
Hävettäisi jos tilaisin.
Mutta todellisuudessahan tuolta tilaa lähinnä se vähemmän terävä sakki, joka ei tajua mikä ongelma asiassa on tai on sen verran lyhytnäköistä ja muissakin asioissa siipeilevää minäminä-porukkaa ettei välitä. Aika w t-leimahan se otsaan on jos noista tilailee. Sivistynyt, fiksu ja ja kouluttautunut väki harvemmin tuolta ostaa. Turha näille on edes selittää mikä ongelma näistä ostamisessa on. Kun pelkkä peruskoulun oppimäärä jo tökki, ei voi olettaa näiden ymmärtävän laajoja kokonaisuuksia. Tyhmyys ja itsekkyys, siinäpä se juurisyy tiivistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Temun tuotteista tehdään hurjia löydöksiä Vaikuttaa erittäin haitallisesti elimistöön
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011060990.htmlKannattaa miettiä muutaman kerran, että kannattaako pelata venäläistä rulettia. Hengenvaarallisia tai terveydelle haitallisia tuotteita on joukossa. Virallisia reittejä tuodut tuotteet joutuvat läpäisemään erilaiset standardit, että saa tuoda EU:n alueelle. Suoraan Kiinasta tilattaessa ei ole mitään takuita siitä, mitä sieltä tulee.
Finnlines osti pari autolautta,oliko paha?
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä. Hävettää enemmän niiden puolesta, jotka elävät vain lehtijuttujen varassa, eivätkä itse tutki asioita.
Tänäänkin kävin lenkillä ja päällä oli Temusta ostettu urheilupaita, lippis ja lenkkarit. Hyviä ovat. :)
Monia suomalaisia on tosiaan helppo ohjailla ihan kuin pohjoiskorealaisia. Mediakriittiset taidot puuttuvat kokonaan. Eivät reppanat ymmärrä, että jatkuvan kielteisen vyörytyksen takana on kauppiaiden hätä menetetyistä tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Mutta todellisuudessahan tuolta tilaa lähinnä se vähemmän terävä sakki, joka ei tajua mikä ongelma asiassa on tai on sen verran lyhytnäköistä ja muissakin asioissa siipeilevää minäminä-porukkaa ettei välitä. Aika w t-leimahan se otsaan on jos noista tilailee. Sivistynyt, fiksu ja ja kouluttautunut väki harvemmin tuolta ostaa. Turha näille on edes selittää mikä ongelma näistä ostamisessa on. Kun pelkkä peruskoulun oppimäärä jo tökki, ei voi olettaa näiden ymmärtävän laajoja kokonaisuuksia. Tyhmyys ja itsekkyys, siinäpä se juurisyy tiivistettynä.
Kieltämättä tulee mieleen Gaussin käyrän heikoin häntäpää. Kun puolet on keskimääräistä älykkäämpiä, on puolet keskimääräistä tyhmempiä. Eiköhän ne paketit sinne simppelimpään osastoon painotu.
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Olen professori ja olen tilannut varmaan jo kymmenen kertaa Temusta :)
Sinellissä myytiin Temusta tilattuja helmiä. En tiedä, hävittikö Sinelliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä. Hävettää enemmän niiden puolesta, jotka elävät vain lehtijuttujen varassa, eivätkä itse tutki asioita.
Tänäänkin kävin lenkillä ja päällä oli Temusta ostettu urheilupaita, lippis ja lenkkarit. Hyviä ovat. :)
Monia suomalaisia on tosiaan helppo ohjailla ihan kuin pohjoiskorealaisia. Mediakriittiset taidot puuttuvat kokonaan. Eivät reppanat ymmärrä, että jatkuvan kielteisen vyörytyksen takana on kauppiaiden hätä menetetyistä tuloista.
Samat reppanat lähettävät rahat pois Suomesta ja ulisevat sitten miten heiltä leikataan. Tuet laskee ja palvelut ei pelaa kun rahat on loppu. Mutta yhtään ei raksuta.
Vierailija kirjoitti:
Sinellissä myytiin Temusta tilattuja helmiä. En tiedä, hävittikö Sinelliä.
Suomalaista yritystä ei hävetä teettää tavaraa Kiinassa eikä suomalaista kauppiasta hävetä myydä Kiinassa valmistettua tavaraa, mutta suomalainen kuluttaja ei saisi ostaa tavaraa suoraan Kiinasta, vaan sitä pitäisi hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat reppanat lähettävät rahat pois Suomesta ja ulisevat sitten miten heiltä leikataan. Tuet laskee ja palvelut ei pelaa kun rahat on loppu. Mutta yhtään ei raksuta.
Firmat voivat halutessaan palauttaa tuotannon Suomeen ja palkata lisää työntekijöitä. Jostain syystä se ei kiinnosta EK:n porukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Niin. Kaikilla ei kriittinen ajattelu ja loogiset päätelmät ole vahvinta osaamista. Omalla suppealla alalla voi pärjätä, mutta ei se yleisty arkijärjeksi. Tai ehkä olet vain itsekäs?
Päinvastoin. Nautin ja saarnaan ystävillekin mahtavasta valikoimasta ja olemattomista hinnoista. Ja nyt on niin nopeaakin Temutus ;-)
Suomalaiset kaupat haluavat itselleen tavaranmyyntimonopolin. Siitähän tässä on kyse: kauppiaiden ahneudesta. Kaiken pitäisi olla heille halpaa: tuotantokulujen matalia, samoin henkilökunnan palkkojen. Mutta kansa pitäisi pakottaa ostamaan vain heiltä ja kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Niin. Kaikilla ei kriittinen ajattelu ja loogiset päätelmät ole vahvinta osaamista. Omalla suppealla alalla voi pärjätä, mutta ei se yleisty arkijärjeksi. Tai ehkä olet vain itsekäs?
Kysypä tuota elinkeinoelämän päättäjiltä ja yritysten omistajilta, joita ei kiinnosta tuotanto Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi jos tilaisin.
Älä mäkätä. Pointti on siinä, että nykymaailmassa kuluttajalla on mahdollista tilata suoraan sieltä mistä kauppiaatkin tilaavat ja heiltä jää voitonmahdollisuudet pois. Ja ikävä kyllä myös työttömyys lisääntyy ja jäävät verotulot pois. MUTTA, tätä ei pidä sysätä kuluttajan syyksi, vaan päättäjien kannattaisi miettiä miksi kansalaisilla ei ole enää varaa ostaa lähikauppiailta kuten ennen, mihin on ostovoima hävinnyt? Jo postikulut on Suomessa niin korkeat, että samalla rahalla saa Kiinasta paketin sisältöineen.
Ei, tilaan sellaista mitä ei Suomesta muutenkaan saa.