Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdin sitä, että mikä harmaannuttaa hiukset jopa 6-kymppisillä

Vierailija
19.07.2025 |

Ihan valkoisiksi.

Tunnen muutaman, joilla hiukset ovat täysin harmaat, vaikka ikää on hädin tuskin 60 vuotta.

Onko mitään käsitystä tästä teillä, miksi noin käy?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei harmaannu 60v tai paljon aiemmin, eikö se ole ihmeellistä. Joillakin hiipuu sukuhormonien toiminta ja netissä tietoa mikä harmauttaa.

Vierailija
82/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.

Jos lihoo rypyt oikenee. Oletko huomannut että jotkut tosi lihavat meikkaa ja pukee kauniisti. Eli on asioita mihin ei voi vaikuttaa ja asioita mihin voi vaikuttaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.

niin,tissit ja naama roikkuu,se on se maan vetovoima

Vierailija
84/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä, ja usein myös perinnöllistä tuo harmaantuminen. Joku voi olla täysin harmaantunut jo päälle 40- vuotiaana, ja joku 80v voi taas olla melkein ilman harmaita. 

Vierailija
85/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on, jos hiukset ei harmaannu ollenkaan? Yksi tuttu on punahiuksinen 80-v. Ja ei harmaata. 

Geenit. Meinaatko monestikin kysyä? Punapäät myös ikääntyvät muita hitaammin. 

Vierailija
86/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullahan on keskiruskeat hiukset nyt. Lapsena sinne 15-vuotiaaksi oli hiukseni melko vaaleat. En tiedä mistä tämä johtuu. Olen yli 60-vuotias.

Vierailija
87/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on, jos hiukset ei harmaannu ollenkaan? Yksi tuttu on punahiuksinen 80-v. Ja ei harmaata. 

Vähän pigmenttiä luonnostaan.

Tummapiirteiset harmaantuvat yleensä varhaiten.

Vierailija
88/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän pigmenttiä luonnostaan.

Tummapiirteiset harmaantuvat yleensä varhaiten.

Jaa no mun puolisolla on tummanruskeat hiukset ja ikää on lähemmäs 70-vuotta

Vierailija
89/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
90/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit harmaantuvat tosi aikaisin

Vierailija
91/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useilla kuusikymppisillå on jo jonkin verran harmaita hiuksia. Viisikymppisellä ei välttämättä näy yhtään.

Vierailija
92/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se yllätys, että henkilöllä jolla tummanruskea vahva tukka on harmaantunut 50-kymppisenä. Veikkaan kehnoa ruokavaliota.

Vierailija
93/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-vuotias, ja mulla on tummanruskea oma tukka. Pari harmaata haituvaa on ollut keskijakauksessa ehkä 10 vuotta, mutta eivät ole siitä lisääntyneet (eikä niitä kukaan muu näe kuin minä). Mikähän geeni tämän tosiaan tekee?

Vierailija
94/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HORMONIT ja shampoot vaikuttaa .  Raudan puute.  Hennalla saa tuuheutta. 

Vierailija
95/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi hiukset harmaantua 25-vuotiaasta alkaen. Ehkä geenit, monet amalgaamipaikat tai stressaava lapsuus ja nuoruus syynä. 

Vierailija
96/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi

Vierailija
97/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten harmaantuminen korreloi ihmisen terveyttä. Minä olen 65 ja mieheni 68. Emme ole vielä harmaantuneet. Meillä on kummallakin punapigmenttiä, minä vaalea, mies tumma mistä voi myös johtua myöhäinen harmaantuminen. 

Vierailija
98/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kuningasparilla on jännä homma kun kuningas on ihan harmaa mutta kuningatar on ihan ruskeahiuksinen.

Vierailija
99/99 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin anopin 90-vuotispäivillä, että hänelle oli tullut harmaita hiuksia. Hänen tyttärensä on 65 vuotiaita, eikä heillä ole näkyvää harmaata hiusta. Eivät kukaan värjää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi