Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surkea tekosyysi miksei lapsesi osaa uida?

Vierailija
18.07.2025 |

Uimataito on tuikitärkeä Suomen kaltaisessa maassa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneltä on amputoitu kädet ja toinen jalka. Siksi ei osaa.

Vierailija
2/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on 1v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei asutu jarvi ranta kotimassa

Vierailija
4/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimarantahommat ovat työväenluokkaista puuhastelua. Ajan voi käyttää paremminkin esim. matematiikkaan.

Vierailija
5/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalian järvet on kuivattu ihan tahallaan.

Vierailija
6/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lievästi kehitysvammainen

Vierailija
7/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ma olla musslim!

T: Abdullah

Vierailija
8/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtomaaisännät ovat ryövänneet somalian järvet ja uima-altaat! 

Vierailija
9/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isa ei tee lapsi tyo, se on vaimon tyo vahtia lapset. Muta vaimo ei saada olla muut miehet kansa sama paikka, se syy kun lapsi mennä pinta alas.

Vierailija
10/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot valvojat uimapaikoissa, miksi vaan istuvat tuoleissa ottamassa aurinkoa eivätkä opeta minun lapsia uimaan.

Vierailija
11/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krokotiili syoda meidan ensimainen lapsi, ei muut lappset opetella enaa siinä jokissa

Vierailija
12/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa itsekään uida. Lapsia ei ole.

Vierailija
13/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessa facebookin mammaryhmässä oli selitys, että uimahalli on hänelle liian kallis ja luonnonvedet liian kylmiä, siksi lapset uimataidottomia. Koulussa myös liian vähän uintia.

Vierailija
14/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni osaa uida,a

Vierailija
15/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Viisi kertaa on käynyt uimakoulua ja on myös vapaa-ajalla käyty uimahallissa mahdollisuuksien mukaan. Ehkä joku päivä oppii.

Vierailija
16/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta osata. Siksi.

Vierailija
17/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessa facebookin mammaryhmässä oli selitys, että uimahalli on hänelle liian kallis ja luonnonvedet liian kylmiä, siksi lapset uimataidottomia. Koulussa myös liian vähän uintia.

Oon kuullut tämän saman. Lisäksi myös, että lapsi "ei tykkää" uimisesta.

Noh. Itse opiskelija-yksinhuoltajana maksoin uimakoulusta 35e/kk. Ei se lapsi aina into piukeana uimakouluun mennyt. Alkuun pelkäsi vettä. Mukaan mahtui myös väsymystä, huonommuuden tunnetta, sairastelua jne. Mutta, kun oppi taidon, niin innostui kovasti.

Koulussa oli luokan parhaimpia uimataidossa, kun taito oli opittu jo päiväkoti-ikäisenä. Meni myös rannalle kavereiden kanssa kesäisin itsekseen jne. Tärkeä taito osata ja tuonut paljon vapautta.

Kaikessa uuden oppimisessa käydään ne samat vaiheet läpi eli alkuun kuvitellaan kuinka helppoa jokin on, sitten ei olekaan ja haluaisi luovuttaa. Kun vanhempi tukee ja kannustaa, niin taito ajan kanssa opitaan ja sitten onkin mukavaa, kun sen osaa.

Kasvattaa itsevarmuutta ja pärjäämisen tunnetta, kun selvinnyt jostain hankalasta. Mikään harrastus tai taidon opettelu ei ole koko ajan kivaa. Tulee myös hetkiä, kun ei kiinnosta, haluta ym. Silloin joko luovutetaan tai ei luovuteta. Jos kyse sairaudesta tai perustellusta väsymyksestä, niin ihan ymmärrettävää tauottaa.

Mitä tulee rahalliseen puoleen, niin näihin saa kyllä tukea eri järjestöiltä esim pelastakaa lapset ja toimeentulotuessakin huomioidaan harkinnanvaraisena. Ihan selittelyä.

Vierailija
18/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taaperona uimakoulun käynyt ja mökkijärvessä miljoonat kerrat uinut henkilö laitoin yksi päivä googlettaen uimataidon määritelmän, ja se oli kyllä aika "vaativa." Syvään veteen pudottua pitää päästä ylös (pääsen), uida yhtäjaksoisesti 200 metriä (en kanna mittanauhaa mukana uidessa), josta 50 metriä selällään (olen ainakin kellunut selälläni monet kerrat, että ei ole mitään ongelmaa pysyä pinnalla.) En muista miten selkäuinti sujuu, en ole valitettavasti uinut pitkään aikaan. Uskon, että osaan ihan hyvin, en vain pidä siitä. Enkä ymmärrä, miksi uimataito määritellään noin tarkasti. Mielestäni ihminen on uimataitoinen, jos osaa uida räpiköimättä niin, että vesi loiskuu ja roiskuu, ja pysyy pinnalla. Tosiaan minä uskon, että olen ihan määritelmän mukaankin uimataitoinen, mutta minua jotenkin ahdistaa tuollaiset hirveän pilkuntarkat määritelmät ja säännöt.

Vierailija
19/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni selkäuinti on vain typerää ja ärsyttävää. Toinen ongelma on se, että en osaa edelleenkään sukeltaa pitämättä nenästä kiinni. SE on suurin ongelmani. En yksinkertaisesti osaa pidättää henkeä niin, että onnistuisin menemään pinnan alle. Aina menee vettä nenään ja tulee kamala tunne. Tätäkin yritin jo lapsena treenailla mökillä, en vain onnistunut.

Vierailija
20/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa larpata nazgulia samalla kun ui. Helmat painaa, sotkeutuu jalkoihin ja sitten kutsuukin jo aavikon mukajumala luokseen.