Ilta-Sanomat: 14-vuotias poika söi sammakon - kirkko erotti leiriltä ja teki rikosilmoituksen!
14-vuotias poika joutui käytännössä kirkon vainon kohteeksi syötyään harmittoman sammakon rippileirillä Outokummussa. Seurakunta ei epäröinyt tehdä rikosilmoitusta viattomasta pojan kepposesta, vaan aiheutti pysyvän trauman kolmelle nuorelle, jotka poistettiin leiriltä kesken kaiken. Nyt pojan isä on täysin syystäkin raivostunut kirkon järjettömään ajojahtiin ja päättänyt erota koko kirkosta.
Onko tässä todellakin se kuuluisa kirkon suvaitsevaisuus? Tämä tapaus osoittaa täydellisesti sen, kuinka kirkko on menettänyt yhteyden normaaliin elämään. Ennen kirkko tarjosi turvaa, nyt se vainoaa nuoriamme jo aivan tavallisista nuoruuden sekoiluista. Onko kirkosta tullut niin ahdasmielinen laitos, että jopa yksi sammakko on sille liikaa?
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa uhrataan eläimiä ja käsketään voidella paikkoja niitten verellä. Sekö ei ole julmaa?
Raakalaismuslimien tapoja yhä edelleenkin. Sinulta on rippikoulu jäänyt käymättä kun et tunne edes perusteita, Jeesuksen jälkeen ei ollut enää eläinten (eikä ihmisten) uhraamista kristittyjen parissa, muut jatkoivat mm. hermafrodiittien hukuttamista uhrilahjoina.
Tehotuotanto on eläinrääkkäystä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ketjut on tärkeitä.
Aikuiset saa tuntea olevansa voimakkaita kun nuoria rangaistaan. "Siitäs saitte, penikat!"
:D
Sinunki mielestäsi häiriköinnistä rippileirillä, paikkojen sotkemisesta ja elävän sammakon syömisestä ei pitäisi rangaista?
Missä kirjoitettiin näin?
Uutisessa. Ala nyt käyttämääni niitä aivojasi. Minä lähden nyt kauppaan. Ostamaan häkissä ja linjastolla kidutettua kanaa!
Miten tällainen kaksinaismoralismi ja eläinrääkkäyksen puolustelu voi saada ylänuolia?
Jank jank jankutijank jankutijankuti jank jank jank.
Joku ihan oikeasti ajatteli että tuo oli hyvä kommentti kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa KAIKKI sammakkolajit ja matelijat ovat RAUHOITETTUJA!!! Toivottavasti sammakon syönyt poika saa loisia. Olisi ihan oikein.
Mutta miksi elinvoimaiset lajit on rauhoitettuja? Ettei vaan kukaan saisi ideaa tehdä ranskalaista ruokaa?
Siksi ettei ne ole elinvoimaisia, pälli.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viitasammakko
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sammakko
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rupikonna
Siinä kaikki Suomessa esiintyvät sammakot. Jokainen on elinvoimainen ja rauhoitettu.
Entinen kirkon työntekijä on siis sitä mieltä että kirkon pitää salailla sen toiminnan piirissä tapahtuneita rikoksia? Niillä teillä toimittiin?
Mun riparilla ennen itse leiriä olevilla tunneilla tietyt pojat häiriköivät ja sanottiin että jos homma jatkuu niin koko leiriä ei tule, lopettivat oitis ja leirillä käyttäytyivät hyvin. Ketään ei kiusattu ja ottivat jopa ujoimmat mukaan juttuihin. Taisi ripari jotain herättää näissä pojissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun riparilla ennen itse leiriä olevilla tunneilla tietyt pojat häiriköivät ja sanottiin että jos homma jatkuu niin koko leiriä ei tule, lopettivat oitis ja leirillä käyttäytyivät hyvin. Ketään ei kiusattu ja ottivat jopa ujoimmat mukaan juttuihin. Taisi ripari jotain herättää näissä pojissa.
Oletko sä sammakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä sammakko?
Oletko sä neropatti?
Oli täysin oikein poistaa leiriltä. Ei ole tervettä syödä elävältä mitään eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä elävän sammakon syöminen osoittaa iljettävää raakuutta. Eli mun mielestä tapauksessa toimittiin täysin oikein. Sitäpaitsi sillä sammakollakin oli oma ainutkertainen elämänsä, vaikka monen asiasta kimpaantuneen mielestä se olikin VAIN pelkkä sammakko.
Vaikuttaa psykopaattisen ihmisen käytökseltä tuollainen sammakon syöminen. Kovin huonosti on kotikasvatuksessa opetettu piltille yleispäteviä suomalaisia elämänarvoja.
Isän (yllyttäjän?) mielestä srk pilasi nuorten juhlat. Mitä h oikeasti? Nuorten käytös tämän aiheutti?! Jos oma (villi) poikani olisi ollut osallinen, olisin nöyrästi pyrkinyt hoitamaan tilanteen. Miten? No korvaavat tehtävät kotoa käsin tai mikä olisi onnistunut vielä ripille pääsemiseksi aikataulussa.
Elävä ravinto on terveellistä. Ja miettikää montako kärpästä ja hyönteistä poika säästi samalta kohtalolta syömällä yhden sammakon elävältä.
Vanhempana olisin ymmärtäväinen että oma lapsi ei olisi naimalupakypsä, ja laittaisin vuoden päästä leirille uudelleen...
Onko tää nyt varmasti todistettu että se söi sen?
Vierailija kirjoitti:
Omat eväät leirillä kielletty?
Oma eväs ei voi olla rauhoitettu eläin.
Tuo sammakko olisi voinut elää elämänsä loppuun asti eli jopa 20 vuotta, jos ei olisi joutunut i-di-ootti ihmisen syömäksi elävänä. Myös eläimellä on oikeus elää.
Eläinproteiini on parasta proteiinia. Ihan fiksua syödä sammakko tehotuotettujen elukoiden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää nyt varmasti todistettu että se söi sen?
Niin, missä todisteet?
Tuo kakara jatkaa sammakon syötyään samaa valittua linjaansa, eli päästelee sammakoita suustaan koko lopun ikänsä.
Höhö.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sammakon syöjä sai aivoihinsa jonkun loisen joka tuhoaa aivot.
Aivot on tainneet olla jo aluperi käyttökelvottomat.
On kai olemassa tutkimustietoa siitä, että psykopaatit kiduttaa eläimiä jo lapsena ja nuorena. Eivät osaa tuntea sympatiaa elävää olentoa kohtaan.
Julma tappajasammakko koki saman kohtalon kuin tuhannet uhrinsa.
Toivottavasti sammakon syöjä sai aivoihinsa jonkun loisen joka tuhoaa aivot.