Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmisiä, joilla ei ole koskaan mennyt välit poikki kehenkään?

Vierailija
18.07.2025 |

Mulla on mennyt moneen ihmiseen välit poikki elämän aikana. Nyt lähentelene viittäkymppiä. Ei sellaista, että pikkuhiljaa hiipuu vaan, että oikeasti mennyt välit poikki. Olenko jotenkin viallinen? Vila ei ole näissä tapauksiss ollut mussa pelkästään. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena sopeuduin ja olin liian kiltti. Nyt yli 60v. mennyt poikki moni ystävyys. Syytän itseäni, olen liian herkkä ja pitkävihainen. Muutin jopa kauas kaikista että saan olla rauhassa. 

Sinä syytät itseäsi, koska ne ihmiset ovat aina syyttäneet sinua? Onko sinulla ollut aihetta olla vihainen? Tuo toisen liian herkäksi väittäminen on yksi toksisen suhteen perustoimintoja konflikteissa. Se on täyttä paskaa uskotella toinen kuvittelemaan olevansa liian herkkä. 

Vierailija
22/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt. Olen 45. Olen tuntenut paljon ihmisiä ja ollut monenlaisissa kaveriporukoissa, mutta en ole päästänyt elämääni hyvin epätasaisia ihmisiä. Luulen, että turvallisessa perheessä kasvaneelle ihmiselle kehittyy jonkinlainen intuitio, toisin sanoen rajat, joka jonkin verran suojaa hankalilta ihmissuhteilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena sopeuduin ja olin liian kiltti. Nyt yli 60v. mennyt poikki moni ystävyys. Syytän itseäni, olen liian herkkä ja pitkävihainen. Muutin jopa kauas kaikista että saan olla rauhassa. 

Minä 60 vuotiaana lopetin kiltteyden enkä anna kenenkään kohdella minua huonosti tai vähätellä minua ihmisenä.

Vierailija
24/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 65v.

Tai no avioero 31v sitten mutta olemme yhä ihan neutraaleissa väleissä.

Toki ystäviä tulee ja menee kun elämäntilanteet muuttuu mutta koskaan ei ole riidoissa erottu. En ymmärrä sellaista draamaa??

Vierailija
25/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt välit poikki ainoastaan ex-mieheeni, mutta sekin oli molemminpuolista.

Olen useasti ihmetellyt, miksi ihmiset laittavat välejä poikki? 

n56

Vierailija
26/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko vähän avata mistä syistä välit ovat menneet? 

Erilaiset arvot, kuten toinen käyttöi huumeita. Laitoin välit poikki kokonaan.

Miksi erilaisten arvojen vuoksi välit pitää katkaista? Antaa toisen olla sellainen kuin on ja ajatella miten haluaa - minäkin teen niin. 

Vierailija
27/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi erilaisten arvojen vuoksi välit pitää katkaista? Antaa toisen olla sellainen kuin on ja ajatella miten haluaa - minäkin teen niin. 

Jaksaisitko kuunnella jotain vaikka poliittista propagandaa kaveriltasi joka kerta kun tapaatte, tottakai aivan eri ääripään juttuja kuin oma elämänkatsomuksesi? Jaksaisitko kuunnella kuinka se haukkuu kaikki muut ihmiset (ja samalla mietit kuinka paljon paskaa se puhuu sinusta muille vastaavasti)? Hyväksyisitkö vaikka että kännissä se on täysin arvaamaton mitä sen suusta tulee ja se tulisi niin mielellään omien juomiensa kanssa sinun luoksesi, sinun lastesi lähettyville kyläilemään ja heittelemään noita sammakoita? Että miksihän ne välit katkotaan, niinpä niin.

Vierailija
28/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisitko kuunnella jotain vaikka poliittista propagandaa kaveriltasi joka kerta kun tapaatte, tottakai aivan eri ääripään juttuja kuin oma elämänkatsomuksesi? Jaksaisitko kuunnella kuinka se haukkuu kaikki muut ihmiset (ja samalla mietit kuinka paljon paskaa se puhuu sinusta muille vastaavasti)? Hyväksyisitkö vaikka että kännissä se on täysin arvaamaton mitä sen suusta tulee ja se tulisi niin mielellään omien juomiensa kanssa sinun luoksesi,

En, mutta en minä ns välejä katkaisisi. En vain aktiivisesti ottaisi yhteyttä. Näkisin vain kahvilla, jos toinen haluaisi nähdä. Tms.

Tällaisista ihmisistä muuten pääsee hyvin eroon olemalla itse yltiöpositiivinen. Kun hän haukkuu kolmatta osapuolta, niin itse koko ajan vastaa siihen antamalla esimerkkejä, kuinka hyvin ko henkilö toimi milloinkin. Ei tuollainen ihminen kestä positiivisia ihmisiä.

Vierailija
29/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan muista mitään konkreettista voi olla että suhde vaan hiipunut ja kuollut joidenkin kanssa, mutta olleet juttuja joista en ole saanut mitään jos nyt ystävyyssuhteista tarttis edes saada jotain. Kerran olen joutunut exän pahoinpitelemäksi mutta en edes tiedä syytä ja voin vain arvella sitä. 6 kk pahoinpitelyn jälkeen ilmestyi kosimaan mutta mä annoin rukkaset ja siitä alkoi vihanpito joka on ollut koko elämän mittaista.

Vierailija
30/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta en minä ns välejä katkaisisi. En vain aktiivisesti ottaisi yhteyttä. Näkisin vain kahvilla, jos toinen haluaisi nähdä. Tms.

Tällaisista ihmisistä muuten pääsee hyvin eroon olemalla itse yltiöpositiivinen. Kun hän haukkuu kolmatta osapuolta, niin itse koko ajan vastaa siihen antamalla esimerkkejä, kuinka hyvin ko henkilö toimi milloinkin. Ei tuollainen ihminen kestä positiivisia ihmisiä.

Kuule kokemuksesta kerron että ei se tajunnut edes tuollaista välien jäähdyttämistä vaan ne oli katkottava kokonaan. Toiseksi tuo yltiöpositiivisuuskin on aika naiivi esimerkki. Et selvästikään ole joutunut tekemisiin tällaisen ihmisen kanssa niin vähän ikävää ja aliarvioimista että tulet esittämään aiheen asiantuntijaa meidän muiden, joiden ongelmana em ihmisetkin ovat olleet, kustannuksella...

Vierailija
31/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kokemuksesta kerron että ei se tajunnut edes tuollaista välien jäähdyttämistä vaan ne oli katkottava kokonaan. Toiseksi tuo yltiöpositiivisuuskin on aika naiivi esimerkki. Et selvästikään ole joutunut tekemisiin tällaisen ihmisen kanssa niin vähän ikävää ja aliarvioimista että tulet esittämään aiheen asiantuntijaa meidän muiden, joiden ongelmana em ihmisetkin ovat olleet, kustannuksella...

En ilmeisesti ole tavannut. En muutenkaan tunne persoonallisuushäuriöisiä, mutta valittavien normi-ihmisten kanssa positiivisuus toimii hyvin.

Vierailija
32/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilmeisesti ole tavannut. En muutenkaan tunne persoonallisuushäuriöisiä, mutta valittavien normi-ihmisten kanssa positiivisuus toimii hyvin.

Eli mikä se sun sisältö edes on ketjun aiheeseen? Ei mikään. Miksi tulit tänne pätemään?

Vierailija
33/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Anteeksi, että sanon tämän, mutta tämän viestin perusteella tunnut olevan aikamoinen mielensäpahoittaja. Se voi olla yksi syy, miksi välejä menee poikki.

Vierailija
34/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä se sun sisältö edes on ketjun aiheeseen? Ei mikään. Miksi tulit tänne pätemään?

? Sisältöni on se, etten ole tavannut vaikeita ihmisiä.

Vierailija
35/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, 65v.

Tai no avioero 31v sitten mutta olemme yhä ihan neutraaleissa väleissä.

Toki ystäviä tulee ja menee kun elämäntilanteet muuttuu mutta koskaan ei ole riidoissa erottu. En ymmärrä sellaista draamaa??

Sitä kummallista "draamaa" voi tulla vaikka sellaisesta, että ihminen kännissä yhtäkkiä tulee luoksesi, alkaa huutaa sinulle ja haukkua sinua kaikin mahdollisin tavoin, syyttää asioista joita et ole tehnyt ja lopuksi uhkaa hakata sinut niin, ettet hetkeen pääse sairaalasta pois. Ja samalla tulee kädet tiukassa nyrkissä huutamaan 5cm päähän kasvoistasi, kunnes sivulliset tulevat väliin ja kiskovat huutajan pois, ja pääset turvaan.

Tämä kohtaus tuli täysin puun takaa, en ikinä olisi häneltä tällaista uskonut, aavistanut millään lailla. Siihen saakka välit oli olleet aivan normaalit, jopa hyvät. Ymmärrätkö tällaisen draaman? Vai oliko turhaa laittaa välit poikki?

Vierailija
36/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole draamaan taipuvainen, joten näyttävästi ja sanallisesti koskaan ei ole mennyt välit poikki kenenkään kanssa. Jotkut ihmissuhteet ovat toki hiipuneet, aktiivisesti tai passiivisesti. On myös ihmisiä, joiden kanssa en halua olla tekemisissä, ellei ole aivan pakko ja tiedän, että tällaista pakkotilannetta tuskisn koskaan tulee. Mutta silloinkin pystyisin tilanteen hoitamaan asiallisesti ja kommunikoimaan tarvittavat.

Vierailija
37/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tekopyhiä.

Vierailija
38/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tekopyhiä.

Vierailija
39/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt kokonaan välit. Monesti on käynyt niin, että huomaan epämiellyttäviä ja haitallisia piirteitä ihmisessä ja pikkuhiljaa annan yhteydenpidon hiipua. Menee ns. mielenkiinto.

Vierailija
40/40 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt kokonaan välit. Monesti on käynyt niin, että huomaan epämiellyttäviä ja haitallisia piirteitä ihmisessä ja pikkuhiljaa annan yhteydenpidon hiipua. Menee ns. mielenkiinto.

Entäs jos ko. henkilö ei anna yhteydenpidon hiipua? Minun esimerkiksi piti laittaa välit poikki kokonaan, kun kaverilta tuli päivässä 7 soittoa, kymmeniä viestejä ja kaikkeen olisi pitänyt vastata. Mikään nätti hiivuttaminen ei auttanut vaan päinvastoin, viestejä ja soittoja tuli kahta kauheammin kun en vastaa. Pakko oli sanoa suoraan mikä mättää, että en halua enkä pysty olla ihan koko ajan yhteydessä, sanoi ymmärtävänsä sen, pyysi anteeksi ja lupasi muuttua. Ja samana päivänä tuli 38 viestiä 😂 että joo katkaisin välit kokonaan.