Ärsyttää että jotkut vanhemmat auttaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti ja muuten vaikka ne kävisi töissä
Itselläni ei tällaista mahdollisuutta ole ollut ja musta jokaisen 18-vuotta täyttäneen pitää asua omillaan ja pärjätä täysin itsenäisesti ilman apua
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"lmainen vinkki: Kaikessa ei ole kyse siitä, mitä juuri SINÄ olet sanonut. Kysymyksellä voi myös viedä keskustelua eteenpäin."
Okei, eli jos lainaat viestiäni ja esität siihen liittyen kysymyksen, kysymys ei ole mulle, ja mun pitää jostain tietää. Selvä. Kiitos vinkistä. Tämäkään viesti ei sitten varmasti ollut sulle, vaan ainoastaan tässä viemässä keskustelua eteenpäin.
Tai sitten voit opetella luetunymmärtämistä ja ottaa katseen pois omasta navasta. Helpottaa kummasti sen hahmottamista, mihin kysymys liittyi ja mihin se ei liittynyt.
Anteeksi, totta kai tuijotin omaa napaani, kun oletin, että minulle suunnattu kommentti liittyi jotenkin minuun. Olenpa tyhmä.
Tämä on julkinen keskustelupalsta
Miksi kommentoit minulle? Lainasin viestiäsi muuten vain. Se ei liity sinuun mitenkään.
On eritapoja auttaa. Ei se apu aina tartte olla rahallista. Joskus lapset tienaa paremmin kun vanhempansa.
Olen auttanut lapsiani siivoamisessa, muutoissa, rempoissa j n e. Lapsenlapsia ei ole.
Toivon.myös että lapsillani olisi helppoa kysyä minulta apua.
Vanhempani on tukenut ja auttanut minua, minä vuorostani vanhempiani heidän vanhetessaan.
Elämän kiertokulkua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit minulle? Lainasin viestiäsi muuten vain. Se ei liity sinuun mitenkään.
TURPA KIINNI NYT JANKKAAAJA!
Nyt kannattaa tulla pois sieltä oman navan ympäriltä pyöriskelemästä. Miksi kommenttini liittyisivät sinuun?
Meillä lapsi oli ulkomailla vaihdossa. Vanhempansa luottokortin rinnakkaiskortilla osti mitä tarvitsi, luottamus pelasi. Ja tuohan on luvallista, siis opiskelijan kulujen maksaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ärsytyksen, lähtökohdat (lapsuudenkoti jne) ei vaan ole kaikille samat. Kommenteissa syytetään ap:ta kateudesta, mutta voihan tuo ärsyyntyminen olla täysin oikeutettu reaktio epäoikeudenmukaisuuteen. Kenen mielestä muka ideaalein tilanne ei olisi se, että kaikkien "alkuresurssit" ( se mitä saadaan lapsuudenkodista) eivät olisi samat?
Väärin aseteltu kysymys. Ei ole mitään ideaalitilannetta - eikä sellaista tule edes tavoitella. Kyse on ihmisten omista valinnoista. Ihmiset tekevät lisääntymispäätöksiä kuka mistäkin syystä ja mihin milloinkin tilanteeseen. Jollain olosuhteet on paremmat, jollain huonommat ja that's it. Sillä sitten mennään.
Sittenhän voidaan lopettaa lapsilisät, päivähoidon tulojen mukaiset maksut, lastenneuvola, kouluruokailu, ilmainen koulutus, opintotuki jne. Ne
Se sopii vallan mainiosti, jos vastaavasti verotus kevenee. Olisi aivan toivottava suunta, että ko. palvelut kaupallistettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa tulla pois sieltä oman navan ympäriltä pyöriskelemästä. Miksi kommenttini liittyisivät sinuun?
SIKSI ETTÄ OLET SAATANANA HOORANPENTU
Jotain tälle tarvii tehdä kun en jaksa kokoajan olla vihainen. Jos vaikka tapaan jonkun ja se erehtyy kehumaan sen vanhempia niin näen heti punaista ja alan tuntea vihaa
Eihän se mitenkään sinulta ole pois, jos joku auttaa toista rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että se kai siinä eniten ottaa päähän että joudun edelleen oirehtimaan sen vuoksi vaikka olen jo aikuinen
No totta kai se ottaa päähän! Olet syyttä joutunut siihen tilanteeseen, jossa olet. Et valinnut vanhempiasi ja he aiheuttivat sulle nämä traumat, jotka seuraavat edelleen mukanasi. Se ei ole oikein. Olit viaton lapsi.
Älä lässytä. Itse ap on oman tilanteensa aiheuttanut ylläpitämällä ja ruokkimalla katkeruuttaan. Aikuinen ihminen on itse vastuussa tunteistaan.
Minä en sanonut, ettei aloittaja olisi vastuussa tunteistaan. Totta kai hän on. Nämä tunteethan vahingoittavat häntä tässä nykyhetkessä, kuten hän on kertonut. Mutta se, mitä tapahtui lapsena, ei ole hänen vastuullaan.
Mutta hänen vastuullaan on käsitellä asia. Ap on epäonnistunut asian käsittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on julkinen keskustelupalsta, ei yksityisviesti sinulle. Miksi kiihdyt siitä? Minä vain vien keskustelua eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tälle tarvii tehdä kun en jaksa kokoajan olla vihainen. Jos vaikka tapaan jonkun ja se erehtyy kehumaan sen vanhempia niin näen heti punaista ja alan tuntea vihaa
No älä ole. Viha on vain tunne. Sinä voit itse hallita sitä.
Vierailija kirjoitti:
On eritapoja auttaa. Ei se apu aina tartte olla rahallista. Joskus lapset tienaa paremmin kun vanhempansa.
Olen auttanut lapsiani siivoamisessa, muutoissa, rempoissa j n e. Lapsenlapsia ei ole.
Vanhempani on tukenut ja auttanut minua, minä vuorostani vanhempiani heidän vanhetessaan.
Elämän kiertokulkua.
Tuolla ei ole mitään tekemistä elämän kiertokulun kanssa. Kyse on sosiaalisesta vaihdosta.
"Mutta hänen vastuullaan on käsitellä asia. Ap on epäonnistunut asian käsittelyssä."
No, selkeästi on. Mutta ei siihen auta se, että ilkeilee. Se auttaa, että keskustelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei sinänsä ärsytä, mutta ehkä aiheesta olisi hyvä puhua enemmän. Veikkaan että yhteiskunta alkaa mennä koko ajan enemmän siihen suuntaan, että vanhempien taloudellinen tuli on lähes välttämätöntä.
Tunsin nuorempana epäonnistuneeni, kun ei ollut rahaa reissata ja rällätä niin kuin muilla. Kävin avoimen yliopiston kursseilla tai opiskelin yliopistossa, yleensä tein töitä samalla. Säästin rahaa asuntoon ja sijoituksiin, asuin halvalla tuttujen nurkissa tai soluissa. Ajattelin olevani tosi luuseri tai jotenkin huono raha-asioissa, ei oikeastaan tullut mieleen että muita autettiin, joitain aika paljonkin.
No harva nuori varmaan kehtais kertoa että pappa betalar.
Jotku asiat ymmärtää vasta vanhemmiten kun on elämää enemmän nähnyt.
Kyllä meillä oli 20
No tossa tartti olla vähä paremmat välit sitten että tollasta kerto. Sillonhan piti tarmokkaasti pärjätä itse. Ainakin kun puhuttii toisillemme.
Harva ainakaa mun nuoruudessa olis menny paljastamaan tällästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on julkinen keskustelupalsta, ei yksityisviesti sinulle. Miksi kiihdyt siitä? Minä vain vien keskustelua eteenpäin.
Luuletko olevasi kovinkin nokkela ja hauska, kun kopioit muiden viestejä?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän kiertokulkua.
Tuolla ei ole mitään tekemistä elämän kiertokulun kanssa. Kyse on sosiaalisesta vaihdosta.
Lisääntyminen on elämän kiertokulkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
En. Mutta tuo versaaleilla huutaminen on kyllä koomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
En. Mutta tuo versaaleilla huutaminen on kyllä koomista.
Sitä saa mitä tilaa. Ihan itse aloitit.
Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat.
Tämä on julkinen keskustelupalsta, ei mikään yksityisviesti juuri sinulle. Olet tosiaan tyhmä, jos et sen vertaa tajua.