Ärsyttää että jotkut vanhemmat auttaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti ja muuten vaikka ne kävisi töissä
Itselläni ei tällaista mahdollisuutta ole ollut ja musta jokaisen 18-vuotta täyttäneen pitää asua omillaan ja pärjätä täysin itsenäisesti ilman apua
Kommentit (209)
Monet myös elävät omaa elämäänsä, eivätkä kyttää muiden tekemisiä. Niitä arvostan eniten.
Kukaan ei enää opiskelisi mitään? Yo 19v. Armeija sitten. Miten tuossa vaiheessa elättäisi itsensä saati lapsensa?
Provosoi sinä vaan.
Eipä minuakaan vanhemmat auttaneet, silti ei ärsytä. Jos vanhemmilla on varaa niin miksi ei, ainahan omille lapsille toivoo helpompaa elämää. Autan kyllä jos pystyn kun lapset lähtee joskus opiakelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei enää opiskelisi mitään? Yo 19v. Armeija sitten. Miten tuossa vaiheessa elättäisi itsensä saati lapsensa?
Provosoi sinä vaan.
En tiiä oon elättänyt itseni heti siitä asti kun pääsin yläasteelta kun oon päihdeperheestä ja vihaan parempia perheitä
Ennakkoperintöä kun haluavat antaa niin ei sille oikein voi mitään. Autan myös takaisin tarpeen mukaan.
Mikä siinä ärsyttää? Sekö, että ihmiset ovat erilaisia ja toimivat eri tavoin?
Miksi en auttaisi kun se on rahallisesti mahdollista. Mihinpä sitä rahaa isommasti tällasella velattomalla viisikymppisellä parilla menis.
Provohan tämä mutta vastasinpa silti 😁
Kannattaa elää sitä omaa elämää. Aina löytyy joku, joka saa enemmän jne.
Tottakai autan kun on varaa . Ei tarvitse ottaa lainaa ja saa syödä paremmin. Uusia vaatteitaan tarvittaessa. Tietysti toisin jo sitärahaa vaan ei olisi.
Voi voi, jos se sua ärsyttää. Aion silti tehdä niin jatkossakin. Aikuiset lapsemme mm. lomailevat kanssamme meidän laskuun, tietysti. Olemme myös ostaneet autot heidän käyttöönsä. Hehän meidät aikanaan perivätkin, miksi eivät siis jo nyt nauttisi rahoistamme? Tärkein asia maailmassa on omat lapset. En siis tiedä parempaa kohdetta laittaa rahaa. Maksamme myös heidän puhelinlaskunsa ja vakuutuksensa. Ja kyllä, he ovat ansiotyössä. Ja miksi siis avustamme? Siksi kun me voidaan.
Ei ärsytä yhtään, että joillakin on rakastavat vanhemmat.
Kateellisuus. Siitä sulla ei ole puutetta, ap.
Ei ole sinulta pois, vaikka joku aikuinen saa vanhemmiltaan rahaa ja sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provosoi sinä vaan.
En tiiä oon elättänyt itseni heti siitä asti kun pääsin yläasteelta kun oon päihdeperheestä ja vihaan parempia perheitä
Mutta tuo viha ja katkeruus ankeuttaa vain sun omaa elämääsi. Kannattaa opetella siitä pois.
Minäkään en ole saanut vanhemmiltani 18v jälkeen mitään muuta kuin 20e syntymäpäivänä ja 10e nimipäivänä ja perinnöksi on tulossa pelkkää velkaa. Mutta ovat antaneet paljon enemmän ja tärkeämpiä asioita kuin rahaa. Koitan olla onnellinen niiden puolesta, joita autetaan, ja muistuttaa itselleni, että kyllä itsekin haluaisin ja vanhempanikin olisivat halunneet lastensa kanssa jakaa, jos jotain jaettavaa olisi. Eniten harmittaa ehkä se, että suurin osa niistä ihmisistä jotka ovat saaneet taloudellista etumatkaa, eivät ymmärrä saaneensa etumatkaa.
En ole pyytänyt saada tulla tähän maailmaan, joten otan kaikki rahat, joita vanhemmat minulle ovat tarjoamassa. He minut itsekkäästi tähän maailmaan toivat, joten se on heidän tehtävänsä, vaikka olen aikuinen.
Ei tuo ole ärsytystä, tuo on kateutta.
Ihan sallittu tunne, mutta sillehän ei voi mitään millaiset ihmiset lapsia maailmaan vääntävät. Jaxuhali.
Miksi ihmeessä ei, jos rahaa on? Lopulta jää kuitenkin lapsille ja verottaja vetää välistä. Oma äitini sanoo aina, että me lapset tarvitsemme enemmän rahaa kuin hän. Olen jo 47 ja pärjäisin omillani, mutta miksi kieltäytyisin ja samalla loukkaisin?
Osa auttaa myös vanhempiaan. Tein vuosia vanhempien yrityksessä töitä ilman palkkaa, joten mielestäni on ihan ok että vanhempani auttaa nyt myöhemmin esimerkiksi auton ostamisessa.