Ärsyttää että jotkut vanhemmat auttaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti ja muuten vaikka ne kävisi töissä
Itselläni ei tällaista mahdollisuutta ole ollut ja musta jokaisen 18-vuotta täyttäneen pitää asua omillaan ja pärjätä täysin itsenäisesti ilman apua
Kommentit (209)
Ketjun kommenteissa puolustettiin eriarvoisia lähtökohtia mm. sillä perusteella, että on vanhempien vastuulla lisääntyä niissä olosuhteissa missä sattuu olemaan. Onko teille, jotka olette tuota mieltä, ok että kun perusopetus pian taas alkaa, lapset jaetaan opetusryhmiin vanhempien verojen maksamisen mukaan? Parasta opetusta tulis saamaan ainoastaan nettoverenmaksajat (molempien vanhempien veroprosentti min 45), muille opetus järjestettäisiin huomattavasti laaduttomammin.
Sanon nyt vielä kerran että en mää siitä rahasta niin oo kateellinen enkä katkera vaan siitä että huomaan kasvaneeni rikkinäiseksi kun on ollut niin turvattomat ne olosuhteet niin en kestä nähdä enkä kuulla jos jostain on huolehdittu
Vierailija kirjoitti:
Ärsytyshän on kateutta.
Itse saan joka kuukausi vanhemmilta 500-1000 euroa. Sisko saa saman. Lisäksi opiskeleva lapseni saa joka kuukausi 200-300 Euroa ja nuoremmat lapsenlapset sataset sijoituksiin. Mitä sitten? Olemme viisikymppisiä, akateemisesti koulutettuja ja vakityössä. Mitä teen rahalla? Laitan säästöön, käytän autonvaihtoon tai matkaan. Kyse on siitä, että vanhemmilla on riittäviin varallisuutta ja koko ajan kertyy lisää. Eivät halua kaiken jäävän sitten perintöverolle vaan dumppaavat nyt tavallaan ennakkoperintönä ulos. Eikä tässä tule edes heidän säästöjään vaan nämä tulee eläkkeistä ja niistäkin jää siitä huolimatta säästöön. On näes tosi hyvät eläkkeet. Kuten isäni sanoi, niin penniäkään ei tarvitse jäädä lisää heille säästöön. Ihan turhan paljon muutenkin säästöjä ja sijoituksia. Ikää kuitenkin jo 80+ kummallakin. Eikä omia tarpeita juuri enää ole. Eivät he halua enää käydä missään
Hyvä että elämänne pyörii kulutuksen ja rahan ympärillä. Raha joka tulee taikaseinästä 50-vuotiaalle 😂🤣😅🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt vielä kerran että en mää siitä rahasta niin oo kateellinen enkä katkera vaan siitä että huomaan kasvaneeni rikkinäiseksi kun on ollut niin turvattomat ne olosuhteet niin en kestä nähdä enkä kuulla jos jostain on huolehdittu
Miten olisi terapia? Kateus on paha tauti.
Vierailija kirjoitti:
Luitko oman aloituksesi?
Omien lasten taloudellinen auttaminen on jo ihan verotuksen kannalta järkevää. Sä saat sitten aikanaan perinnön, josta maksat isommat perintöverot, koska vanhempasi eivät älynneet siirtää varallisuuttaan sulle aiemmin verovapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei enää opiskelisi mitään? Yo 19v. Armeija sitten. Miten tuossa vaiheessa elättäisi itsensä saati lapsensa?
Provosoi sinä vaan.
En tiiä oon elättänyt itseni heti siitä asti kun pääsin yläasteelta kun oon päihdeperheestä ja vihaan parempia perheitä
Terapia auttaa katkeruuteen 👍
Kai sitä jotain apua tarvis saada ja se onkin jo työn alla. Oon ihan vetäytynyt omiin oloihini kun oikeastaan kaikilla keitä tunnen, on sellaiset vanhemmat jotka on huolehtineet heistä enkä kestä sitä
Miksi niitä rahoja pitäisi perinnöksi säästää. Säästäköön omia tienestejään. Verotuksen kannalta kannattavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää? Sekö, että ihmiset ovat erilaisia ja toimivat eri tavoin?
Se, että muut saavat jotain sellaista, mistä itse on jäänyt paitsi. Eikä siinä ole kyse pelkästään rahasta. Näin veikkaan.
-eri
Oletko ärsyyntynyt vai vaan kateellinen siitä, että muiden vanhemmat tukevat lapsiaan, vaikka lapset ovat jo aikuistuneet?
Sairainta tässä on se että nyt kun oon alkanut vihata niin vihaan töissä asukkaita eli siis vanhuksia jos heillä on läheiset suhteet lapsiin
Itse säästän kyllä itselleni ihan omaa vanhuuttani varten, avuntarve tulee lisääntymään, ja todennäköisesti yksityinen hoivakoti on ainoa mihin pääsee, maksaa 4-5 tonnia kuukaudessa eli siihen ei isotkaan rahamäärät riitä . Lasten ei tarvitse vaippojani vaihtaa.
Lisäksi lähipiirissä parikin tapausta jossa lapsi on tottunut siihen että aina kun ajaa itsensä vaikeuksiin, vanhemmat auttavat. Vaan mitäpä sitten kun niitä omia vanhempia ei enää ole, aika ankeat ajat on edessä jos luulee että joku aina pelastaa. Näitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Sairainta tässä on se että nyt kun oon alkanut vihata niin vihaan töissä asukkaita eli siis vanhuksia jos heillä on läheiset suhteet lapsiin
No mutta, olet kuitenkin jo tunnistanut itsessäsi näitä tunteita ja sitä, mistä syystä nämä tunteet kumpuavat. Eli olet jo päässyt alkua pidemmälle ongelman tunnistamisessa ja käsittelyssä.
Ärsyttääkö sinua yleensäkin, että ihmiset laittavat aikaa toisiinsa ja näkevät vaivaa toistensa eteen? Raha kun ei ole mitään muuta kuin toiseen muotoon muutettua aikaa ja vaivaa.
No mun ei ainakaan tarvitse ketään hoitaa muutakuin töissä kun isä kuoli jo aikoja sitten just alkoholin käytön takia ja äidin kanssa ei olla tekemisissä.
Mikäs se Aloittaja on ketään määräilemään. Onneton surkimus
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, jos se sua ärsyttää. Aion silti tehdä niin jatkossakin. Aikuiset lapsemme mm. lomailevat kanssamme meidän laskuun, tietysti. Olemme myös ostaneet autot heidän käyttöönsä. Hehän meidät aikanaan perivätkin, miksi eivät siis jo nyt nauttisi rahoistamme? Tärkein asia maailmassa on omat lapset. En siis tiedä parempaa kohdetta laittaa rahaa. Maksamme myös heidän puhelinlaskunsa ja vakuutuksensa. Ja kyllä, he ovat ansiotyössä. Ja miksi siis avustamme? Siksi kun me voidaan.
Luulen, että lastenne pitää jossain vaiheessa katkaista napanuoransa. Varmaankin lapsenne ovat vielä parikymppisiä eikä heillä ole vielä omaa perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Ärsytyshän on kateutta.
Itse saan joka kuukausi vanhemmilta 500-1000 euroa. Sisko saa saman. Lisäksi opiskeleva lapseni saa joka kuukausi 200-300 Euroa ja nuoremmat lapsenlapset sataset sijoituksiin. Mitä sitten? Olemme viisikymppisiä, akateemisesti koulutettuja ja vakityössä. Mitä teen rahalla? Laitan säästöön, käytän autonvaihtoon tai matkaan. Kyse on siitä, että vanhemmilla on riittäviin varallisuutta ja koko ajan kertyy lisää. Eivät halua kaiken jäävän sitten perintöverolle vaan dumppaavat nyt tavallaan ennakkoperintönä ulos. Eikä tässä tule edes heidän säästöjään vaan nämä tulee eläkkeistä ja niistäkin jää siitä huolimatta säästöön. On näes tosi hyvät eläkkeet. Kuten isäni sanoi, niin penniäkään ei tarvitse jäädä lisää heille säästöön. Ihan turhan paljon muutenkin säästöjä ja sijoituksia. Ikää kuitenkin jo 80+ kummallakin. Eikä omia tarpeita juuri enää ole. Eivät he halua enää käydä missään
Onko vanhempsi tulleet ajatelleeksi, että perintöverot auttavat niitä ihmisiä, jotka ovat heikommassa asemassa? Verotuloilla valtio pyörittää kouluja, terveydenhuoltoa, tieverkostoa jne. yleishyödyllistä. He voisivat perustaa säätiön tai lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen sen sijaan, että jakelevat rahaa viisikymppisille lapsilleen. Itse laittaisin tuohon stopin kokonaan. Olemme keskituloinen viisikymppinen pariskunta ja autamme aikuisia parikymppisiä lapsia, mutta emme niin suurilla summilla, että he eivät motivoituisi työntekoon ja itsensä elättämiseen. Ihmiselle tekee hyvää ansaita oma toimeentulo. Siten oppii pärjäämään tilanteessa, kun tilanteessa.
Ärsytyshän on kateutta.
Itse saan joka kuukausi vanhemmilta 500-1000 euroa. Sisko saa saman. Lisäksi opiskeleva lapseni saa joka kuukausi 200-300 Euroa ja nuoremmat lapsenlapset sataset sijoituksiin. Mitä sitten? Olemme viisikymppisiä, akateemisesti koulutettuja ja vakityössä. Mitä teen rahalla? Laitan säästöön, käytän autonvaihtoon tai matkaan. Kyse on siitä, että vanhemmilla on riittäviin varallisuutta ja koko ajan kertyy lisää. Eivät halua kaiken jäävän sitten perintöverolle vaan dumppaavat nyt tavallaan ennakkoperintönä ulos. Eikä tässä tule edes heidän säästöjään vaan nämä tulee eläkkeistä ja niistäkin jää siitä huolimatta säästöön. On näes tosi hyvät eläkkeet. Kuten isäni sanoi, niin penniäkään ei tarvitse jäädä lisää heille säästöön. Ihan turhan paljon muutenkin säästöjä ja sijoituksia. Ikää kuitenkin jo 80+ kummallakin. Eikä omia tarpeita juuri enää ole. Eivät he halua enää käydä missään, nysväävät kotona.