Emmekö voi enää asua kotipaikkakunnalla, kun mies menetti maineensa?
Hankala ja ihan outo tilanne. En avaa asiaa enempää, kun se on arka. Mutta joka tapauksessa mieheni kokee menettäneensä maineensa niin pahasti, ettei voi liikkua "kylillä" enää ollenkaan. Tämä on 8000 asukkaan paikkakunta, joten moni toki tuntee meidät. Hän ei voi käydä täällä kaupassa tai asioida missään, hyvä kun uskaltaa autolla ajaa kylän raitilla. Huom kyseessä ei siis ole mikään rikos tai vastaava, mutta hän ei pysty kohtaamaan täällä ihmisiä, kun pelkää että tulevat kyselemään tapahtumista jne. Miestä tuntuu häiritsevän myös että minä ja lapset liikutaan täällä normaalisti, hän kannustaa minuakin käymään kaupassa puolen tunnin matkan päässä isommassa kaupungissa. Mitä tehdä? Mulle tämä paikka on koti, vaikka en kovin monta vuotta täällä ole vielä asunutkaan.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Menettikö hän sinun silmissäsi sen maineensa?
Ei. Eikä kenenkään läheisen.
Vaikea tuohon on mitään sanoa, kun ei tiedä syytä, että miksi näin kävi.
Mies voi muuttaa muualle ja lopettaa perseilemisen.
Tai opetella käsittelemään häpeänsä.
Miehellä mitään kunniaa ole vaan lasinhauras ego. Narsistilta vaikuttaa.
Miten itse koet tuon mieheen "maineen menetyksen"? Onko se sinusta niin paha kuin mitä mies itse ajattelee?
Tai luuletko, että muut ihmiset ajattelevat asiasta yhtä voimakkaasti kuin miehesi? Eli onko miehelläsi oikeasti kannattavaa vältellä ihmisiä?
Jos näin on, niin kyllähän miehesi tilanne käy hänelle itselleen sietämättömäksi ja varmaan paikkakunnan vaihto on hänelle sitten se psyykkeen kannalta järkevämpi.
Oli asia nyt mikä hyvänsä, en näe että sinun tai lapsesi pitäisi vältellä muiden tapaamista. Miten sinuun aapee on suhtauduttu, kun rsim.kaupassa käyt?
Kuulostaa sen verran raskaalta tilanteelta miehelle, että odottelemalla ei taida helpottaa. Vaikea sanoa, kun tilanne melko mysteeri meille lukijoille, mutta oisko joku terapia avuksi? Jos ei, niin varmaan parempi muuttaa kuin elää noin kurjasti?
Kännisekoilu? Ahdisteli naisia/tyttöjä? Tarkoituksella jätit syyn pois, että voit lypsää provoasi pitkään?
Ei kai mainetta kovin helposti menetä. Ainoastaan jos on pedofiili, alaikäisiin sekaantunut, murhan tai tapon tehnyt tai saattanut jonkun varatun naisen raskaaksi. Tuollaisia varmaan kartellaan.
On viherpunikki ja vilautteli persettä k kaupan edessä?
Ei se koko 8000 hengen kylä nyt yhden miehen asioita koko aika jauha.
Maine kyllä tulee perässä. Mistä muutitte? Ai sieltä, sit kysyjä tuntee jonkun sieltä ja kertoo että konkan teki, joi sitten korttinsa ja ajoi autonsa tohjoksi.
Jutut loppuu aikanaan, työtilanne ehkä vaatii muuttamista.
Pienessä kunnassa aikoinaan hävennyt tuurijuopon miehen toilauksista. Ja kuitenkin sielläkin oli paljon pahempiakin juoppoja, talousrikollisia, konkan tehneitä.
Itselleni kävi vähän vastaavaa ja tuo tunne meni ohi suunnilleen 2v päästä tapahtumasta. Tämä 2v erakkous laittoi kuitenkin miettimään, haluanko itse asua paikassa, missä tällainen viattoman lokaaminen ja toisaalta ulkoisen reaktion pelkääminen on aiheellista. Eli sen sijaan että olisin integroitunut takaisin yhteisöön kasvoin sen yli
Siis lisään, piennessäkin kunnassa jokaisella on omansa juttunsa, se että "kaikki puhuu" on osalta omaa ajattelua jos ri kyse ole todella jostain taposta tms
Vierailija kirjoitti:
Mies voi muuttaa muualle ja lopettaa perseilemisen.
Tai opetella käsittelemään häpeänsä.
Jos ei ole aihetta häpeään vaan joutuu esim. viharikoksen uhriksi, ja kärsii sen seurauksena mainehaittaa, ongelma ei ole uhrissa vaan yhteisössä, joka uskoo huhupuheita. Ylipäätään kenenkään ei pitäisi koskaan joutua tilanteeseen, missä sepittelee viattomuuttaan täysin ulkopuolisille ja jos joutuu, niin se kertoo siitä että yhteisö on sairas. Tällaisesta yhteisöstä kannattaa poistua ja heidät jättää sekoilemaan keskenään
Vierailija kirjoitti:
Laukaa?
Tai Asikkala.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse koet tuon mieheen "maineen menetyksen"? Onko se sinusta niin paha kuin mitä mies itse ajattelee?
Tai luuletko, että muut ihmiset ajattelevat asiasta yhtä voimakkaasti kuin miehesi? Eli onko miehelläsi oikeasti kannattavaa vältellä ihmisiä?
Jos näin on, niin kyllähän miehesi tilanne käy hänelle itselleen sietämättömäksi ja varmaan paikkakunnan vaihto on hänelle sitten se psyykkeen kannalta järkevämpi.
Oli asia nyt mikä hyvänsä, en näe että sinun tai lapsesi pitäisi vältellä muiden tapaamista. Miten sinuun aapee on suhtauduttu, kun rsim.kaupassa käyt?
Ei minusta ole paha ollenkaan. Asia mitä käy monille muillekin. Itse en niistä vastaavan kokeneista ajattele "mitään", mutta miehen oma häpeä on saanut minutkin ns pelkäämään hänen puolestaan. Siis sitä ettei ihmisten kommentit ja kyselyt aiheuttaisi lisää murhetta. Ymmärrän kyllä että piirit täällä on pienet ja tietyissä porukoissa sellainen vanhanaikainen ilmapiiri, että epäonnistumisista tulee vain olla hiljaa eikä käsitellä niitä mitenkään. Tiedän että muutto helpottaisi häntä, mutta vaikea meidän muiden on lähteä kun on niin hyvin kotiuduttu. Ap
Menettikö hän sinun silmissäsi sen maineensa?