Pohdin sitä, että mikä harmaannuttaa hiukset jopa 6-kymppisillä
Ihan valkoisiksi.
Tunnen muutaman, joilla hiukset ovat täysin harmaat, vaikka ikää on hädin tuskin 60 vuotta.
Onko mitään käsitystä tästä teillä, miksi noin käy?
Kommentit (70)
Minulla on punertavat hiukset ja vitivalkoisia hiuksia alkoi tulla 30 v. Samoin kävi punapää isoäidilleni. Sellasta jännää ne geenit tekee.
Jopa 6-kymppisillä?! Joillain saattaa olla 30 vuotiaana täys harmaa. Toki harvinaista, mutta onhan noita esim tiktokissa ollut vaikka mitä videoita, kun ihmiset ovat alkaneet kasvattaa omaa väriä näkyviin.
Minulla oli täysin harmaat hiukset jo 30-40 ikävuoden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ap tollolta koulut käymättä, kun et edes tuota tiedä. Toisaalta olet nk. älylaitteen edessä, etkö sinä stanan tollom osannut kaivaa tietoa netistä. Sinut pitäisi polkea suohon.
Sisaruksillani ainoastaan yhdellä harmaantui hiukset täysin alle 5-kymppisenä, joten geeneissä ei ole syy. Hänellä oli tummanruskeat hiukset ja, tummemmat kuin minulla. Valkotukka se on nyt. Minulla ei ole harmaita hiuksia.
Mikähän se syy on?
Onhan sisaruksilla erivärisiä hiuksia ja silmiäkin. Sisarukset voi olla myös ihan eripituisia, vaikka olisivat samaa sukupuolta. Samallalailla se harmaantuminenkin menee eli geenit vaikuttaa. Miksi täällä ihmetellään näitä peruskoulun asioita?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun harmaantumisesi johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.
Ja suomalsisista ukkeleista puhumattakaan 😂
Nimenomaan. Kiinnittäisin huomion ensisijaisesti suomalaisten miesten habitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun harmaantumisesi johtuu?
Geeneistä. Äidilläni ja isoäidilläni oli ihan sama juttu, aikainen harmaantuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ap tollolta koulut käymättä, kun et edes tuota tiedä. Toisaalta olet nk. älylaitteen edessä, etkö sinä stanan tollom osannut kaivaa tietoa netistä. Sinut pitäisi polkea suohon.
Sisaruksillani ainoastaan yhdellä harmaantui hiukset täysin alle 5-kymppisenä, joten geeneissä ei ole syy. Hänellä oli tummanruskeat hiukset ja, tummemmat kuin minulla. Valkotukka se on nyt. Minulla ei ole harmaita hiuksia.
Mikähän se syy on?
Onhan sisaruksilla erivärisiä hiuksia ja silmiäkin. Sisarukset voi olla myös ihan eripituisia, vaikka olisivat samaa sukupuolta. Samallalailla se harmaantuminenkin menee eli geenit vaikuttaa. Miksi täällä ihmetellään näitä peruskoulun asioita?
Ei mennyt samalla tavalla kun sisaruksia ollaan. Toisella valkoinen tukka ja minulla ruskea. Ikäeroa 2 vuotta, sillä toisella oli tummanruskeat.
Se johtuu siitä, kun saa jonkun kamalan shokin. Kuten se, kun minä sain oraakkelilta erään viestin, jota en voi paljastaa. Hiukset valahtivat vitivalkoisiksi. Ja tämä tapahtui, kun olin 21-vuotias!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se syy on?
Ei mennyt samalla tavalla kun sisaruksia ollaan.
Niin, sitäpä juuri koitin selittää, että sisaruksien ulkonäkö eroaa, vaikka on samat vanhemmat. Ette siis liene identtisiä kaksosia. Teidän dna on erilanen, vaikka olette sisaruksia. Stressi ja jotkut muut ympäristötekijät voi myös vaikuttaa hiusten harmaantumiseen nopeuttamalla sitä.
Kun syö valmiseineksiä ja juo alkoa hiukset harmaantuu tai kaikkoaa.
Jotkut eläimet harmaantuu ainoastaan talveksi. Kesäturkissa on vähemmän valkoista. Tietysti se vaihtelee muutenkin, mutta tarkoitan vanhuuden harmautta. Vanhan turkissa on enemmän valkoista, kun ikää tulee. Kesäkarva on nuorekkaampi. Se ei siis ole stabiili ilmiö.
AP, herätys, kello on jo yli kahdeksan. 🌞😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se syy on?
Joka viidennellä sisaruksella on eri isä ihan tilastojenkin valossa.
Harmaannuin varmaan 70 prosenttisesti 45-vuotiaana. Suvussa ei kukaan ole harmaantunut niin aikaisin. Uskon eräällä lääkityksellä olevan tekemistä asian kanssa. Mutta ihmettelen, onko APllä jotenkin alhainen älykkyys, kun ihmettelee moista. Tai sitten on kyllä tosi nuori, jolla ei ole vielä havaintoja ympäristöstään. Toki internetin ihmeellisestä tietotoimistostakin varmaan löytäisi tietoa, jos osaisi hakea.
Kyl mää niin hämm
stelen, että onko ihmiset muka kaikki erilaisia?
Mulla alkoi tulla harmaita jo 40-v, kun lapsi sairasti syöpää. Hoidot kestivät pari vuotta. Nyt vanheneminen hoidellut loput..
Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, Wernerin oireyhtymä, B-12 vitamiinin puute, pernisiöösi anemia ja valkopälvi jouduttaa harmaantumista.
Matala antioksidanttien, vitamiinien ja mineraalien saanti vaikuttaa harmaantumiseen.
Se on geeneissä. Äidin suvussa on kaikki alkaneet harmaantua 30 ikävuoden jälkeen. Itsellä on kasvojen ympärillä ja päälaella sellaista platinanharmaata ihan kuin olisi tarkoituksella värjätty sellaiseksi. Tykkään.
Ei muuta kuin blondausta kehiin. N61v.