Miksi tuijotat toisten omaan pihaan ohikulkiessasi?
Kommentit (67)
Tottakai maisemia saa katsella. Ja joskus pitkäänkin. Ei siitä pidä pahastua.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai maisemia saa katsella. Ja joskus pitkäänkin. Ei siitä pidä pahastua.
Joku voi pelästyä siitä. Varsinkin jossain syrjäisemmällä maaseudulla. Maailma on valitettavasti täynnä erilaisia sekopäitä. Toisten tunteiden huomioon ottaminen on pelkästään hyvä asia.
Saa kai sitä katsoa?? Mikä sun ongelma on?
Sitä mikä on huonosti kiinni, otan sen mukaani.
Katselen kukat kukkapenkistä jne. Rakenna aita, jos se häiritsee. Sitten näen vain pensaiden latvat.
Miksi tuijotat ohikulkijoita uitun kyyläsaasta.
Minä olen nakuna pihalla ja toivon että nuoria naisia kulkisi ohi ja he katsoisivat,M63.
Jos joku ei haluaettä katsotaan niin sitten siinä on varmaan 3m korkea läpinäkymätön aita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä v#tun "ohikulkiessasi" ? Opettele kirjoittamaan.
Hyvä huomio.
- ohikulku, mutta ohi kulkiessaa
Vierailija kirjoitti:
Saa kai sitä katsoa?? Mikä sun ongelma on?
Tapelkaa, saatte tupakkia!!!
Normaalia katsoa niin, että näkyykö ketään. Se on eri toljotus, millä kytätään. Nämä katsoo mitä pihassa on, mutta ei tervehdi. Eivät katso ihmisiä vaan kyttäävät mitä sillä ihmisellä on. Se on typerää.
Katselen aina pihoja ja taloja lenkillä käydessäni. Se on viihdyttävää. Joulun aikaan suunnittelen koiralenkinkin sen mukaan, missä tiedän olevan kauniita jouluvaloja. Tuntuisi naurettavalta tuijottaa vain eteenpäin eikä katsella sivullepäin lainkaan. Ja tiedoksi vielä, että katselen myös rakenteilla olevia taloja ja käyn välillä tarkastamassa, kuinka työt ovat edistyneet. Myös niiden pihasuunnitelmat kiinnostavat. Ihmisiä en katsele enkä edes halua käydä juttusille, ellei joku osoita erityistä mielenkiintoa minua kohtaan. Olen aina myös ystävällismielisellä tuulella kierrellessäni nuuskimassa kohteita. Katselemisiin!
Jos on jätetty avoin näkyvyys tielle ja tuo näkymä hyvin dekoratiivinen, olen monasti ajatellut näkymän rakennetun nimenomaan ohikulkijoiden iloksi. Omalla tontillaan tien suuntaan on korkea viheraita, sillä en rakenna pihaani ohikulkijoita ajatellen.
Jos pihan reunoilla ei ole mitään näkösuojaa ja siellä on liikettä, eli ihmisiä, lemmikkejä tmv- niin ihan luonnostaan katse kääntyy liikkeen suuntaan.
Itse en viihtyisi pihassa, joka olisi kuin näyteikkuna tielle päin ja kaikki ohikulkijat kääntyisivät katsomaan. Pihani on kaunis mutta olen istuttanut näköesteitä jotta saan olla rauhassa katseilta ja juorumummoilta.
Varmaan samasta syystä kuin tuijotan omasta ikkunasta maisemia.
Katson, miten hyvin okt- ja rivariasukkaat jaksavat hoitaa pihojaan. Rämeiköt kertovat talon asukkaiden pahoista ongelmista.
Kritiikki huonosta lapsellisesta käytöksestä (tuijottaminen) olisi hyvä pystyä ottamaan vastaan ilman että taantuu pikkulapsen tasolle, kuten sinä nyt. 🙂