Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloma lasten kanssa, olen aivan uupunut

Vierailija
17.07.2025 |

Saako näin edes ääneen sanoa tai löytyykö vertaistukea? Olen työttömänä ja lapset lomalla. Miehen kesäloma oli ja meni jo, joten olen yksin lasten kanssa. Ollaan tehty kivoja juttuja kesällä, käyty etelänlomalla ja retkeilty lähiympäristössä. 

Oli vaan alkaa olla aivan uupunut, kun lapset ovat 24/7 kotona. Pienintä ei vielä pysty jättämään yksin. Miehen ollessa olen käynyt yksin lenkillä ja uimassa, mutta silti olotila on koko ajan ärtynyt ja pää ylikierroksilla. Ei ole oikein ketään kaveria, jota voisi pyytää vaikka pienelle yönylireissulle, enkä oikein tiedä minne voisin yksin mennä. Lisäksi tiukka budjetti.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vastaa.

Vierailija
2/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Laita niille uima-allas pihalle, tai osta vaikka vesivärit ja muovailuvahaa. Ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis ollut kiva loma ensin koko perheellä ja nyt omien lasten kanssa, mukavaa tekemistä, etelänreissu eivätkä edes työt paina. Olet väsynyt ja vittuuntunut?

Hanki hormonikorvaus.

Vierailija
4/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Kesä on ollut pitkä ja jatkuu edelleen. Mutta ei enää montaa viikkoa jos yhtään lohduttaa.

Vierailija
5/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on energiaa ja se uuvuttaa. Anna lasten puuhailla välillä itsekseen kuten nro 2 ehdotti. Tee sillävälin jotain rentouttavaa ja lepää.

Vierailija
6/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäs kehtaat. Oot vielä työtön ja sun ainoa homma olisi huolehtia omista lapsistasi muutama viikko. 

Vierailija
7/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ei enää kauaa kestä tää!

Vierailija
8/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relaa. Laita niille uima-allas pihalle, tai osta vaikka vesivärit ja muovailuvahaa. Ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä. 

Hmm, uima-allas pihalle ja lapset sinne yksin. Mietis nyt vähän. Viimeaikaiset uutiset..muistuuko mitään?

Vierailija
9/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, uuvut muutaman viikon kesälomasta. 

Vierailija
10/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on helle. Tähän aikaan vuodesta on normaalia vähän uupuakin. 

Oletko ap pystynyt viilentämään oloa, nukkumaan ja nesteyttämään itseäsi tarpeeksi? Saanut suolaa riittävästi? Voiko käydä lenkillä, kun mies on kotona, tai kahvilla rauhassa jossain?

Vierailija
11/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta teillä on?

Vierailija
12/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Minä itse ja omat lapseni ovat kyllä olleet kavereiden kanssa puistossa ja pihalla. Ei ole vanhempien tarvinnut viihdyttää ja se mitä lasteni kanssa tein niin oli kivaa. 

Vierailija
13/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me fillaroitiin aikoinaan. Eväät mukaan. Mentiin rannalle heittämään kiviä. Syötiin eväät ja kotiin. Helposti meni 3 h. Lautapelit on aina ollut hitti

Vierailija
14/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on sama fiilis. 6 viikkoa lomaa 6v ja 7v lasten kanssa. Sitä luulisi että tämän ikäisten kanssa olisi jo helppoa, mutta 7v:llä on joku ihme vaihe että kiukuttelee kaikesta ja koko ajan. Kaikki tekeminen on ollut tylsää ja kavereitaan ei halua nähdä, kiukuttelee mieluummin kotona. On järjestetty jos jonkinlaista lomareissua ajatuksella että saadaan olla yhdessä lasten kanssa, mutta lopputulos on aina sama; lasten tappelua ja isomman vinkumista ja murjottamista. Ihan en tällaista lomaa kuvitellut, parempi olisi ollut olla vain kotona ja säästää reissuihin menneet rahat. Tuoneet enemmän pahaa mieltä. Kohta onneksi pääsee töihin, vaikkakin surullista sanoa näin..

Vierailija
15/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä oon aika uupunut. Olen yh ja vedän tän 5 viikkoa itse ja ilman tukiverkostoa. Taukoa on sen verran, että vessaan pääsee välillä ilman lasta.

Vierailija
16/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, on sama fiilis. 6 viikkoa lomaa 6v ja 7v lasten kanssa. Sitä luulisi että tämän ikäisten kanssa olisi jo helppoa, mutta 7v:llä on joku ihme vaihe että kiukuttelee kaikesta ja koko ajan. Kaikki tekeminen on ollut tylsää ja kavereitaan ei halua nähdä, kiukuttelee mieluummin kotona. On järjestetty jos jonkinlaista lomareissua ajatuksella että saadaan olla yhdessä lasten kanssa, mutta lopputulos on aina sama; lasten tappelua ja isomman vinkumista ja murjottamista. Ihan en tällaista lomaa kuvitellut, parempi olisi ollut olla vain kotona ja säästää reissuihin menneet rahat. Tuoneet enemmän pahaa mieltä. Kohta onneksi pääsee töihin, vaikkakin surullista sanoa näin..

Tarvivat kavereita. Ei ole normaalia nyhjätä perheen kanssa kotona 

Vierailija
17/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on helle. Tähän aikaan vuodesta on normaalia vähän uupuakin. 

Oletko ap pystynyt viilentämään oloa, nukkumaan ja nesteyttämään itseäsi tarpeeksi? Saanut suolaa riittävästi? Voiko käydä lenkillä, kun mies on kotona, tai kahvilla rauhassa jossain?

Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Joo yritän myös omasta terveydestä huolehtia. Toki myönnän valvovani usein aivan liian myöhään, yöllä kun on ainut rauhallinen aika tehdä omia juttuja. 

Täällä on taas parempia ihmisiä kokoontunut, onko teillä kokemusta cp-vammaisen lapsen hoitamisesta? Koko ajan saa olla silmät selässä, ettei lapsi satuta itseään. Se on henkisesti aika rankkaa, vaikka työtön olisikin. 

Vierailija
18/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat paljon tekemistä ja todella vähän ruutua. Kännykkä kädessä kasvanut lapsi ei löydä iloa tavallisusta asioista. 

Nyt on helle. Viekää lapsianne päivittäin uimaan. Ottakaa eväät mukaan ja olkaa rannalla monta tuntia. Aika isotkin lapset tykkäävät rakennella hiekasta, jos on lapio mukana.

Vierailija
19/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, muistan kyllä tuon ajan kun lapset oli pieniä. Koko ajan pitää olla silmät selässä ja toimintavalmiudessa. Kyllähän se uuvuttaa. Nyt kun siitä on jo vuosia aikaa, tulee joskus sellainen haikea olo että olipa kyllä kivaa silloin. Onneksi naapureiden lapsiperheet pitävät melko nopeasti huolen siitä, ettei pääse oikeasti totuus pikkulapsiajasta unohtumaan. 

Vierailija
20/49 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ulkoistanut koko elämäsi muiden vastuulle: lapset ja työnteon. Vielä viitsit valittaa.