Miksi tuijotat toisten omaan pihaan ohikulkiessasi?
Kommentit (67)
Käytöstavat omaavalla ihmisellä on tilannetajua, ja oikeudentajua.
En tuijota ihmisiä. Puutarhaa tai sisustusta, talon arkkitehtuuria.
Mikä julkiselle paikalle näkyy, on tarkoitettu katsottavaksi.
Rakenna aita tai kasvata puska näköesteeksi. Ja pidä koirasi kiinni
Paranoidi ap:lle:
I always feel like somebody's watching me, and I have no privacy 🎶
Jos on päättänyt muuttaa tien varteen, täytyy sietää muiden katseita. Tätä voi ehkäistä mm. kasvillisuudella ja aidoilla.
Toki jos joku oikein pysähtyy toljottamaan tai jopa ottaa kuvia, on se väärin.
Asun itse pientaloalueella, jossa arkkitehtuuri on todella kirjavaa ja pihat nättejä. Ihan luonnostaan katse siirtyy harmaasta asfaltista pihojen kukkiin jne. Ei ehkä tarvitse robottina kulkea katse kohti maata ja koittaa välttää katsomasta sivulle.
Kyyläyksessä on sitä jotain, josta saan iloa elämään. On vain niin ihanaa ahdistella tuntemattomia oudolla katseellani, ohimennessä kääntyä vielä kerta kiellon päälle tuijottamaan!
Katon näkyykö vähäpukeisia, hyvännäkösiä naisia.
Jos siellä on nättejä kukkia ja puita niin todennäköisesti niitä. Jos pihalla on kissa niin aivan ehdottomasti sitä 😻
Siellä on yleensä jotain mikä kiinnittää huomioni, joku kaunis puu, pensas tai kukka, joku erikoinen koriste, joku omalaatuinen ulkosisustusratkaisu, joku romuläjä tms. Mieleen on jäänyt esim. kaunis kultasade, oli ensimmäinen sellainen minkä näin, pitkään veistelyvaiheessa ollut ja lopulta valmistunut puinen patsas, iso varmaan itse tehty erikoinen gorillapatsas ja yksi pihamaa mikä näytti siltä että aika oli pysähtynyt 50-luvulle.
Mikä v#tun "ohikulkiessasi" ? Opettele kirjoittamaan.
Itse kun olen kävelyllä en ikinä katso toisten pihaan päin, meidän taloa ja pihaa sen sijaan jää moni tuijottamaan, en tiedä miksi mutta ei se minua haittaa.
Jos pihalla on jotain mielenkiintoista, katson. Esim. tässä yksi päivä näin eräällä pihalla saniaiskohopenkin, ja tuijottelin pitkään. Haluan itse samantapaisen. Tarkoitus olisi myös lähiaikoina mennä kävelylle johonkin toiseen kaupunkiin sellaiselle alueelle, jossa on paljon kyylättävää.
Mitä ylipäätänsä väliä jos ihminen katsoo? Olemme sosiaalisia eläimiä ja katse on yksi viestinnän keino.
Tulee sellainen olo että ap salailee jotain pihallaan.
Kun olin lenkillä niin jäin katsomaan erään talon pihalle. Jälkeen päin aattelin että mitähän mahtaa ajatella ne jotka sattuivat näkemään kun ihastuneena katsoin vain leikkivää koiranpentua, en mitään muuta. Oli niin iloinen ja reipas pentu että unohduin katsomaan. Sitten kun jatkoin matkaa niin vähän kyllä nolotti.
Katselen kukkasia ja puita.
Anteeksi, en tiennyt, että kärsin.