Miksi ihmiset tekee työtä josta ei nauti?
Tuntuu moni valittavan kuinka ikävää työnteko on tai että työ menee työstä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttia työstä??? Siis minä ainakin myyn arvokasta aikaani työnantajalle joka maksaa siitä aivan liian pientä korvausta. Mutta kun sitä rahaa tarvitaan tässä yhteiskuntamallissa elämiseen niin se on ikään kuin pakko myydä vapaa-aikaansa. Tulevaisuudessa voi olla toisin mutta siihen menee niin kauan etten ole sitä näkemässä.
Automaation piti vapauttaa ihmiset työstä jo ainakin sata vuotta sitten...
Ei automaatio tai tekoäly vapauta mistään. Ne vain sitoo eri tavalla.
Siksi että on mitä mättää punkero mahaan ja lihoa aivan järjettömiin mittoihin.
Rahan takia. Jollain täytyy maksaa eläminen, eikä niitä unelmatöitä nyt ole joka nurkan takana jokaiselle. Onko AP vähän tyhmä?
Rahan takia. Mulla on tosi hyvä palkka ja ei ole mitään stressiä. Teen paljon etätöitä ja välillä voin tehdä kotitöitä ihan rauhassa, kun ei ole tarpeeksi töitä. Kyllä tätä paska työtä jaksaa kuitenkin tehdä, kun on niin hyvät edut ja palkka keskivertoa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on persseestä 💩
Ei ole. Mun työ ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään työ ei ole nautittavaa, koska se on työtä, muiden määräysvallan alaisena, pakkotahtista, 8 tuntia päivässä oltava vaikka kerkeäisit tehdä päivän työt tunnissa, ja toisaalta sulle ei ehkä anneta tarpeeksi tunteja että tulisit palkalla toimeen, palkka on muutenkin surkea eikä nouse mistään syystä, saat pomojen vttuilut palkaksi, aspana lisäksi asiakkaiden ja Kareneiden raivokohtaukset, työelämä on kaikenkaikkiaan niin läpikotaista kusetusta että ei sitä kukaan halua, paitsi jos on mielisairas masokisti tms.
Jos voi valita työnsä, kannattaa valita sellainen työ josta saa vielä runsaasti palkkaa, kaikki muu työ on turhaa, raadat vain tyhjän takia.
Ei kaikki työ ole pakkotahtista, 8h, asiakkaiden raivokohtauksia, palkka surkea eikä nouse...
Ei ei. Työ on hyvinkin joustavaa, sekä lähi- että etätyötä, työajat vaihtelevat ja osittain voi itsekin vaikuttaa, asiakkaiden kanssa voi neuvotella, esimiesten kanssa voi keskustella, palkka ihan ok ja nousee säännöllisin väliajoin, lomat kuten kuuluukin, ei mitään kusetusta jne. Toivottavasti pysyn terveenä eläkeikään asti.
Se oli vain pakko. Työtä pitää tehdä, työtä pitää olla, työssä pitää pysyä vaikka mikä olisi. Omalta osalta se asenne johti burnouttiinkin kohdallani. Kiitti vanhemmat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa esm kassatyössä? Tai joku toimistotyö?
Olisin päivät mieluummin soutelemassa tai kotonaan tai missä tahansa muualla, kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt molempia ja molemmat on persseestä 💩
No mitä haluaisit tehdä? Siistiä sisätyötä nuo ovat. Sen ymmärrän jos jotkut vaikka raksatyöt ottaa päähän.
Kuka mistäkin tykkää. Mä tein vuosikaudet toimistotöitä ja vtutti koko ajan. Opiskelin sitten raksalle ja tykkäsin kovasti, mut sitten tuli tämä vtun lama ja jäin työttömäksi. Hain kaikenlaisia töitä ja vihdoin pääsin -tadaa- kassalle. Nyt taas vtuttaa. Heti menisin raksalle, jos pääsisin, mutta kun en pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä toimistotyössä voi olla paskaa? luulisi teijän naisten oikeen tykkäävän olla siellä toimistossa ja helppoa rahaa. eikä tarvitse mitään työvaatteita pukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vielä enemmän persiistä nostaa Kelasta muiden perseestä olevalla työllään tekemää rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä toimistotyössä voi olla paskaa? luulisi teijän naisten oikeen tykkäävän olla siellä toimistossa ja helppoa rahaa. eikä tarvitse mitään työvaatteita pukea
Ihan perseestä istua perseellään koko päivä, näpytellä koneella jotain turhanpäiväistä. Leviää pää ja perse. Vtuttaa. Tuskin on sukupuolesta riippuva asia. Toimistossa viihtyviä ja viihtymättömiä on niin miehissä, naisissa kuin muusuissakin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä. Me voitaisiin polkea koko poliittinen sektori suohon ja luoda erilainen Suomi. Kaikki on kiinni halusta. Yhdellä käskyllä kaikki kansanedustajat voistaisiin polkea suohon. Samoin jokainen poliisiviranomainen joka suojelee näitä k-päitä.
Yhdellä käskyllä? Kuka käskisi? Kaipaatko jotain vahvaa johtajaa? Niiden seuraaminen on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen työelämä toimi, mutta ei enää.
Työntekemisestä on toki valitettu aineki 80-luvulta lähtien ja luultavimmin aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistotyö on perseestä.
Taidat olla aika lapsellinen. Asioissa on realismi valttia, eikä kukaan pysty taikomaan kaikille ihanaa työtä yhdellä komennolla.