onko liian vaivalloista aloittaa työ, johon pitäisi joka päivä mennä bussilla ja vielä vaihtaa bussia?
Eli siis bussimatkan kesto yhteen suuntaan noin 50 minuuttia ja joka kerta pitää vaihtaa bussia. Päivän aikana tulisi siis neljä bussimatkaa ja yhteiskesto melkein kaksi tuntia.
Kommentit (12)
Yhteen suuntaan tunnin verran. Ja ihan Helsingin sisällä on sekä työ että koti. Vähän kyllä harmittaa tuhlata ainutkertaista elämäänsä työmatkoihin.
Voin sanoa, että antaisin mitä vain, jos saisin työmatkat vain istua ja katsella maisemia bussissa. Eli en usko, että ongelmasi on ylitsepääsemätön, aika nopsaan siihen pitkään matkaan tottuu. Ja kuten joku sanoi, ehdit torkahtaakin bussissa jos väsyttää, laitat vaan kännyyn herätyksen.
ihan normaalia elämää. ei kaikki asu työpaikan vieressä.
Eli bussimatkan vajaa tunti suuntaansa lisäksi, tulisi vielä 25 minuutin kävelymatka tai 10 minuutin pyöräilymatka suuntaansa. No ei tässä vielä mitään, mutta kun olisi keskellä yötä noin klo 0.00 - 1.00 aikoihin. Eli matkoihin menisi jo yli kaksi tuntia joka päivä ja lisäksi tuo raiskauspelko. Tie on kyllä valaistu, mutta ei sillä öisin melkein kukaan kulje ja jonkun verran on sellaisia pimeitä kohtia reitillä.
Jos menee töihin, niin voi varmaan ostaa vaikka auton.
Ja kaikkeahan tässä elämässä voi vaan pelätä. Kuulostaa lähinnä siltä, että karttelet työntekoa.
Itse viedessäni lapset päiväkotiin ja mennessäni kouluun käytän bussia, junaa ja ratikkaa (toisinaan jätän bussi- ja ratikkaosuudet väliin ja kävelen ne, lapset eivät sitä jaksa).
Töissä käydessäni saatoin joutua vaihtamaan junaakin tai ottamaan toisen bussin ja vaihtaa metroon tms. Kaksi bussia 50 minuuttia ei ole paha. Mulla menee 1h 15 min yhteen suuntaan.
Moni ihmettelee miten viitsin käydä töissä omalla autolla, edestakainen matka 2h. Ja palkka on kuukaudessa 1400e. Juuri näitten matkakustannusten takia ihmettelvät, etteivät itse lähtisi.
Minä pyöräilen asemalle pari km, sen jälkeen, kun olen vienyt lapset tarhaan. Sitten juna ja 2 bussia. matkaan kuluu yhteen suuntaan reippaasti yli tunti. Eli mun mielestäni tuo sinun matkasi olisi fantastisen lyhyt ja helppo.
että millä palkalla on kannattavaa ajaa omalla autolla tunti suuntaansa ja maksaa vielä kahden lapsen hoitomaksut. Mutta kai ne verovähennyksetkin hieman helppaa.
Arkipäivää mulle, kouluajoista lähtien olen joutunut kulkemaan pitkiä matkoja. Otan bussimatkat rennosti, katselen maisemia, joskus aamuisin torkun jos väsyttää. Asennoidun niin että matkat ovat sitä mun " omaa aikaa" . Ei ole tuntunut liian raskaalta.