Miksi naisen pitäisi ottaa köyhä duunarimies?
Provoisoiva otsikko, tiedän, mutta tökitään nyt tikulla muurahaispesää. Tällä palstalla tunnutaan lähestulkoon syyllistävän niitä, joiden unelmamies ei ole köyhä, suuria tavoittelematon duunarimies. Jokaisella on kuitenkin oikeus valita kumppaninsa omien arvojensa, toiveidensa ja tunteidensa pohjalta, eikä kenenkään valintaa pitäisi syyllistää tai arvostella. Miksi niin ärsyttää, että toiset pitävät enemmän kunnianhimoisista ja tavoitteellisista miehistä kuin rividuunareista?
Kommentit (127)
Duunari nainen täällä, tienaan enemmän kuin DI inssi mies. Duunari on aika laaja käsite ja usein, se duunari on aika hyvin palkattu.
Naisen pitää ottaa köyhä duunarimies, jotta se köyhä duunarimies saa pildeä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset enää rakastu? Itse en ole valinnut puolisoa millään muulla perusteella kuin että rakastuin häneen. Tekevätkö muut siis valintoja niin, että tämä on sen ja sen näköinen, siinä ja siinä ammatissa ja tienaa sen ja sen verran?
Samaa olen ihmetellyt. Onko ihmiset tulleet hulluiksi? Rakkaus loppuu vaikeuksien kuten raha tai terveysongelmien myötä? Tervemenoa ja hyvää loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Duunarit tekevät käytännön töitä ja usein ansaitsevat hyvin. Sitten taas akateemiset ovat kunnianhimonsa vankeja ja työttöminä kun kaikki eivät voi olla lääkäreitä arkkitehtejä asianajajia poliitikkoja tai professoreita ynnä muita. Hmm...
T: köyhä duunari sivistyneillä harrastuksilla.. ei voi olla totta sanois joku akateeminen. No tietysti voi. Miksi ei?
Amikset ovat paljon todennäköisemmin työttömiä verrattuna akateemisiin.
Kun loveen lankee huomaa ettei elämä oo enää ankee eikä mies kankee.
Vierailija kirjoitti:
Duunari nainen täällä, tienaan enemmän kuin DI inssi mies. Duunari on aika laaja käsite ja usein, se duunari on aika hyvin palkattu.
Hienoa, että joillakin 'duunarialoilla' saa tienattua enemmän kuin DI-insinöörit, mutta oma kokemus on, että oma aloituspalkkani koulun jälkeen oli sama mitä yhtiössä olevat duunarit saivat 50-55 tunnin työviikoilla ja taloudellisesti onnistuneissa projekteissa.
Jos on itse tyhjätasku niin ei voi tyhjätasku parempaa vaatia itsekään
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää ottaa köyhä duunarimies, jotta se köyhä duunarimies saa pildeä säännöllisesti.
Tuli pildestä mieleen pideesuihku. Olispa sellainen työpaikalla.
Duunarimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset enää rakastu? Itse en ole valinnut puolisoa millään muulla perusteella kuin että rakastuin häneen. Tekevätkö muut siis valintoja niin, että tämä on sen ja sen näköinen, siinä ja siinä ammatissa ja tienaa sen ja sen verran?
Samaa olen ihmetellyt. Onko ihmiset tulleet hulluiksi? Rakkaus loppuu vaikeuksien kuten raha tai terveysongelmien myötä? Tervemenoa ja hyvää loppuelämää.
Ongelma on siinä että naisilla on yleisesti se kilometrin mittainen vaatimuslista mikä pitää täyttyä ennen kun kykenee edes tapaamaan jonka jälkeen se rakastuminen voi edes tapahtua
Mä en kyllä pidä duunarimiehiä köyhinä.
Ja lisäksi ovat paljon enemmän puoleenvetäviä kuin joku olemukseltaan kuiva insinöörimies. Duunarimiehillä on sellainen miehekäs kävelytyyli ja olemus. Ovat tottuneet fyysiseen työhön, niin se näkyy.
Miksi oletat duunarimiehen olevan köyhä? Olen duunari metallialalla ja mulla velaton rivarikaksio, 80k€ osakesalkku, metsää 20ha. Nettopalkka 2200€/kk ei toki ole suuri mutta sijoittamalla osakkeisiin olen varallusuutta kerryttänyt ja asuntolainani maksanut.
M38
Monella duunarialalla tienaa aika hyvin. Paperimies, raksamies, asfalttimies, koneistaja. Tuossa vain muutama ammattinimike missä tienaa.
Ei köyhä toki, vaan hyvin toimeentuleva.
Ei duunarit nykyään mitään köyhiä ole, mistä olet tuollaista saanut päähäsi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli pildestä mieleen pideesuihku. Olispa sellainen työpaikalla.
Duunarimies
Mies on luova ongelmanratkaisija. Ei tartte olla niin vimosen päälle kaikki pöytäliinat ja koristeet. Pideesuihku näin helteillä on raskaan työn raatajalle kuin myisi limua saharaan.
En voisi missään tapauksessa olla jonkun duunarin kanssa. Säälittää nähdä naisia, jotka ovat tyytyneet johonkin duunarimieheen. Eikö heillä ole mitään itsekunnnioitusta?
Akateeminen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Duunari" on sanana kokenut inflaation. Nykyajan jakautuneilla työmarkkinoilla asiansa osaava duunari (esim. sähkömiehet, putkimiehet, timpurit) tienaavat usein enemmän tai saman verran kuin keskiluokkainen akateeminen. Sen sijaan usein "duunari" sanaa käytetään synonyyminä myös köyhille työttömille ja pätkätyöläisille, joiden tilanne on täysin eri.
Ai LVI sällit tienaa nykyään 7000 - 10 000€/kk + bonukset?
Tuskin.
Suhdanteet, rakennusalan lama viime vuodet, ulkomainen halpatyövoima jne.
Tuo palkka tarkoittaa parhaimmillaan reippaasti yli 120 tuhannen tuloja vuodessa. Tietysti näitä korkeakoulun käyneitä tuossa tuloluokassa on, mutta ihan hyvin se oman putkifirmankin omistava duunari voi päästä tuohon summaan. Totuus on ettei suurin osa akateemisista naisista pääse lähellekään tuota summaa.
Itseäni ihmetyttää miten duunareita pidetään jotenkin kakkosluokan kansalaisina vaikka heidän ansioista monia asia toimii. Tätä asiantuntijuutta yliarvostetaan ihan liikaa ja viimeistään tekoälyn myötä tuon tyyppinen asiantuntevuus tulee tarpeettomaksi, kun tekoäly kertoo ne lait, laskut ja tekotavat muutamassa hetkessä sille duunarille ja hänen firmalleen.
Meillä on tasa-arvoinen yhteiskunta siksi, että naisten ei tarvitsisi enää välittää miehen lompakon paksuudesta, vaan voisivat kouluttautua (ovat jo ohittaneet miehet), työllistyä ja elättää itsensä. Kullankaivamisella lähinnä ammutaan tasa-arvoa jalkaan.