Nainen, voisitko seurustella lähihoitaja miehen kanssa?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuuma lähäri. Hyvännäköinen, maskuliininen, kookas ja isot kädet. Tosin rakastuin häneen luonteensa takia. Jatkuvasti on hänellä nuorempia kikattelijakollegoita tarjolla. Huomasin sen jo aikanaan ollessamme vielä kollegoita.
Sinäkin olit kikattelijakollega.
Joo olin. Mutta oli muutakin tarjottavaa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan eri ammatteja, mutta tuntuu, että omat elämäntapani ja tulevaisuuden suunnitelmani eroavat sen verran lähihoitajana työskentelevän miehen arjesta ja tavoitteista, etten usko yhteensopivuuteen.
Avaahan tätä vähän enemmän. Miten ihmeessä uskot tietäväsi millainen arki, elämäntavat, tavoitteet ym. lähihoitajilla on pelkästään heidän ammattinsa perusteella?
No ihan pelkästään jo palkkataso rajoittaa hirveästi minkälaista elämää se lähihoitaja pystyy elämään. Jos itse haaveilee tietyistä asioista kuten runsaasta matkustelusta, tai ihan vaikka asumisesta tietyllä alueella, niin kyllä taloudellinen näkökulma väkisinkin vaikuttaa. Lähihoitajan työ on usein vuorotyötä ja sekä fyysisesti että henkisesti raskasta, mikä vaikuttaa myös väistämättä jaksamiseen ja
Mun täytyy sanoa, että joustavuudessa harva ala taitaa pärjätä sotelle, missä on mahdollista elättää itsensä (ja perheensäkin, kokemusta on) vaikka pelkästään keikkatyöllä. Kaikki osaprosentit ovat mahdollisia. Eikä se palkkakaan ole niin huono etteikö reissuun pääsisi. Me asutaan nykyään kesät vanissa täällä Norjassa, tosin mulla on mukana entinen sairaalatalkkari, ei lähäriä. Sellaisia ei mun työpaikalla ole. - sahu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan eri ammatteja, mutta tuntuu, että omat elämäntapani ja tulevaisuuden suunnitelmani eroavat sen verran lähihoitajana työskentelevän miehen arjesta ja tavoitteista, etten usko yhteensopivuuteen.
Avaahan tätä vähän enemmän. Miten ihmeessä uskot tietäväsi millainen arki, elämäntavat, tavoitteet ym. lähihoitajilla on pelkästään heidän ammattinsa perusteella?
No ihan pelkästään jo palkkataso rajoittaa hirveästi minkälaista elämää se lähihoitaja pystyy elämään. Jos itse haaveilee tietyistä asioista kuten runsaasta matkustelusta, tai ihan vaikka asumisesta tietyllä alueella, niin kyllä taloudellinen näkökulma väkisinkin vaikuttaa. Lähihoitajan työ on usein vuorotyötä ja sekä fyysisesti että henkisesti raskasta, mikä v
Mun täytyy sanoa, että joustavuudessa harva ala taitaa pärjätä sotelle, missä on mahdollista elättää itsensä (ja perheensäkin, kokemusta on) vaikka pelkästään keikkatyöllä. Kaikki osaprosentit ovat mahdollisia. Eikä se palkkakaan ole niin huono etteikö reissuun pääsisi. Me asutaan nykyään kesät vanissa täällä Norjassa, tosin mulla on mukana entinen sairaalatalkkari, ei lähäriä. Sellaisia ei mun työpaikalla ole. - sahu
Niin sinä matkailet matkailuautossa. Mitä jos se toinen haluaa kierrellä maailmaa ja asua luksushotelleissa?
Vierailija kirjoitti:
Tökkii ajatuskin siitä että mies on siivoillut päivän muiden eritteitä ja sitten tulee kotiin koskettelemaan. On paljon mukavampiakin töitä, jossa tällaisia ei tarvitse miettiä joten en voisi vaikka arvostankin että joku tuota työtä pystyy tekemään.
Miten tämä ihmiskunta edes selviäisi jos kaikki ajattelisivat noin. Itse arvostan paljon noita hommia tekeviä, ja ehdottomasti voisin seurustella lähihoitajamiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökkii ajatuskin siitä että mies on siivoillut päivän muiden eritteitä ja sitten tulee kotiin koskettelemaan. On paljon mukavampiakin töitä, jossa tällaisia ei tarvitse miettiä joten en voisi vaikka arvostankin että joku tuota työtä pystyy tekemään.
Miten tämä ihmiskunta edes selviäisi jos kaikki ajattelisivat noin. Itse arvostan paljon noita hommia tekeviä, ja ehdottomasti voisin seurustella lähihoitajamiehen kanssa.
No ne, jotka eivät ajatte noin seurustelevat keskenään ja ne jotka arvostavat mukavampaa työtä seurustelevat keskenään. Ei kaikkien tarvitse tykätä kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan pelkästään jo palkkataso rajoittaa hirveästi minkälaista elämää se lähihoitaja pystyy elämään. Jos itse haaveilee tietyistä asioista kuten runsaasta matkustelusta, tai ihan vaikka asumisesta tietyllä alueella, niin kyllä taloudellinen näkökulma väkisinkin vaikuttaa. Lähihoitajan työ on usein vuorotyötä ja sekä fyysisesti että henkisesti raskasta, mikä v
Sote-ala ei todellakaan ole mikään joustavuuden malliesimerkki. Vuorotyö on usein välttämätöntä, aikataulut kiveen hakattuja ja työvuorot vaihtuvat jatkuvasti ilman työntekijän toiveita. Keikkatyö puolestaan tarkoittaa epävarmuutta, jatkuvaa työnhakua ja heikkoja etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan pelkästään jo palkkataso rajoittaa hirveästi minkälaista elämää se lähihoitaja pystyy elämään. Jos itse haaveilee tietyistä asioista kuten runsaasta matkustelusta, tai ihan vaikka asumisesta tietyllä alueella, niin kyllä taloudellinen näkökulma väkisinkin vaikuttaa. Lähihoitajan työ on usein vuorotyötä ja
Niin sinä matkailet matkailuautossa. Mitä jos se toinen haluaa kierrellä maailmaa ja asua luksushotelleissa?
Retkeily-. Lähtökohtaisesti en olisi yhdessä tyypin kanssa, joka haluaa elää ihan eri tavalla. Ei se sen vaikeampaa ole.
Tuo vuorotyö on se minkä takia se jäisikin pelkäksi seurusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan pelkästään jo palkkataso rajoittaa hirveästi minkälaista elämää se lähihoitaja pystyy elämään. Jos itse haaveilee tietyistä asioista kuten runsaasta matkustelusta, tai ihan vaikka asumisesta tietyllä alueella, niin kyllä taloudellinen näkökulma väkisinkin vaikuttaa. Lähihoitajan työ on usein vuorotyötä ja
Sote-ala ei todellakaan ole mikään joustavuuden malliesimerkki. Vuorotyö on usein välttämätöntä, aikataulut kiveen hakattuja ja työvuorot vaihtuvat jatkuvasti ilman työntekijän toiveita. Keikkatyö puolestaan tarkoittaa epävarmuutta, jatkuvaa työnhakua ja heikkoja etuja.
Ok. Mulla on kieltämättä ollut aina se etu, ettei ole mikään pakko suostua mihinkään älyttömyyksiin, maailma eikä osasto ei kaadu, kun lähden. Tuosta työvuoronvaihdoksesta korvataan paikallisesti sovittuna nykyään 120 euroa per kerta, rajoituksetta. Teen ekstravuoroja ihan mielelläni, mulla on pieni osaprosentti (50) ja tuo tulee aina vapailta töihin lähtiessä. Hva-kohtaiset erot ovat varmasti suuria, mutta samat tesit kuitenkin.
Tässä työssä ei tosiaan usein eritteitä näe.
Tunnen moniakin kun itse oon alalla. Tosi erilaisia miehiä mahtuu joukkoon, mut itselle tulee mieleen yks pitkä ja komee. Ihana mies kaikin puolin. Ah! Eli voisin.
Kestääkö pää loppupeleissä sitä akkojen käärmeenpesää. Vastenmielistä porukkaa alalla paljon.Kiusaajia ja paskanpuhujia.
Mieheni oli lähihoitaja kun tapasimme, opiskeli sitten sairaanhoitajaksi. Vuorotyö on toki hankala lapsiperheessä. Työskentelen onneksi itse etänä, niin pääsen nopeammin viemään tai hakemaan lapsia.
Jos on oikeesti hyvä hoitaja: sellanen joka on omaksunut hoitajan identiteetin niin, että kohtelee muita inhimillisesti myös työn ulkopuolella. Tiedän liian monia hoitajia, joille hoitotyö on vaan työ kuin mikä tahansa työ ja vapaalla voi sitten vaikka hakata jonkun baarireissulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeesti hyvä hoitaja: sellanen joka on omaksunut hoitajan identiteetin niin, että kohtelee muita inhimillisesti myös työn ulkopuolella. Tiedän liian monia hoitajia, joille hoitotyö on vaan työ kuin mikä tahansa työ ja vapaalla voi sitten vaikka hakata jonkun baarireissulla.
Just tämä. Jos on hoitsu ei saisi olla psyko sentään.
No en. Olisko outoa että mies ei hanki yhtään parempaa ammattia kuin jonkun lähäri turkinnon.Siinä miehessä on silloin jotakin mennyt pahasti väärin jos ei kouluttaudu enempää. Kiertäisin kaukaa tommosen.
Mikäli mieheni olisi lähäri, niin ok, mutta en samassa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
No en. Olisko outoa että mies ei hanki yhtään parempaa ammattia kuin jonkun lähäri turkinnon.Siinä miehessä on silloin jotakin mennyt pahasti väärin jos ei kouluttaudu enempää. Kiertäisin kaukaa tommosen.
Että rahan perässä! DI vissiin kävisi?
Sinäkin olit kikattelijakollega.