Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset tekee työtä josta ei nauti?

Vierailija
16.07.2025 |

Tuntuu moni valittavan kuinka ikävää työnteko on tai että työ menee työstä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyydestä. Me voitaisiin polkea koko poliittinen sektori suohon ja luoda erilainen Suomi. Kaikki on kiinni halusta. Yhdellä käskyllä kaikki kansanedustajat voistaisiin polkea suohon. Samoin jokainen poliisiviranomainen joka suojelee näitä k-päitä.

Yhdellä käskyllä? Kuka käskisi? Kaipaatko jotain vahvaa johtajaa? Niiden seuraaminen on perseestä.

Hyi vttu jokin työnantaja, joka käskyttää ja pompottelee ees sun taas ympäri Suomea. Perheet rikkoontuu, ihmissuhteet rikkoontuu, asunto mene alta. Ei pahemmin ole sen jälkeen elämänhaluja saati työhaluja.

Vierailija
42/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli vain pakko. Työtä pitää tehdä, työtä pitää olla, työssä pitää pysyä vaikka mikä olisi. Omalta osalta se asenne johti burnouttiinkin kohdallani. Kiitti vanhemmat!

Ei ole pakko olla valtiolla töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään työ ei ole nautittavaa, koska se on työtä, muiden määräysvallan alaisena, pakkotahtista, 8 tuntia päivässä oltava vaikka kerkeäisit tehdä päivän työt tunnissa, ja toisaalta sulle ei ehkä anneta tarpeeksi tunteja että tulisit palkalla toimeen, palkka on muutenkin surkea eikä nouse mistään syystä, saat pomojen vttuilut palkaksi, aspana lisäksi asiakkaiden ja Kareneiden raivokohtaukset, työelämä on kaikenkaikkiaan niin läpikotaista kusetusta että ei sitä kukaan halua, paitsi jos on mielisairas masokisti tms.

Jos voi valita työnsä, kannattaa valita sellainen työ josta saa vielä runsaasti palkkaa, kaikki muu työ on turhaa, raadat vain tyhjän takia.

Ei kaikki työ ole pakkotahtista, 8h, asiakkaiden raivokohtauksia, palkka surkea eikä nouse...

Ei ei. Työ on hyvinkin joustavaa, sekä lähi- että etätyötä, työajat vaihtelevat ja osittain voi itseki

Joo hyi vttu. Ei ikinä valtiolle.

Vierailija
44/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miten nauttia elämästä jos ei ole varaa ruokaan eikä asuntoon?

Vierailija
45/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takii

Eiei, kun täällä on tapana valehdella itsestä jotain ylevää. ja sitten sillä keulia (vaikkakin anonyymisti)

Vaikkapa että ryhdikkäästi pidät suomea yllä tms.

Vierailija
46/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella ollaan, ja syön ja asun.

Vierailija
47/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeintä on se että saa tehdä työtä kotona. Etätyö siis. Nykyinen työ on ihan ok. Mutta jos se loppuisi niin sitten pitäisi hakea mitä vaan etätyötä, kivaa tai ei.

Vierailija
48/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ain laulain työtäs tee. 🎼

Vierailija
49/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi ihmiset ylipäänsä käyvät töissä. Eikö olekin omituista 

Vierailija
50/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskennellyt ravintola-alalla ja kaupanalalla kummatkin alat ihan täyttää paskaa jota ei tekisi sekunttiakaan ilmaiseksi.

Vierailija
51/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä siitä seuraa, jos kaikki ovat toimeentulotuella. Siis ihan kaikki 

Vierailija
52/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeintä, että itse saa päättää mitä työtä tekee, kenellä tekee, millä alalla tekee, milloin tekee ja miten tekee. En voi sietää tommosta pään yli pyytämättä ja kysymättä päättämistä.

Vierailija
53/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työ kuin työ aina nälkäkuoleman voittaa!

Vierailija
54/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parempaa, kun ei ole Purraa ja Orpoa säätämässä! Ja sinäkin voisit kokemusoppia jotain ihmisarvosta.

Vierailija
55/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, vastasin vain edelliseen kommenttiin. Armoa, oikeistokovis!

Vierailija
56/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ on persseestä 💩

Mitä vikaa esm kassatyössä? Tai joku toimistotyö?

Olen tehnyt molempia ja molemmat on persseestä 💩

mikä toimistotyössä voi olla paskaa? luulisi teijän naisten oikeen tykkäävän olla siellä toimistossa ja helppoa rahaa. eikä tarvitse mitään työvaatteita pukea

Ihan perseestä istua perseellään koko päivä, näpytellä koneella jotain turhanpäiväistä. Leviää pää ja perse. Vtuttaa. Tuskin on sukupuolesta riippuva asia. Toimistossa viihtyviä ja viihtymättömiä on niin miehissä, naisissa kuin muusuissakin.

mutta onko työ perseestä niittenkin mielestä ketkä on ihan rekryfirmoissa konsulttina? vai riippuuko se mitä toimistossa tekee?? mutta luulisi sen juuri voittavan jotkut tehdastyöt, kun teillä on työajat paljon mukavemmat.

Vierailija
57/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään työstäni :) ja niin näköjään myös ainakin yksi kollegakin kun se lohkaisi eilen että "onneksi ei tarvitse tehdä oikeita töitä tässä helteessä". Samaa mieltä. Kyllä tässä kokoajan tulosta tehdään firmalle ja tavara liikkuu, tykätään vaan olla sorvin äärellä. Ainoa vika on se että ei saa tällä hetkellä enempää ylitöitä viikonlopuille.

Iso osa ihmisistä on vaan valittajia. Vaikka saisivat olla "unelma duunissaan" niin keksisivät valittamista.

Vierailija
58/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään työstäni kunhan mä vaan saan ite päättäå mitä työtä teen. Jos joku toinen tulee päättämään mun pään yli mitä työtä teen kuuntelematta ollenkaan minua niin en todellakaan tykkää työstä enkä tee sitä työtä päivääkään ikinä.

Vierailija
59/59 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takii

Tämä. Minulla oli työpaikka hakemus yhteen firmaan ja sieltä soitettiin ja kysyttiin vähän lisätietoja. Muun muassa mikä motivoi sinua työntekoon? Vastasin suoraan että eurot. Toisessa päässä oli muutaman sekunnin hiljaisuus. Eikä sieltä ole sen enempää sitten kuulunut. No mitähän siihen kysymykseen olisi pitänyt valehdella että kysyjä olisi ollut tyytyväinen? 

Sinällään huvittavaa kun kumpikin tietää syyt ihmisten työntekoon, mutta haastattelussa pitäisi kumminkin valehdella jotain aivan diipadaapaa että saadaan se kysyjä osapuoli tyytyväiseksi. Voi ristus mitä show:ta.