Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin lopetit viikonloppu ryyppäämiset ja aikuistuit?

Vierailija
18.07.2025 |

Itse en oo oikein ikinä harrastanut viikonloppu ryypiskelyä. Ehkä joskus nuorena oli pieni ajanjakso. Muuten ollut satunnaisempaa tää juhliminen. Tosin voi vaikuttaa sekin ettei oo ryyppy seuraakaan ollut, kuka houkuttelisi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin pitkästä suhteesta 30-vuotiaana, ja sen jälkeen alkoivat hurlumhei-vuodet. Baarissa tuli istuttua kolmenakin iltana viikossa. Kymmenisen vuotta meni rallatellessa. Nelikymppisenä kyllästyin touhuun totaalisesti. En palautunut viikonloppuisin enää ollenkaan, ja olin aina väsynyt. Kilojakin oli kertynyt siinä sivussa. Järkevöitin aika paljon elintapojani.

En ole lopettanut alkoholin käyttöä kokonaan, mutta nyt juon ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Nautin esim. punaviinistä pihvin kanssa, mutta koko pulloa en enää tarvitse. Ravintoloissa en enää istu muuten kuin syömässä. Terassilla käyn ehkä kerran kesässä, en aina sitä kertaakaan. 

Vierailija
22/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäsin noin 5-7 päivänä viikossa, sitten ryyppäsin noin 3-4 päivänä viikossa, mutta en viikonloppuisin. 

Lopetin ryyppäämisen aina viikonlopuiksi. Ihan loppuvaiheessa kävin baarissa vain maanantaisin ennen kuin 

ne baarit ja ryyppäämisen jäi kokonaan pois. Tästä on jo aikaa tosi kauan ja mikään juoppo en ole ikinä ollut, 

olin vaan nuori ja elin niin kuin kaikki muutkin nuoret aikuiset, tavallisen nuoren aikuisen elämää siihen aikaan. Ei toi 

kostein vaihe pitkään jatkunut, vaikka moni tykkäsi sitäkin päivitellä. 

Mnäin. 

Seli seli. Ryyppääminen 5-7 päivänä viikossa tai edes 3-4 päivänä viikossa ei todellakaan ole mitään tavallista nuoren ihmisen elämää vaan ihan selkeä alkoholiongelma. Eikö todella kukaan ohjannut hoitoon tuossa vaiheessa??

No ehkä noin vuosi meni 4-7 päivänä viikossa ja toisena vuonna alkoi vähenemään, kolmantena vuonna oli 3-4 kertaa viikossa ja siitä se sitten väheni vuosi toisensa perään. Ihan itse hoidin juomisen pois. Määrätietoisesti vähensin juomista. Mulla lähti ainakin joksikin aikaa vähän lapasesta, kun loukkasin jalkani pahasti ja olin aito rampa. Sitten loppui rahat. 

Ei mua kukaan mihinkään hoitoon ollut passittamassa. Kyllä muita harmeja tuli ihan riittävästi hoitamaan elämistä kuntoon. Mulla oli normaali elämä lisäksi. Ne tyypit kyllä seuraili mun touhuja tarkasti ja juorus kamalasti. Facessa ne kyttäsi, olenko kännissä kirjoitellut. 

Vierailija
24/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta sitten.

Vierailija
25/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v kun aloin olla tulevan vaimon kanssa.

Vierailija
26/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v, korona-aika lopetti, ja opetti että ei se niin hohdokasta ollutkaan.

Vierailija
27/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v lopetin krapulaan asti juomiset, baareissa käynnit jäi jo aiemmin. Juon kyllä edelleen yhden tai kaksi viikonloppuisin ja lomilla jopa joka päivä, mutta lasketaanko se ryyppäämiseksi?

Vierailija
28/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä alkoholin normalisointia. 

Kyseessä on vahva huume.

Vierailija
29/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vahva huume.

Alkoholi ei ole vahva huume, on päihde.

Vierailija
30/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vahva huume.

Se, että lakikirjassa alkoholista ei käytetä sanaa huume, ei muuta aineen vaikutuksia miksikään.

Vierailija
31/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana, kun tulin eka kertaa raskaaksi.

Join tänään terassilla pari gt:tä, mutta nämä tapahtumat on yhden käden sormilla laskettavia tapauksia vuodessa.

Vierailija
32/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vahva huume.

Pitää muistaa, että on olemassa sukupolviero. Itse olen sitä ns. märkää sukupolvea, joka lehtijuttujen mukaan joi eniten. Meidän aikana oli ihan normaalia istua puolet viikosta baarissa. Mitään someja ei ollut vaan ihmiset tapasi kaljalla. Sitä teki kaikki, paitsi uskovaiset. Ei mua kukaan ollut passittamassa hoitoon todellakaan. Ihmisiä lähinnä kiinnosti, mitä hölmöilin milloinkin ja mun juopottelu oli kuin show, jolle oli yleisönsä. 

Vierailija
33/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984

Vierailija
34/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vahva huume.

Se, että lakikirjassa alkoholista ei käytetä sanaa huume, ei muuta aineen vaikutuksia miksikään.

En lue lakikirjoja olen terveysalan ammattilainen. Teen töitä päihdeklinikalla. 

Vierailija
35/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jäi 21v ikäisenä pois kun aloin odottamaan esikoista. Sitten tuli toinen, kolmas ja neljäs. Eipä vaan ole kiinnostanut lähtea ryyppäämään. Nuorinkin on jo koulussa 

Vierailija
36/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä kun muutin omilleni (nyt nelikymppinen) 

Vierailija
37/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vahva huume.

En lue lakikirjoja olen terveysalan ammattilainen. Teen töitä päihdeklinikalla. 

Sitten tunnet varsin hyvin alkoholin huumaavat vaikutukset.

Vierailija
38/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25-vuotiaana ja sitten alointin uudelleen ryyppäämisen 50-vuotiaana. 

Vierailija
39/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tölkin välissä ennen kun avaan uuden olen siis oravanpyörässä.😀😃🤣😂

Vierailija
40/53 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaljaa rentouttaa mukavasti. Se on taitolaji. Täytyy ymmärtää milloin kääntyy kännin puolelle. Jos sitä ei osaa kannattaa visusti pysytellä selvillä vesillä.