Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmisiä, joilla ei ole koskaan mennyt välit poikki kehenkään?

Vierailija
18.07.2025 |

Mulla on mennyt moneen ihmiseen välit poikki elämän aikana. Nyt lähentelene viittäkymppiä. Ei sellaista, että pikkuhiljaa hiipuu vaan, että oikeasti mennyt välit poikki. Olenko jotenkin viallinen? Vila ei ole näissä tapauksiss ollut mussa pelkästään. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mennyt. Oot varmaan vaikea ihminen?

N44

Vierailija
2/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N44

Tai sitten ystävystyn väärien ihmisten kanssa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vähän avata mistä syistä välit ovat menneet? 

Vierailija
4/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaiset arvot, kuten toinen käyttöi huumeita. Laitoin välit poikki kokonaan.

Vierailija
5/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, hiipumisia tietysti, mutta ei mitään dramaattista. Toisaalta harvassa ovat ne ihmiset, jotka päästän oikeasti lähelle. N50+

Vierailija
6/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alle nelikymppisenä. Sitten meni välit poikki omaan siskoon, mieheni sisaruksiin ja yhteen ystävään lyhyessä ajassa. Ja ovat olleet poikki nyt yli 10 vuotta.

Vierailija
8/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on aiheellista pistää välit poikki: eräs ystäväni käytti vain minua hyväkseen. Lopulta sain voimaa laittaa suhteen poikki. Yksi parhaimmista päätöksistä.

Vierailija
9/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka Temonen

Vierailija
10/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Ei ole, hiipumisia tietysti, mutta ei mitään dramaattista. Toisaalta harvassa ovat ne ihmiset, jotka päästän oikeasti lähelle. N50+'

Komppaan häntä. Yksittäisenä tapauksena puolituttu päihdeaddikti, lähestynyt jatkuvasti seksuaaliseen sävyyn + pyytänyt usein rahaa soittaen 02 aikaan yöllä. Olin avustajana hänelle pk-alueella. 12 vuotta nuorempi maskuliini.

Katkaisin välit täysin.

Vierailija
11/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N44

Itse olen helppo ihminen ja on mennyt välejä poikki. Aikuisena ei enää jaksa hyväksikäyttäjiä ja manipulaattoreita. Huomionarvoista on se, että vaikka nämä väittäisivät minun olevan hankala, he eivät siltikään ole itse haluamassa katkaista välejä. 

Kasvuvaiheen trauma saa ryhtymään haitallisiin ihmissuhteisiin, kunnes elämä on opettanut ne taidot, jotka toiset saavat lapsuudessa. 

N51

Vierailija
12/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En muista että mulla olisi ikinä mennyt välit poikki kenenkään kanssa. 

Vierailija
13/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin laittaa välit poikki serkkuuni. Itserakas, itsekeskeinen ja ilkeä ihminen. Kohtelee läheisiään, myös minua, ilkeästi ja käyttää härskisti hyväksi. Voisiko laittaa, vaikka on sukulainen?

Vierailija
14/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä neljänkympin kohdalla vasta alkoi menemään poikki. Ne oli epätasapainoisia ihmissuhteita mielestäni enkä jaksanut ylläpitää sellaista mistä en saa vastinetta.

Vierailija
15/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole. Ei vaan pidetä yhteyttä.

Vierailija
16/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pidin hyveenä sitä, etteivät välit mene poikki. Nyt pidän viisautena sitä, että tarvittaessa katkaisee välit. 

Vierailija
17/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla mukavat ihmiset ovat osoittautuneet manipuloiviksi luonnehäiriöisiksi ihmisiksi ( varmaan narsismia ja psykopatiaa). 

Vierailija
18/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä alle nelikymppisenä. Sitten meni välit poikki omaan siskoon, mieheni sisaruksiin ja yhteen ystävään lyhyessä ajassa. Ja ovat olleet poikki nyt yli 10 vuotta.

Tarkennus, nelikymppisenä vasta opin pitämään puoleni enkä enää sietänyt ihmisiltä paskaa kohtelua. Siksi meni välit poikki näiden ihmisten kanssa. Hyvä niin.

Vierailija
19/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin laittaa välit poikki serkkuuni. Itserakas, itsekeskeinen ja ilkeä ihminen. Kohtelee läheisiään, myös minua, ilkeästi ja käyttää härskisti hyväksi. Voisiko laittaa, vaikka on sukulainen?

Voi laittaa, vaikka olisi sisko tai äiti. 

Kuuntele itseäsi ja vaistojasi. Jos mielesi kaipaa vapautta hänestä, miksi pakotat itseäsi? En siinä mitään, mutta taipuminen tuohon tekee rajoihisi aukon, josta tunkee sisään muitakin etkä edes tajua sitä. Vain ehjä raja suojaa ja saat pitää energiasi itselläsi. 

Vierailija
20/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sopeuduin ja olin liian kiltti. Nyt yli 60v. mennyt poikki moni ystävyys. Syytän itseäni, olen liian herkkä ja pitkävihainen. Muutin jopa kauas kaikista että saan olla rauhassa.