Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lopetit viikonloppu ryyppäämiset ja aikuistuit?

Vierailija
18.07.2025 |

Itse en oo oikein ikinä harrastanut viikonloppu ryypiskelyä. Ehkä joskus nuorena oli pieni ajanjakso. Muuten ollut satunnaisempaa tää juhliminen. Tosin voi vaikuttaa sekin ettei oo ryyppy seuraakaan ollut, kuka houkuttelisi.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 78 vuotiaana.

Vierailija
2/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvin päin ei masenna. Siksi ei oikein jaksa enää naukkailla, kun siitä seurasi monen päivän alakulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäsin noin 5-7 päivänä viikossa, sitten ryyppäsin noin 3-4 päivänä viikossa, mutta en viikonloppuisin. 

Lopetin ryyppäämisen aina viikonlopuiksi. Ihan loppuvaiheessa kävin baarissa vain maanantaisin ennen kuin 

ne baarit ja ryyppäämisen jäi kokonaan pois. Tästä on jo aikaa tosi kauan ja mikään juoppo en ole ikinä ollut, 

olin vaan nuori ja elin niin kuin kaikki muutkin nuoret aikuiset, tavallisen nuoren aikuisen elämää siihen aikaan. Ei toi 

kostein vaihe pitkään jatkunut, vaikka moni tykkäsi sitäkin päivitellä. 

Mnäin. 

Vierailija
4/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon ku ripuli iski

Vierailija
5/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 v kun sain ensimmäisen lapsen.

Vierailija
6/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäsin noin 5-7 päivänä viikossa, sitten ryyppäsin noin 3-4 päivänä viikossa, mutta en viikonloppuisin. 

Lopetin ryyppäämisen aina viikonlopuiksi. Ihan loppuvaiheessa kävin baarissa vain maanantaisin ennen kuin 

ne baarit ja ryyppäämisen jäi kokonaan pois. Tästä on jo aikaa tosi kauan ja mikään juoppo en ole ikinä ollut, 

olin vaan nuori ja elin niin kuin kaikki muutkin nuoret aikuiset, tavallisen nuoren aikuisen elämää siihen aikaan. Ei toi 

Mnäin. 

Lisään, että kun itse olin nuori aikuinen, sellaiset 3-4 päivän ryyppyputket oli ihan normaali meininki. Äskettäin luin lehdestä juttua yökerhoista ja siinä jutussakin sen ajan nuoret aikuiset sanoi viettäneensä baarissa jopa 3 iltaa viikossa, vähintään. Meininki siis oli joskus kosteaa ja osa todellakin alkoholisoitui ja pahasti. Itse olin alkoholin suurkuluttaja, mutta lopetin ne juopottelut melko kivuttomasti ja en alkoholisoitunut. 

Vierailija
7/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppuista ryyppäämistä en ole sitten nuoruusvuosien harrastanut ja nyt olen ollut jo 5 vuotta täysraitis. 

8/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun muija lähti ja kakarat alko olla mun luona viikonloppuisin. Siihen päätty mun ura alkoholistina. Aikaa menny jo parikyt vuotta, eikä maistu enää ollenkaan.

Vierailija
9/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin parikymppisenä. Tuli vain sellainen olo, että se on täysin ajan hukkaa ravata baareissa joka viikonloppu. Ajattelin, että käytän viikonloput mieluummin urheiluun. Nykyään juon ehkä muutaman oluen vuodessa.

Vierailija
10/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmevitosena tuli kyllästyminen. Otan kyllä edelleen joskus mutta yleensä paljon vähemmän. 

Vierailija
11/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtti on aina ollut enemmän mun juttu.

Vierailija
12/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa parikymppisenä tuli jonkun verran enemmän ryypiskeltyä. 

Nyt pari vuotta myöhemmin ei ole rahaa semmoiseen. Mutta kyllä kroppa ja koppa kiittää.

Vierailija
13/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin viikonloppuryyppäämiset vanhempana, parikymppisenä olin vielä raitis

Vierailija
14/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta 1994

Vierailija
15/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin eläkkeelle. Loppu stressi japirun kallistakin.

Vierailija
16/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 23 vuotiaana. Oikeastaan olin vasta 20 vuotias, kun aloin juomaan reippaammin viikonloppuisin. Kun tutustuin mieheen 20 vuotiaana, juhlin hänen kaveriporukan kanssa paljon tutustuakseni heihin, sillä tällä porukalla joivat melko paljon. Mies oli aloittanut juomisen mua aiemmin ja on mua vanhempi, eli oli ehtinyt marinoida itseään pitempään. 

Raskauduin ollessani 23, ja siihen loppui mun osalta juomiset. Mies jatkoi vielä mun raskauden ajan, ja kaverinsa raahasivat hänet vielä varpajaisiin ja tarjosivat koko yön.

Mieskin sitten lopetti varpajaisiin ja lapsi nyt jo koululainen.  

Pari kertaa olen työpaikan juhlissa ottanut, mutta kun ei vaan maistu, niin lopetin sitten kokonaan.

Vierailija
17/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mnäin. 

Seli seli. Ryyppääminen 5-7 päivänä viikossa tai edes 3-4 päivänä viikossa ei todellakaan ole mitään tavallista nuoren ihmisen elämää vaan ihan selkeä alkoholiongelma. Eikö todella kukaan ohjannut hoitoon tuossa vaiheessa??

Vierailija
18/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mnäin. 

Seli seli. Ryyppääminen 5-7 päivänä viikossa tai edes 3-4 päivänä viikossa ei todellakaan ole mitään tavallista nuoren ihmisen elämää vaan ihan selkeä alkoholiongelma. Eikö todella kukaan ohjannut hoitoon tuossa vaiheessa??

Kyllä se on monille tavallista. Terveellistä tai järkevää se ei todellakaan ole.

Mutta ei välttämättä tarkoita että henkilö olisi alkoholisti.

Vierailija
19/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrtti on aina ollut enemmän mun juttu.

Outoa taas että tämä saanut alanuolia ja ryyppykertomukset ylänuolia.

Vierailija
20/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana laitoin korkin kiinni kokonaan. Kuulun ns. kosteaan sukupolveen ja lopulta join vähintään viiniä joka ilta viikollakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän