Pohdin sitä, että mikä harmaannuttaa hiukset jopa 6-kymppisillä
Ihan valkoisiksi.
Tunnen muutaman, joilla hiukset ovat täysin harmaat, vaikka ikää on hädin tuskin 60 vuotta.
Onko mitään käsitystä tästä teillä, miksi noin käy?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.
Jos lihoo rypyt oikenee. Oletko huomannut että jotkut tosi lihavat meikkaa ja pukee kauniisti. Eli on asioita mihin ei voi vaikuttaa ja asioita mihin voi vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.
niin,tissit ja naama roikkuu,se on se maan vetovoima
On yksilöllistä, ja usein myös perinnöllistä tuo harmaantuminen. Joku voi olla täysin harmaantunut jo päälle 40- vuotiaana, ja joku 80v voi taas olla melkein ilman harmaita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on, jos hiukset ei harmaannu ollenkaan? Yksi tuttu on punahiuksinen 80-v. Ja ei harmaata.
Geenit. Meinaatko monestikin kysyä? Punapäät myös ikääntyvät muita hitaammin.
Niin minullahan on keskiruskeat hiukset nyt. Lapsena sinne 15-vuotiaaksi oli hiukseni melko vaaleat. En tiedä mistä tämä johtuu. Olen yli 60-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on, jos hiukset ei harmaannu ollenkaan? Yksi tuttu on punahiuksinen 80-v. Ja ei harmaata.
Vähän pigmenttiä luonnostaan.
Tummapiirteiset harmaantuvat yleensä varhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän pigmenttiä luonnostaan.
Tummapiirteiset harmaantuvat yleensä varhaiten.
Jaa no mun puolisolla on tummanruskeat hiukset ja ikää on lähemmäs 70-vuotta
Vegaanit harmaantuvat tosi aikaisin
Kyllä useilla kuusikymppisillå on jo jonkin verran harmaita hiuksia. Viisikymppisellä ei välttämättä näy yhtään.
Oli se yllätys, että henkilöllä jolla tummanruskea vahva tukka on harmaantunut 50-kymppisenä. Veikkaan kehnoa ruokavaliota.
Olen 56-vuotias, ja mulla on tummanruskea oma tukka. Pari harmaata haituvaa on ollut keskijakauksessa ehkä 10 vuotta, mutta eivät ole siitä lisääntyneet (eikä niitä kukaan muu näe kuin minä). Mikähän geeni tämän tosiaan tekee?
HORMONIT ja shampoot vaikuttaa . Raudan puute. Hennalla saa tuuheutta.
Mulla alkoi hiukset harmaantua 25-vuotiaasta alkaen. Ehkä geenit, monet amalgaamipaikat tai stressaava lapsuus ja nuoruus syynä.
Hiusten harmaantuminen korreloi ihmisen terveyttä. Minä olen 65 ja mieheni 68. Emme ole vielä harmaantuneet. Meillä on kummallakin punapigmenttiä, minä vaalea, mies tumma mistä voi myös johtua myöhäinen harmaantuminen.
Ruotsin kuningasparilla on jännä homma kun kuningas on ihan harmaa mutta kuningatar on ihan ruskeahiuksinen.
Huomasin anopin 90-vuotispäivillä, että hänelle oli tullut harmaita hiuksia. Hänen tyttärensä on 65 vuotiaita, eikä heillä ole näkyvää harmaata hiusta. Eivät kukaan värjää.
Jos joku ei harmaannu 60v tai paljon aiemmin, eikö se ole ihmeellistä. Joillakin hiipuu sukuhormonien toiminta ja netissä tietoa mikä harmauttaa.