Pohdin sitä, että mikä harmaannuttaa hiukset jopa 6-kymppisillä
Ihan valkoisiksi.
Tunnen muutaman, joilla hiukset ovat täysin harmaat, vaikka ikää on hädin tuskin 60 vuotta.
Onko mitään käsitystä tästä teillä, miksi noin käy?
Kommentit (70)
Sukuvika. Itse aloin harmaantua kolmekymppisenä, ja nyt kun ikää on 51, olen täysin harmaapää. Sama juttu isälläni ja hänen äidillään.
Mun hiukset on keskiruskeat ja puolison tummanruskeat. Ollaan yli 6-kymppisiä.
Jokin siinä on syy, että joillain on täysin harmaat hiukset tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa 6-kymppisillä? Kuule se on normaalia paljon nuoremmillakin.
Täysin harmaantuneet hiuksetko?
Niin. Monet vain värjäävät sen piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Geenit. Omassa suvussani harmaantuminen alkaa jo 25-vuotiaana.
😂
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mieti. Edesmenneellä isälläni oli 93 vuotiaana muutama harmaa hius. Äidilläni harmaat hiukset varhain ja minulla täysin harmaa pää 70v😊
Jaa, geeneistä ei siis ole kyse sun kohdalla?
Mielestäni luonnolliset harmaat hiukset ovat kauniit. Itselläni rumat, hiirenharmaat juuret, latvat vaaleat kesällä. Laitan raitoja, että hiirihiukset sekoittuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.
Tää on kyllä totta. Mun ja miehen suvussa on useassa eri maassa asuvia ja eri maalaisia ihmisiä, eurooppalaisia kuitenkin kaikki. Sukutapaamisissa ja juhlissa suomalaiset naiset erottuvat muista huonolla tavalla. Ovat ikäistään vanhemman näköisiä, tanttamaisia ja valtaosa pahasti ylipainoisia. Tunnen itseni aina noissa tilaisuuksissa roskakasaksi, vaikka yritän pukeutua tyylikkäästi ja olen normipainoinen. Silti miehen ja mun naispuoliset sukulaiset Saksasta, Englannista, Itävallasta ja Norjasta on kuin missuniversumeja vielä lähemmäs seitsemänkymppisinä. Olen kyllä kade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisilla kulahtaminen ei rajoitu vain hiuksiin. Rupsahtavat ja ryppyyntyvät jo viiskymppisinä (joo, Anne Kukkohovi on poikkeus, poikkeustapauksia on aina). Jännä juttu kun vertaa esim ruotsalaisiin ja virolaisiin jotka ovat viiskymppisinä kuin kolmekymppiset ulkonäöltään. Suominainen samanikäisenä enemmän 70-vuotiaan näköinen. On meillä surkea geeniaines.
Ruotsalaiset naiset on yli 50-vuotiaina huomattavasti suomalaisnaisia vanhemman näköisiä, todella ryppyinen ja huonokuntoinen iho jo noin nuorena kun on liikaa oltu auringossa.
Katoit Seiskasta Birgitan kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ap tollolta koulut käymättä, kun et edes tuota tiedä. Toisaalta olet nk. älylaitteen edessä, etkö sinä stanan tollom osannut kaivaa tietoa netistä. Sinut pitäisi polkea suohon.
Sisaruksillani ainoastaan yhdellä harmaantui hiukset täysin alle 5-kymppisenä, joten geeneissä ei ole syy. Hänellä oli tummanruskeat hiukset ja, tummemmat kuin minulla. Valkotukka se on nyt. Minulla ei ole harmaita hiuksia.
Mikähän se syy on?
Stressi. Obama alkoi harmaantua valkoisessa talossa nuoresta iästään huolimatta.
Voisko rikollisilla harmaantua hiukset rikoksista aiheutuneen stressin takia?
Narkkareita?
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalsisista ukkeleista puhumattakaan 😂
Minä en oikein tuohon geeneistä johtuvaan harmaantumiseen usko, koska toisella isoäidillä oli 6-kybäsenä valkoinen tukka ja toisella oli vielä 8-kybäsenä tummanruskea tukka.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein tuohon geeneistä johtuvaan harmaantumiseen usko, koska toisella isoäidillä oli 6-kybäsenä valkoinen tukka ja toisella oli vielä 8-kybäsenä tummanruskea tukka.
Meinaan, että minulla on 6-kybäsenä keskiruskea tukka edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt yleensä omat isoäidit ole toisilleen sukua.
Menettäisin uskoni ihmiskuntaan tätä keskustelua seurattuani, mikäli minulla sellaista olisi. Edes aivan alkeita perinnöllisyydestä ei ymmärretä.
Perintötekijät. Isäni ja ukkini olivat harmaantuneita jo 45-vuotiaina, samoin minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ap tollolta koulut käymättä, kun et edes tuota tiedä. Toisaalta olet nk. älylaitteen edessä, etkö sinä stanan tollom osannut kaivaa tietoa netistä. Sinut pitäisi polkea suohon.
Mikä sua vaivaa harmaapää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa harmaapää?
Se on sairas.😂
Ruotsalaiset naiset on yli 50-vuotiaina huomattavasti suomalaisnaisia vanhemman näköisiä, todella ryppyinen ja huonokuntoinen iho jo noin nuorena kun on liikaa oltu auringossa.