Onko täällä muita jotka työttömiä ja tilanteeseensa ihan tyytyväisiä?
Niin että jää 595 kuukaudessa ja siitä maksat elämises, ruoat, hygienia tuotteet ja puhelinlaskun yms. Ite ollut 12 vuotta työelämässä ja se riitti ja nyt oon vasta vähän päälle 40, ihan hyvin tuun toimeen tolla kun vuokrat ja sähköt menee kelasta.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei sinällään ole ongelma mutta siitä johtuva rahattomuus ja ahdinko on.
Ei se ole ongelma jos budjetoi eikä harrasta päihteitä ja lemmikkejä.
Mun pitää olla kuukaudessa ainakin neljä päivää syömättä. Toki vaihtoehtona olisi syödä kaurapuuroa, mutta en alennu siihen. Olen sitten syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää olla kuukaudessa ainakin neljä päivää syömättä. Toki vaihtoehtona olisi syödä kaurapuuroa, mutta en alennu siihen. Olen sitten syömättä.
Puuro pitää terveenä.
Olen leiponut sämpylöitä, kun on miinusmerkkistä sähköä. Tuplasäästö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei sinällään ole ongelma mutta siitä johtuva rahattomuus ja ahdinko on.
On kyllä kaksi koiraa ja kissa. Ei ole mitään ongelmaa, kalaa saa lähijärvestä ja syksyllä lihaa metsästä. Marjoja ja sieniä loppukesästä pakastimeen ja myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kaksi koiraa ja kissa. Ei ole mitään ongelmaa, kalaa saa lähijärvestä ja syksyllä lihaa metsästä. Marjoja ja sieniä loppukesästä pakastimeen ja myyntiin.
Luulis, että tulee paljon sieniä nyt, kun jatkuvasti satanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että tulee paljon sieniä nyt, kun jatkuvasti satanut.
Ahh odotan silokki kautta
Vierailija kirjoitti:
Jauha lisää paskea.
Olen ihan tyytyväinen. Ehdin tehdä hyväpalkkaisia töitä 30 vuotta. Olen luonteeltani nuuka, joten olen säästänyt ja sijoittanut. Lisäksi perinyt vanhempani, joten ei ole taloudellisia huolia. Saan vallan mainiosti aikani kulumaan ilman töitäkin aivan kuin eläkeläisetkin.
Toista se oli nuorena 90-luvun lamassa, kun elämä oli köyhää ja näköalatonta, sekä tulevaisuus pelotti.
Olen tyytyväinen, saan toimeentulotukea niin että jää juuri tuo 595 euroa käyttörahaa kuukaudessa.
Suomessa pitää olla korkeasti palkattu työ, matalapalkka aloille ei kannata vaivaitua jossa tuleva eläke on samaa tasoa kuin ikuisesti työttömällä henkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitää olla korkeasti palkattu työ, matalapalkka aloille ei kannata vaivaitua jossa tuleva eläke on samaa tasoa kuin ikuisesti työttömällä henkilöllä.
Jep. Olin menossa raksalle ja palkka olisi ollut kuukaudessa 1400€ mistä ulosotto olisi napannut 300€ ja vuokra olisi pitänyt maksaa itse niin en todellakaan mene kun saan saman verran työttömänä tai jopa enemmän.
Täällä yx. On puoliso ja rahaa tilillä. Asuntokin on oma. Ikää on 63v ja haen 2sti kuussa 40kmpäässä. Omalla paikkakunnalla ei olemitä hakea.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yx. On puoliso ja rahaa tilillä. Asuntokin on oma. Ikää on 63v ja haen 2sti kuussa 40kmpäässä. Omalla paikkakunnalla ei olemitä hakea.
Oot 63 mut käytät vieläkin teini X . Selvä.