Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkea tekosyysi miksei lapsesi osaa uida?

Vierailija
18.07.2025 |

Uimataito on tuikitärkeä Suomen kaltaisessa maassa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessa facebookin mammaryhmässä oli selitys, että uimahalli on hänelle liian kallis ja luonnonvedet liian kylmiä, siksi lapset uimataidottomia. Koulussa myös liian vähän uintia.

Voi helv vetti!

siinä on surkeat selitykset koottuna. Ehkä joidenkin vain pitää hukkua.

Vierailija
22/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän osaa mutta mä en osaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen sanaton. Olet kuitenkin aikuinen ja täysivaltainen ihminen? Toivottavasti et Tee mitään yhteiskunnalllisesti tärkeää työtä."

Mitä vttua minä olen nyt tehnyt? 😂😂😂

Vierailija
24/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en osaa arvioida että olenko uinut 100, 150 vai 200 metriä, niin miten vtussa se saa jonkun sanattomaksi?? Tai se, etten ole aikoihin uinut, niin en nyt sattumoisin muista miten selkäuinti sujuu. Todennäköisesti ihan hyvin. Mikä helvetti tässäkin on niin ihmeellistä, että täytyy yrittää kiusata?!? 😂😂😂

Vierailija
25/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Voisiko joku kertoa että miksi vtussa menette sanattomaksi siitä, etten osaa arvioida milloin olen uinut 200 metriä?! Tai etten nyt satu muistamaan miten selkäuinti sujuu. MITÄ VTUN IHMEELLISTÄ TÄSSÄKIN ON, KUN KAIKESTA TÄYTYY AINA VTTUILLA?

Vierailija
26/26 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taaperona uimakoulun käynyt ja mökkijärvessä miljoonat kerrat uinut henkilö laitoin yksi päivä googlettaen uimataidon määritelmän, ja se oli kyllä aika "vaativa." Syvään veteen pudottua pitää päästä ylös (pääsen), uida yhtäjaksoisesti 200 metriä (en kanna mittanauhaa mukana uidessa), josta 50 metriä selällään (olen ainakin kellunut selälläni monet kerrat, että ei ole mitään ongelmaa pysyä pinnalla.) En muista miten selkäuinti sujuu, en ole valitettavasti uinut pitkään aikaan. Uskon, että osaan ihan hyvin, en vain pidä siitä. Enkä ymmärrä, miksi uimataito määritellään noin tarkasti. Mielestäni ihminen on uimataitoinen, jos osaa uida räpiköimättä niin, että vesi loiskuu ja roiskuu, ja pysyy pinnalla. Tosiaan minä uskon, että olen ihan määritelmän mukaankin uimataitoinen, mutta minua jotenkin ahdistaa tuollaiset hirveän pilkuntarkat määritelmät ja säännöt.

Uinti on kestävyyslaji ja uimataito määritellään sen takia tarkasti.

Esimerkki: putoat soutuveneestä (helpotetaan: uikkarit päällä) ja rantaan on 70 metriä. Osaat uida todistetusti

a) 25 metriä

b) 200 metriä. 

Kummasta taitoasteesta on sulle enemmän hyötyä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan