Miten paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Meillä kaksi lasta ja kaksi aikuista.
ruokakauppaan noin 800-1100€ riippuen kuukaudesta. Olen yrittänyt saada summaa pienemmäksi, kun hirvittää laittaa noin paljon rahaa ruokaan. Meillä on siihen varaa, mutta tuntuu siltiki pahalta. Myös ruokahävikki on valitettavasti.
Kommentit (86)
180e, yksin asun ja ruokahävikkiä nolla. Koiralle menee vielä lisäksi 20e/kk tai jotain vastaavaa, ostan bulkkina
380€ kk ja neljä henkilö perheessä. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Enempää ei ole varaa laittaa rahaa ruokaan. Kasvikset ja hedelmät jää kauppaan.
Helposti voisi nipistää tuosta. Sanoisin, että 150e/viikko ruokaan niin oikeasti jo neljä henkeä syö hyvin, kun on hintatietoinen ja jättää valmiskastikkeet ym valmistuotteet ostamatta. Perus lihat, kalat, munat, kasvikset, rasvat, edulliset maitotuotteet, leivät ja leikkeleet ostaa kyllä 150 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joka kuukausi 400-500 euroa ja asun yksin. Kamalaa.
Sama. Olen tt-tuella, en vaan pysty ruoasta säästämään.
Vierailija kirjoitti:
180e, yksin asun ja ruokahävikkiä nolla. Koiralle menee vielä lisäksi 20e/kk tai jotain vastaavaa, ostan bulkkina
Tekisin eläinsuojeluilmoituksen jos tietäisin osoitteesi.
500 kuussa.
Mies tekee etätöitä ja syö kaiken kotona.
Abi myös ollut lähinnä kotona. Nyt aloittaa opinnot ja syö varmaan päivällä yliopistolla, koska unicafen ruoka on halpaa.
Itse olen syönyt noin kolmesti viikossa työpaikkalounaan koululla.
Lusäksi on pieni koira jonka ruoat on myös tuossa. Samaten on hygieniatarvikkeita yms.
Vierailija kirjoitti:
500 kuussa.
Mies tekee etätöitä ja syö kaiken kotona.
Abi myös ollut lähinnä kotona. Nyt aloittaa opinnot ja syö varmaan päivällä yliopistolla, koska unicafen ruoka on halpaa.
Itse olen syönyt noin kolmesti viikossa työpaikkalounaan koululla.
Lusäksi on pieni koira jonka ruoat on myös tuossa. Samaten on hygieniatarvikkeita yms.
Ai niin ja laskin että opintorahalla saa just yhden aterian päivässä plus matkalipun. Lainaa ei ota.
"Myös ruokahävikki on valitettavasti."
Aloita tästä!
Ja joo hei, vaadi hävikin välttämistä joka iikalta niin ei tartte nalkuttaa!
200 euroa kuussa per henkilö on musta ihan sopiva määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin käsittämätöntä, että syö tuolla rahamäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet joku kutomista ja lukemista harrastava kuiva mummonkäppyrä kiikkustuolissa ja teet sosekeittoa perunasta ja kaalista.
N. 300e. Yksin ja työtön. Pitäisi vielä nipistää tuosta miltei puolet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä harrastaa esim salilla käyntiä ja tarvitsee sitä proteiinia enemmän kuin mummot. Ja syövät kalaa suositusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä harrastaa esim salilla käyntiä ja tarvitsee sitä proteiinia enemmän kuin mummot. Ja syövät kalaa suositusten mukaan.
Ei kukaan tarvitse ylettömiä määriä proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me tehdään fyysisesti raskasta työtä ja teini urheilee ja silti ruokaan menee vain noin 500e/kk.
Minä ja 19v lapseni: S-kauppaan 550-800/kk ja muutama Lidl-ostos päälle, ehkä 80-100/kk. Tuossa on ihan kaikki; myös talous- ja wc-paperit, pesuaineet ja koiranruoat.
Päivän ateriat
aamiainen
kolme kuppia kahvia, Paulig Sydney pavuista
Kolmannes ruislimpusta
Hyvää juustoa n. 8 siivua
Ab-jukurttia
lounas
raejuustopurkki
pkastepinaattia
kaksi porkkanaa
Oiliiviöljyä
Mausteita
Puolet pakastepuolukkapussista
Suklaata
Illalinen
Lohta
Tuoretta parsakaalia
Varhaisperunaa
Oliivölljyä yrttejä ym
Jäätelöä
Iltapala
Irtoteetä
Ruislimpusta 1/3
6 palaa hyvää kypsytettyä juustoa
Yöksi rahkapurkki ja kauraleseitä
Mulla ei ole erityistä ruokabudjettia (siis mikä sisältäisi vain ja ainoastaan ruuat), mutta mulla menee ruokaan ja muihin päivittäistavaroihin noin 500-600 €/kk. Sisältää myös kissan ja koiran ruuat sekä kissanhiekat.