Miksi tuijotat toisten omaan pihaan ohikulkiessasi?
Kommentit (67)
Vikaista voi mutta asiakseen seisomaan ja tölläämään jääjille näyttää vaan reilusti persettä. 😝😝😝
Meidän pihalle katsotaan kun siellä on koira. Vaihtoehtoisesti voivat puutarhaa ihailla.
Ainakaan sisälle jonkun kotiin ei saa toistuvasti ja täysin tarkoituksellisesti katsella, siinä syyllistyy nimittäin kotirauhan rikkomiseen.
Laissa on määritelty, että koti tai muu asumiseen tarkoitettu paikka esim. matkailuauto on kotirauhan piirissä, joka tarkoittaa sitä että kotona ihmisellä on oikeus olla rauhassa, ilman että häntä kotonaan tarkoituksella ulkopuolisten puolesta katsellaan, kuunnellaan tai muutoin tarkkaillaan siten, että se on omiaan häiritsemään henkilön kotirauhaa.
Jokainen voi miettiä omalle kohdalleen, että haluaisiko itse tulla häirityksi täysin ulkopuolisten tuntemattomien ihmisten toimesta omassa kodissaan.
Hyvä ohjenuora kaikessa on: Käyttäydy toisia kohtaan siten kuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
Katselen kukkasia ja puita.
Anteeksi, en tiennyt, että kärsin.
Meidän pihaa katsoi pitkään eräs nainen ja lopulta ystävälleen sanoi, että ihana puutarha. Itse istuin terassin portailla juomassa aamukahvia. Oisha se ollukki, jos mua tuijottanu 😂 n54
Katson että löytyykö mitään laitonta josta voi ilmoittaa.
Siivoa ne ruostuneet autonromut ja vanhat maatalouskoneiden raadot pois sieltä nokkospuskiesi keskeltä. Ihan on kuin kaatopaikka koko piha ja talokin kaipaisi remonttia. Millainen moniongelmainen tuollaisessa murjussa asuu? On niin karmeassa kunnossa tonttisi, että ohikulkijatkin jää tuijottamaan.
Kuljen määrättyä reittiä töihin ja tiedän mitä reitillä on, enkä kiinnitä mitään huomiota.
Kun lähden oudommalle reitille lenkilläni, katson ihania ja kamalia parvekkeita ja pihoja. Sorry!
Jos katson pihaasi kauan, anteeksi minä ihailen sitä ja etsin vinkkejä oman pihani kaunistamiseksi. Kyylääminen on eri asia!
Kompostitarkastaja siellä vaan hiippailee kurkkimassa mihin banaaninkuoresi menee.
En katso, saatan joskus vaivihkaa vilkaista jos on upea kukkapenkki tai muuta poikkeuksellisen kaunista laitettu näkösälle, mutta todellakin vain vilkaista.
Minusta moukan tunnistaa siitä että hän jää oikein tuijottamaan ja toljottamaan, jotkut tuijottaa jopa ikkunasta sisään, tai ihmisiä. No, jos on pipetillä annettu, ei voi isommalla välineellä vaatia.
Opin itse noin 3-vuotiaana että ylipäätään tuijottaminen ja toljottaminen, sekä esimerkiksi muiden ihmisten kommentointi ääneen on rumaa käytöstä. Minkä sille voi että joillain on tavaton ja kehno koti ja sieltä kasvaa tavattomia ihmisiä kehnoilla asenteilla. Aikuisen pitäisi silti osata edes hieman kehittää itseään lähtökohdistaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vikaista voi mutta asiakseen seisomaan ja tölläämään jääjille näyttää vaan reilusti persettä. 😝😝😝
Minä nostan kättä 😅
Haen inspiraatiota omaa pihaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Katson että löytyykö mitään laitonta josta voi ilmoittaa.
....tai tuijotellaan onvarastettavaa irtainta...
Kyl minä katson missä kunnossa, taloa jne
Jos on jotain ihmeteltävää, tyyliin piha kuin kaatopaikka. Sori.
"Silmät sua katsoo silmät sua kyylää turha sun salattuna olemista pyytää" sanaili joku runoilija joskus muinoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nostan kättä 😅
Kiitos vinkistä 😅😅😅😅😅😅😅
Kaikki kaunis ja mielenkiintoinen kiinnostaa.
Toivoisin pihoille kesävesi suihkuja lapsia varten. Saisivat helteellä lotrata vedellä.
Meidän tonttujen toimenkuvaan kuuluu kurkistella ihmisten pihoihin ja jopa ikkunoista sisään ja raportoida kohdehenkilöiden käytöksestä. Raporttimme tuloksista tulemme kertomaan kotikäynnille joulukuun lopulla.
Eli ole rauhassa, me tontut teemme vain työtämme.
Katsoin vaan että en koskaan ole nähnyt mitään noin rumaa, ja hirveetä ihan kun kauhu leffaa.😀😃🤣🤣🤣
Tätä mäkin epäilen👍