Lapsi yksin koko kesän, kun kaverit reissussa jatkuvasti
Niin, mikä ihme siinä on, että jotkut perheet viipottaa koko kesän pitkin ja poikin eikä rauhoituta kotiin ollenkaan? Ihan shittiä kuunnella kotona yksinäisen lapsen surua, kun ei saa kaveria. Mites muilla?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on 10-vuotias ja hän ei tarvitse hoitajaa kavereista kesäksi, mutta kukapa tuon ikäinen ei ystäviä kaipaisi? Hänellä on muutama läheinen ystävä, muuten asuinalueellamme ei oikein ole samanikäisiä lapsia.
En valita sitä, että saan olla lapseni kanssa kesällä, mutta toivoisin, että hänellä olisi myös omanikäistään seuraa kesän aikana. Me aikuiset niin mielellämme viettäisimme esim. siellä kesäasunnolla vaikka koko loman, mutta ajatellaanko siinä ollenkaan lapsia? Tarkoitan nyt myös niitä mukana reissaavia lapsia, jotka hekin ehkä kaipaisivat kesän aikana kavereitaan
Ap
Mä vietin lapsuuteni kesät maaseudulla Keski-Suomessa. Oli siihen aikaan varsin tavallista niiden lasten kohdalla, joden vanhemmat olivat muuttaneet maalta kaupunkeihin ja mummolat jääneet maaseudulle. Mulla oli siellä aina kavereita sekä paikkakuntalaisista lapsista että myös serkuistani. Koulujen kesälomat oli siihen aikaan 3 kuukautta ja olihan se aina kiva palata Helsinkiin ja nähdä niitä kavereita, joita ei ollut 3:een kuukauteen nähnyt, mutta yhtä kiva aina kevätjuhlien jälkeen lähteä kesäksi maalle ja tavata niitä kavereita, joita ei ollut 9:ään kuukauteen nähnyt.
Tuli mieleen, että onko lapsellasi serkkuja, joita voisit pyytää vähäksi aikaa kesälomalla teille? Tai vaikka jotain ystäviesi lapsia?
Vierailija kirjoitti:
4 vko lomaa, 2 vko lomarahaa ja pari viikkoa palkatonta päälle, en ole opettaja. Lapsi on sopinut kavereiden kanssa treffit tänne meidän mökkipaikkakunnalle kun on selvinnyt että reissaavat seudulla.
Useimmissa työpaikoissa ei saa kesälomakaudelle muita lomia kuin sen normaalin kesäloman.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainoa lapsi ja olin aina kesä-elokuun itsekseni heinäkuussa oli vanhemmillani loma.
jostain syystä säilyntäaineita hengissä ja en saanut ainuttakaan traumaa🍀
Säilyntäaineita 😂. Anteeksi, mutta nauran.
Yksin se sun mukula on kotonaankin. Miksi sua sapettaa, että muut menee kesäisin omia menojaan?