Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuijotat toisten omaan pihaan ohikulkiessasi?

Vierailija
19.07.2025 |

Vilkaisun vielä ymmärrän, mutta tuijotus wtf?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylipäätänsä väliä jos ihminen katsoo? Olemme sosiaalisia eläimiä ja katse on yksi viestinnän keino.

Tulee sellainen olo että ap salailee jotain pihallaan.

Sinne on haudattu joku ja ap:n omatunto ei jätä häntä rauhaan, katselu pihaan päin ahdistaa. 😱

Tätä mäkin epäilen👍

Vierailija
22/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaista voi mutta asiakseen seisomaan ja tölläämään jääjille näyttää vaan reilusti persettä. 😝😝😝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalle katsotaan kun siellä on koira. Vaihtoehtoisesti voivat puutarhaa ihailla.

Vierailija
24/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan sisälle jonkun kotiin ei saa toistuvasti ja täysin tarkoituksellisesti katsella, siinä syyllistyy nimittäin kotirauhan rikkomiseen.

Laissa on määritelty, että koti tai muu asumiseen tarkoitettu paikka esim. matkailuauto on kotirauhan piirissä, joka tarkoittaa sitä että kotona ihmisellä on oikeus olla rauhassa, ilman että häntä kotonaan tarkoituksella ulkopuolisten puolesta katsellaan, kuunnellaan tai muutoin tarkkaillaan siten, että se on omiaan häiritsemään henkilön kotirauhaa.

Jokainen voi miettiä omalle kohdalleen, että haluaisiko itse tulla häirityksi täysin ulkopuolisten tuntemattomien ihmisten toimesta omassa kodissaan.

Hyvä ohjenuora kaikessa on: Käyttäydy toisia kohtaan siten kuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan.

Vierailija
25/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselen kukkasia ja puita.

Anteeksi, en tiennyt, että kärsin.

Meidän pihaa katsoi pitkään eräs nainen ja lopulta ystävälleen sanoi, että ihana puutarha. Itse istuin terassin portailla juomassa aamukahvia. Oisha se ollukki, jos mua tuijottanu 😂 n54

Vierailija
26/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson että löytyykö mitään laitonta josta voi ilmoittaa.

Vierailija
27/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa ne ruostuneet autonromut ja vanhat maatalouskoneiden raadot pois sieltä nokkospuskiesi keskeltä. Ihan on kuin kaatopaikka koko piha ja talokin kaipaisi remonttia. Millainen moniongelmainen tuollaisessa murjussa asuu? On niin karmeassa kunnossa tonttisi, että ohikulkijatkin jää tuijottamaan.

Vierailija
28/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen määrättyä reittiä töihin ja tiedän mitä reitillä on, enkä kiinnitä mitään huomiota. 

Kun lähden oudommalle reitille lenkilläni, katson ihania ja kamalia parvekkeita ja pihoja. Sorry!

Jos katson pihaasi kauan, anteeksi minä ihailen sitä ja etsin vinkkejä oman pihani kaunistamiseksi. Kyylääminen on eri asia!

Vierailija
29/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompostitarkastaja siellä vaan hiippailee kurkkimassa mihin banaaninkuoresi menee. 

Vierailija
30/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso, saatan joskus vaivihkaa vilkaista jos on upea kukkapenkki tai muuta poikkeuksellisen kaunista laitettu näkösälle, mutta todellakin vain vilkaista.

Minusta moukan tunnistaa siitä että hän jää oikein tuijottamaan ja toljottamaan, jotkut tuijottaa jopa ikkunasta sisään, tai ihmisiä. No, jos on pipetillä annettu, ei voi isommalla välineellä vaatia.

Opin itse noin 3-vuotiaana että ylipäätään tuijottaminen ja toljottaminen, sekä esimerkiksi muiden ihmisten kommentointi ääneen on rumaa käytöstä. Minkä sille voi että joillain on tavaton ja kehno koti ja sieltä kasvaa tavattomia ihmisiä kehnoilla asenteilla. Aikuisen pitäisi silti osata edes hieman kehittää itseään lähtökohdistaan huolimatta.

Vierailija
31/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikaista voi mutta asiakseen seisomaan ja tölläämään jääjille näyttää vaan reilusti persettä. 😝😝😝

Minä nostan kättä 😅

Vierailija
32/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen inspiraatiota omaa pihaa varten.

Vierailija
33/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson että löytyykö mitään laitonta josta voi ilmoittaa.

....tai tuijotellaan onvarastettavaa irtainta...

Vierailija
34/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl minä katson missä kunnossa, taloa jne

Vierailija
35/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain ihmeteltävää, tyyliin piha kuin kaatopaikka. Sori.

Vierailija
36/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silmät sua katsoo silmät sua kyylää turha sun salattuna olemista pyytää" sanaili joku runoilija joskus muinoin...

Vierailija
37/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nostan kättä 😅

Kiitos vinkistä   😅😅😅😅😅😅😅

Vierailija
38/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaunis ja mielenkiintoinen kiinnostaa. 

Toivoisin pihoille kesävesi suihkuja lapsia varten. Saisivat helteellä lotrata vedellä. 

Vierailija
39/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tonttujen toimenkuvaan kuuluu kurkistella ihmisten pihoihin ja jopa ikkunoista sisään ja raportoida kohdehenkilöiden käytöksestä. Raporttimme tuloksista tulemme kertomaan kotikäynnille joulukuun lopulla.

Eli ole rauhassa, me tontut teemme vain työtämme.

Vierailija
40/67 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vaan että en koskaan ole nähnyt mitään noin rumaa, ja hirveetä ihan kun kauhu leffaa.😀😃🤣🤣🤣 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän