Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä ei ole mitään tekemistä!!!!

Vierailija
17.07.2025 |

Kaikki väkisin keksittävät on jo tehty, kaksi tuntia mennyt ja kuusi jäljellä. Miksi tämä on tällaista? Missä ne työpaikat on jossa on kiire? Mä en oo koskaan ollut sellaisessa, joka paikassa saa vaan peukaloita pyöritellä.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jatkossa aineksia mukaan ja valmista päivittäin itsellesi monimutkaisia ruoka-annoksia jotka nautiskelet hitaasti ja leivo kotiin sämpylät ja kakut. Pakasteeseen loppuvuoden eväät valmiiksi.

Vierailija
22/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoista hintoja, vaihda järjestystä, vie roskia, lakaise piha, siivoa tietokoneelta ja sähköpostista ylimääräiset pois ja järjestä sisällöt, tee uusi taistakuva ym. nyt kaikki ne hommat pois mitä ei kiire aikoina ehdi tehdä.

Kieltämättä voisi olla hilpeää ja työllistävää mennä pyöräkuormaajalla järjestelemään ulkovaraston tavarat uuteen järjestykseen 💪 mikä jottei sisälläkin! Se tosin aiheuttas vielä lisää kiirettä kiireisinä aikoina kun kukaan (muu kuin minä) ei tietäisi missä mitäkin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin aiemmin, ennen kuin vaihdoin alaa (arvatkaa miksi🙄) ensiavussa, ei tarvinnut pyöritellä peukaloita. Sittemmin siirryin taloushallinnon pariin ja sen jälkeen ollut sama ongelma, kun olen oppinut tekemään työtehtävät tehokkaasti, on puute tekemisestä. Joissain työpaikoissa olen pyytämällä saanut lisää tehtäviä, mutta viimeisessä yritin kaksi vuotta kysellä lisää hommia, kun ne vähänkin omat näivettyi asiakaskadon vuoksi, mutta mitä sain? Kenkää 😂 No, ei ollut iso murhe ja osasihan sitä odottaa, kun joka vuosi oli kolmet yyteet ja tosiaan aika hemmetin tylsää oli. Palkka, ihan ok mun tarpeisiin, tuli sentään ajallaan, vaikka välillä firman kassa olikin niin tyhjä, että uhkailtiin jäädä ilman.

Vierailija
24/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks päivä kokeilin, et paljon saan askeleita taaperrettua työpäivän aikana. Tuli 25000. Välillä tein pari työtehtävääkin. Vois huomenna kokeilla uutta ennätystä jos on yhtä hiljaista. Nyt on askelia 7300 kolmessa tunnissa. 

Vierailija
25/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on selvä sen merkki, että kohta pistetään porukka kortistoon ja lappu luukulle. Firma joko konkurssiin tai myydään jonnekin, todennäköisesti ulkomaiseen omistukseen. Eihän se nyt jumalauta kannata tämmösenä aikana pyörittää yritystä, minne porukka tulee vaan hengailee, keksimään tekemistä eikä tuoteta. Ei se kannattanut parempinakaan aikoina maksaa palkkaa hengailusta ja tekemättömästä työstä. Niin olet työtön kohta sinäkin.

Vierailija
26/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on selvä sen merkki, että kohta pistetään porukka kortistoon ja lappu luukulle. Firma joko konkurssiin tai myydään jonnekin, todennäköisesti ulkomaiseen omistukseen. Eihän se nyt jumalauta kannata tämmösenä aikana pyörittää yritystä, minne porukka tulee vaan hengailee, keksimään tekemistä eikä tuoteta. Ei se kannattanut parempinakaan aikoina maksaa palkkaa hengailusta ja tekemättömästä työstä. Niin olet työtön kohta sinäkin.

Myyntiä täällä kyllä on, mutta ei vaan meidän tekemissä näy. Eli lappua ei tule luukulle, mut se on varmaa et mun määräaikaista pestiä ei jatketa.

Viime vuonna olin vähän aikaa töissä tehtaassa jossa myös pyöriteltiin peukaloita. En jatkanut siellä määräaikaisuuden jälkeen, vaikka yrittivät saada vakituiseksi listalle ns reserviin parempien aikojen varalle. No niitä parempia aikoja ei tullut, alkuvuodesta oli uutinen, että siinä firmassa lappu luukulle.

Vierailija
27/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lähden kaupoille tai etäpäivälle jos ei ole järkevää tekemistä töissä.

Meillä ei oo etäpäiviä. Pitää olla toimistolla. Ei vaan oo töitä kun kukaan ei oo koulussa

Eli AP on esim. ammattikorkeakoulun opettaja?

Tuo oli hyvä vinkki, että tekee omia juttuja. Eli mahdollisesti suunnittelee jotain jopa omalle yritykselle.

Toiset jopa rakentelee jotain huusseja/grillejä, jos sattuu olemaan sen alan opettaja. Tutkii, olisiko hyvä asia opettaa. ;)

Vierailija
28/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta oma firma ja tee työajalla sivussa omia hommia. Niin minäkin tein vastaavassa tilanteessa. 

Ei tästä oikein irtoa vuotavia hanoja korjaamaan kesken päivän :D

Tietenkin koneella tehtävää työtä. 

Vierailija
29/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen. Oispa töitä.

Aiemmin olin vähän vastaavassa työssä jossa ei tekemistä riittänyt. Yllättäen sieltä vähennettiin sitten porukkaa koska jos ei ole asiakkaita, ei ole tekemistä eikä ole rahaa.

Olisin tyytyväinen työhön joka on peukaloidenpyörittelyä, niin kauan kuin sitä riittää.

Vierailija
30/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lähden kaupoille tai etäpäivälle jos ei ole järkevää tekemistä töissä.

Meillä ei oo etäpäiviä. Pitää olla toimistolla. Ei vaan oo töitä kun kukaan ei oo koulussa

Eli AP on esim. ammattikorkeakoulun opettaja?

Tuo oli hyvä vinkki, että tekee omia juttuja. Eli mahdollisesti suunnittelee jotain jopa omalle yritykselle.

Toiset jopa rakentelee jotain huusseja/grillejä, jos sattuu olemaan sen alan opettaja. Tutkii, olisiko hyvä asia opettaa. ;)

Ei, toi on joku eri. Ap on myymälässä töissä ja tekee myös varastoa. Omalta alalta ei vielä niin paljoo osaamista, et yritystä voisin perustaa, mutta treidaamista olen välillä opiskellut. Näyttää niin nihkeältä tämä työelämä, että varmemmin tuloa saa pjörssistä. Nyt jo holdaamalla 1/3 tuloista pääomatuloina.

Vierailija
31/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakaan ei ole mitään tekemistä !

Vierailija
32/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kauheeta. Ota saikkua mt ongelmiisi.

-työtön 

Vierailija
33/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit, opiskele vaikka jotain kun ei ole muuta tekemistä. 

Olin työssä jossa elämä tuntui valuvan hukkaan kun suuri osa ajasta oli vain odottelua ja toimettomuutta. Mutta kännykkää tai mitään ei myöskään voinut käyttää vaan piti näyttää skarpilta, joten sitä aikaa ei voinut käyttää hyödyksi millään tavoin. 

Vierailija
34/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonakaan ei ole mitään tekemistä !

Kotona on aina tekemistä!

Vierailija
35/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työssä jossa elämä tuntui valuvan hukkaan kun suuri osa ajasta oli vain odottelua ja toimettomuutta. Mutta kännykkää tai mitään ei myöskään voinut käyttää vaan piti näyttää skarpilta, joten sitä aikaa ei voinut käyttää hyödyksi millään tavoin. 

Tuo on ihan kamalaa! Pitää olla tekevinään töitä tai sitten näyttää skarpilta. Mä olin aiemmin tstossa töissä ja oli tilanteita ettei ollut mitään tekemistä. Omiaan ei saanut touhuta, lisätöitä ei saanut. Piti sitten lukea yksiä ja samoja ohjeita. Tässä nykyisessä nyt onneks saa ihan rehdisti vaikka tilittää vauvalla tylsyyttään tai lukea teknisiä analyysejä jos ei ole oikeasti tekemistä.

Mut silti, vtuttaahan tämä. Töitä mä oon tänne tullu tekee.

Vierailija
36/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kauheeta. Ota saikkua mt ongelmiisi.

-työtön 

Näin työttömänä on toistaiseksi saanut ajan kulumaan siihen kun tehtailee hakemuksia jonkun 4-5 tuntia päivässä, jokaiseen työhön totta kai erillinen ja ansioluetteloa muokataan myös sen mukaan mikä kokemus on tärkeintä. Muu aika menee mm. siihen kun etsitään paikkoja joihin voisi hakea, pidetään yllä taitoja ja opiskellaan lisää. Lisäksi freelancepalveluiden tarjoaminen ja mainostaminen. Otan mieluummin palkkatulot ja tylsyyden töissä.

Suomalaiset työnantajat eivät muuten juuri edes vastaa hakemuksiin, tai sitten kestää niin pitkään että on unohtanut mihin tuli haettua ja sekin viesti on automaattinen. Täällä työelämässä on jotain erittäin pahasti vinossa.

Vierailija
37/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vinted ilmoituksia. On taas käyty kaapit ja kellarit läpi ja iso kasa on tossa tavaraa, mikä odottaa myyntiin laittanista.

Kollegani siivosi kotinsa ja sain n 50 laatikollista myytävää. Vein kirppikselle niistä lähes kaikki, vajaa laatikollinen jäi tänne. Kirppiksellä saan saldoa 50% millä on myyty ja otan sillä mm Marimekkoa. Juuri eilen käytiin viemässä autolastillinen ja sain Ikean kassillisen tilalle.

Aamulla, ennen töihin menoa, kuvasin kaikki ja nyt ottelen mittoja ja teen ilmoituksia. 27 tuotetta ja 2 on jo mennyt, vaikka kaikista ei ole vielä ilmoituksia tehtykään.

Loppuviikko jazzeilla. Ensi viikko on vielä hiljaista

Vierailija
38/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yli 20 vuotta töissä, jossa välillä oli aivan järjetön kiire ja sitten oli pitkiä aikoja, ettei tapahtunut mitään. Niinpä kävin firman punttiksella, luin, katselin telkkaria ja surffasin netissä. En kokenut asiaa koskaan mitenkään ongelmalliseksi.

Minä koen. Olen ollut työssäoppimassa paikassa, jossa hommat vain loppuivat kesken. Jos minulla on töissä aikaa miettiä mitä tälläkin ajalla voisin tehdä kotona, on jossain vikaa. Enkä tietenkään saanut edes palkkaa siitä, koska se oli osa opintoja. Saman rahan saisi olemalla kotona työttömänä, koska yhdessäkään tuollaisessa työssä, jossa hommat loppuvat kesken, ei ole erityisen korkea tuntipalkka. Minä en todellakaan halua herätä mennäkseni työpaikalle aikaa tappamaan, kun voisin saman ajan olla kotona, siivota, nukkua, tehdä mitä tahansa. Enkä minä edes tykkää työttömyydestä ja tyhjän panttina olemisesta.

Vierailija
39/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan kamalaa! Pitää olla tekevinään töitä tai sitten näyttää skarpilta. Mä olin aiemmin tstossa töissä ja oli tilanteita ettei ollut mitään tekemistä. Omiaan ei saanut touhuta, lisätöitä ei saanut. Piti sitten lukea yksiä ja samoja ohjeita. Tässä nykyisessä nyt onneks saa ihan rehdisti vaikka tilittää vauvalla tylsyyttään tai lukea teknisiä analyysejä jos ei ole oikeasti tekemistä.

Mut silti, vtuttaahan tämä. Töitä mä oon tänne tullu tekee.

Pysyin järjissäni siten että kirjoitin pieniin lappuihin esimerkiksi lauseita tai sanoja kielestä jota opiskelen ja lueskelin sniikisti niitä kun mahdollista. Toki kävi tylsäksi lukea triljoona kertaa samoja lappuja kun ei ehtinyt niitä niin paljon kirjoittaa että aina olisi uusi. Mutta oli sekin edes jotain, ei tuntunut niin paljon siltä että tuhlaa elämänsä.

Vierailija
40/98 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde hyvä ihminen kotiin ja ala työttömäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi