Mulla on niin huono olo että ahdistaa
Mies ollut lomautettuna jo pitkään, todennäköisesti koko firma missä on töissä menee nurin tekoälyn takia. Ei halua puhua asiasta. Ei aio hakea töitä jos joutuu työttömäksi koska ei halua muualle töihin. Ei kuulemma osaa mitään ja asiakaspalveluun ei halua. Meillä asuntovelkaa ja talo jossa maksuja. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä. Ei voida myydä kun talossa rakennusvirhe. Lapset tarvii rahaa. Tulevaisuus näyttää vain todella synkältä. Ja koko meidän yhdessä olon aika on ollut synkkää ja täynnä vastoinkäymisiä. Mies sanoi että muuttaa äitinsä omistamaan pieneen asuntoon työttämänä, kun ei joudu maksamaan mitään siitä. Äitinsä hoitaa asiat. Mun varallisuus on kiinni tässä remontti tarprisessa talossa. Mun tulevaisuus näytyää todella synkältä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen työkyvytön😅
Mikä siinä niin naurattaa??
Ap
Ei mikään rakennusvirhe ole este asunnon myynnille. Se pitää vaan tuoda esille ja mieluiten paperilla.
Kyllähän rakennusvirheisen talon voi myydä, kun se virhe on ostajalle selvästi tiedossa.
Jospa möisit talon ja muuttaisit vuokralle paikkakunnalle, jossa on vaikka yksiöitä halvalla vuokrattaviksi. Niitä kyllä riittää.
Eihän siinä auta kun myydä talo. Ottaa siitä mitä saa, muuttaa mahd halpaan vuokralle ja makselee loppulainan pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän rakennusvirheisen talon voi myydä, kun se virhe on ostajalle selvästi tiedossa.
Jospa möisit talon ja muuttaisit vuokralle paikkakunnalle, jossa on vaikka yksiöitä halvalla vuokrattaviksi. Niitä kyllä riittää.
Yksiöt on niin pieniä ja miksi paikkakunnalle missä en tunne ketään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä auta kun myydä talo. Ottaa siitä mitä saa, muuttaa mahd halpaan vuokralle ja makselee loppulainan pois.
Meillä 50tuhatta lainaa vielä eli 25tuhatta per henkilö. Talo 2009 rakennettu 155neliötä, hyvällä alueella keskisuuressa kaupungissa. Mutta en tiedä meneekö kaupaksi rakennusvirheen takia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiöt on niin pieniä ja miksi paikkakunnalle missä en tunne ketään?
Ap
No jotain uhrauksia on tehtävä jos on ottanut asuntolainan mihin ei ole varaa. Muuta omalle paikkakunnalle jos siellä on halpoja. Täällä missä minä asun saa yksiöitä vuokralle järjestään 300-400 euroa kuussa.
Aikamoisen helmen olet mieheksi löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 50tuhatta lainaa vielä eli 25tuhatta per henkilö. Talo 2009 rakennettu 155neliötä, hyvällä alueella keskisuuressa kaupungissa. Mutta en tiedä meneekö kaupaksi rakennusvirheen takia
Ap
Kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdallaan. Teidän on vaan hyväksyttävä että ette saa siitä niin paljoa kun lainaa on jäljellä. Jos fakta on että teillä ei ole varaa maksaa lainaa miehen työttymyyden myötä, jotain teidän on tehtävä.
Millainen rakennusvirhe talossa on? Itsekö rakensitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdallaan. Teidän on vaan hyväksyttävä että ette saa siitä niin paljoa kun lainaa on jäljellä. Jos fakta on että teillä ei ole varaa maksaa lainaa miehen työttymyyden myötä, jotain teidän on tehtävä.
Millainen rakennusvirhe talossa on? Itsekö rakensitte?
Itse rakennettu harkoista alakerta. Harkoissa oli keskellä styroksieriste. Mutta mies ja isäni yhdessä laittoivat vielä villat ja muovisulun eristämään. Ja tää oli se virhe. Yläkerta on pakettitalo. Alakerran ulkoseinät pitäisi avata ja ottaa muovit ja villat pois. Vielä epäselvää mitä niille ulkoseinille pitäisi tehdä
Ap
Tuollaisessa tilanteessa pitää ottaa lusikka käteen ja alkaa toimia.
Talo myyntiin, ei rakennusvirhe ole este kaupoille. Toki täyttä hintaa ei kannata odottaa.
Lisäksi miehen "en osaa mitään"-mantra on turha, koska ei kukaan meistä valmiiksi osaa mitään. Sen takia ihmiset opiskelevat. Ja kyllä se asiakaspalvelukin alkaa maistua siinä vaiheessa, kun ei ole muita vaihtoehtoja.
Mä oon aina ollut se joka on joutunut henkisesti kannatella tätä perhettä. Yksin hoitaa lasten kouluasiat jne eli varmaan joudun tänkin hoitaa. Miehen puolelta ei apuja ole tullut. Mun vanhempani auttaneet paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ollut se joka on joutunut henkisesti kannatella tätä perhettä. Yksin hoitaa lasten kouluasiat jne eli varmaan joudun tänkin hoitaa. Miehen puolelta ei apuja ole tullut. Mun vanhempani auttaneet paljon.
Ap
Sulla on sentään vanhemmat jotka auttavat ja tukevat. Toisilla ei ole ketään. Paska puoliso voi olla mutta ei muuta.
Kaikella kunnioituksella ap, mua ahdistaa niin paljon että mulla tulee siitä huono olo :(
Toivon kuitenkin että mahdollisimman moni saa asiansa paremmalle mallille.
25 000 tuhatta on pieni laina. Lyhennys ja korko jotain 300? Yksiöstä voi joutua maksamaan saman verran vastiketta jos siinä on mukana rahoitusvastiketta, ja yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
25 000 tuhatta on pieni laina. Lyhennys ja korko jotain 300? Yksiöstä voi joutua maksamaan saman verran vastiketta jos siinä on mukana rahoitusvastiketta, ja yleensä on.
800 lyhennys on ja muut talon kulut päälle. Yritin puhua miehelle mutta ei, hirveä riita ja mun vika. Ei saa mitään käytännön asioita taloon liittyen sovittua. Puhuu vaan muuttamisesta mutta miten tää talo niin siihen ei ota kantaa. Pystyy kuulemma oman osuutensa maksamaan hyvin kun asuu ilmaiseksi. Mä joutuisin asumaan tässä ja maksamaan muut kulut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 lyhennys on ja muut talon kulut päälle. Yritin puhua miehelle mutta ei, hirveä riita ja mun vika. Ei saa mitään käytännön asioita taloon liittyen sovittua. Puhuu vaan muuttamisesta mutta miten tää talo niin siihen ei ota kantaa. Pystyy kuulemma oman osuutensa maksamaan hyvin kun asuu ilmaiseksi. Mä joutuisin asumaan tässä ja maksamaan muut kulut.
Ap
Montako lasta ja minkä ikäisiä? Miten mies aikoo hoitaa lapset ja lasten asiat? Oletko mielenterveysongelmista eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Montako lasta ja minkä ikäisiä? Miten mies aikoo hoitaa lapset ja lasten asiat? Oletko mielenterveysongelmista eläkkeellä?
Miten se mun eläke liittyy mihinkään tai mistä syistä olen? Mitä sä sillä tiedolla teet? Eikä lasten iät liity asiaan.
Ap
Yllättäen työkyvytön😅