Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
16.07.2025 |

Meillä kaksi lasta ja kaksi aikuista. 

ruokakauppaan noin 800-1100€ riippuen kuukaudesta. Olen yrittänyt saada summaa pienemmäksi, kun hirvittää laittaa noin paljon rahaa ruokaan. Meillä on siihen varaa, mutta tuntuu siltiki pahalta. Myös ruokahävikki on valitettavasti. 

Kommentit (86)

41/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian paljon otin nyt tavoitteekseni 400e ja 200e laitan rahastoon

Niin, vanhana sitä nauttii niistä rahoista 🤣😆

Vanhana niillä rahoilla ostaa palveluita.

Vierailija
42/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joka kuukausi 400-500 euroa ja asun yksin. Kamalaa.

Sama. Olen tt-tuella, en vaan pysty ruoasta säästämään. 

Jotenkin käsittämätöntä, että syö tuolla rahamäärällä. 

Jotkut meistä harrastaa esim salilla käyntiä ja tarvitsee sitä proteiinia enemmän kuin mummot. Ja syövät kalaa suositusten mukaan. 

Ei kukaan tarvitse ylettömiä määriä proteiinia. 

Kuules mummo, sinä et tiedä salilla käyvien miesten protskutarpeesta paskaakaan. Juuri ja juuri jaksat sen kirjan yöpöydältä nostaa syliin. 

Vesijuoksemassa 👵🏻👵🏻👵🏻👵🏻👵🏻👵🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto soijarouheesta ja kaalista riittää vaikka olisi huippu-urheilija!!!!

- Ada21v, vegan, osastolla toistaiseksi

Soijarouhe on oikein hyvää ruokaa ja muukin kasvisproteiini. Niitä syö kuule ihan miespuoliset huippu-urheilijatkin.

Vierailija
44/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 200 - 250 e/kk, kaksi aikuista ja kissa. Lisätään 5 - 10 e/kk hygienia- ym. tuotteisiin, joita ei ehkä osteta ruokakaupasta. Syömme hyvin ja suht terveellisesti, ruuat tehdään itse. Hävikkiä ei tule lainkaan. Olemme suht tarkkoja rahankäyttäjiä muutenkin, koska tulot pienet.

Vierailija
45/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapseni muutti muutama viikko sitten omaan kotiinsa ja olen huomannut jo tässä ajassa, miten paljon vähemmän ruokaan menee rahaa, kun olen yksin. Aiemmin meni vähintään 500 e/kk, nyt pärjään n. 75 eurolla viikon. Siihen sisältyy myös pesu- ja puhdistusaineet ja kissanruuat ja -hiekat. Teen ruokaa 2-3 kertaa viikossa ja syön niitä koko viikon. Kun nuori asui kotona, joka päivä piti olla eri ruokaa ja rajoitteitakin oli paljon. 

Vierailija
46/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä harrastaa esim salilla käyntiä ja tarvitsee sitä proteiinia enemmän kuin mummot. Ja syövät kalaa suositusten mukaan. 

Kehonrakennusta tt-tuella. 🤣

Ihan tiedoksi että se on mahdollista. Vuoden salikortti on 350. Toki pitää ostaa halvinta pieruheraa kasvun tueksi. 

Ja todennäköist, että et oikeasti tarttisi edes mitään lisiä suurin osa ihmisistä ei tartte, löhinnä vain ammattilaiset. Toki näitä on onnistuttu kauppaa vuosikymmenet kaikille ja myytti elää edelleenkin. 

Vierailija
47/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän ateriat

aamiainen

kolme kuppia kahvia, Paulig Sydney pavuista

Kolmannes ruislimpusta

Hyvää juustoa n. 8 siivua

Ab-jukurttia

lounas

raejuustopurkki

pkastepinaattia

kaksi porkkanaa

Oiliiviöljyä

Mausteita

Puolet pakastepuolukkapussista

Suklaata

Illalinen

Lohta

Tuoretta parsakaalia

Varhaisperunaa

Oliivölljyä yrttejä ym

Jäätelöä

Iltapala

Irtoteetä

Ruislimpusta 1/3

6 palaa hyvää kypsytettyä juustoa

Yöksi rahkapurkki ja kauraleseitä

No paljon kustantaa kuukaudessa? 

Vierailija
48/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhana niillä rahoilla ostaa palveluita.

Kyllä se on kuule nähty. Vanhana käytännössä jokainen entinen palkansaaja on pihi. 

Vierailija
49/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehonrakennusta tt-tuella. 🤣

Ihan tiedoksi että se on mahdollista. Vuoden salikortti on 350. Toki pitää ostaa halvinta pieruheraa kasvun tueksi. 

Ja todennäkö

Joo kyllä mummo tietää miesten asiat. Huoh!

Vierailija
50/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on varmaan myös ihan käsittämätöntä että ihmiset matkailevat muun muassa ulkomaille. 

No, hyvä tietää, että se rikkaiden ja keskituloisten palstalla mainostettu "köyhyys" ja rahapula on pelkkää sumutusta.

Ihmisillä on varaa syödä 500 eurolla kuussa ja matkustella ulkomaille. Ei rahapulaa. Asia harvinaisen selvä. 

Vierailija
51/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normi et 400 kauppaan ja 100-200 satunnaisiin lounaisiin yms kebappeihin. Ja siis yksin. Ja oon aina kuvitellut että halvasti elän 😃

Vierailija
52/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me tehdään fyysisesti raskasta työtä ja teini urheilee ja silti ruokaan menee vain noin 500e/kk. 

Miten usein syötte lohta?

Aina silloin kun tekee mieli.

Vierailija
53/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tarvitse ylettömiä määriä proteiinia. 

Kuules mummo, sinä et tiedä salilla käyvien miesten protskutarpeesta paskaakaan. Juuri ja juuri jaksat sen kirjan yöpöydältä nostaa syliin. 

2 grammaa painokiloa kohti enintään. Kannattaa osa ottaa jauheena, tulee halvemmaksi. 

Vierailija
54/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintä hajua. Veikkaan, että ruokaan keskimäärin 300 e/kk. Ostan välillä sisäfilettä ja kuten esim. tänään katkarapusalaattia pikku rasian (3,99). Jos käyn ulkona syömässä niin tietty isompi, mutta harvemmin käyn. Käyn kuitenkin. Olen aika pieniruokainen, niin se vaikuttaa siihen, että noinkin vähän. 

Olueen ja viiniin sitten tuohon lisäksi. Plus kaikki muu. 

Voisin kyllä vähän pitää kirjaa ruokaostoksista, mutta toisaalta. Miksi.... Ainakaan nyt heinä-elokuussa en välitä. Ehkä syyskuussa voisi hieman tarkastella tilannetta.

N53

Vierailija
55/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eläkkeen päälle mukava lisä. 

Jotka sitten sijoitat uudelleen. Ja yhtäkkiä olet vainaa. 

Vierailija
56/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee 150e, olen opetellut kilo/litrahinnat , sekä tiedän eron kaupan omilla tuotteilla ja voimakkaasti mainostetuilla tavaroilla. Suottapa minä maksan niitä mainoseuroja.

Ei ole minulla ruokahävikkiä, teen ruuat itse, en suosi einasruokia,,,siis mahdollisimman terveellisiä vain.

Miten usein syöt rasvaista kalaa, tuoretta parsakaalia, monipuolisesti hedelmiä , monipuolisesti marjoja - ei itse kerättynä - ym ym

Marjat kannattaa kerätä itse. Lohta saa säännöllisesti alle 15€/kg tiskiltä. Purkkisillikin käy rasvakalasta. Hedelmät ja vihannekset ovat edullisia, varsinkin kausituotteet.

Ihme uusavuttomuutta tuntuu usealla olevan edullisen ja terveellisen ravinnon hankkiminen.

Vierailija
57/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja 19v lapseni: S-kauppaan 550-800/kk ja muutama Lidl-ostos päälle, ehkä 80-100/kk. Tuossa on ihan kaikki; myös talous- ja wc-paperit, pesuaineet ja koiranruoat. 

Jatkan vielä: Ostan hedelmiä ja vihanneksia niin paljon hävikkinä kuin pystyn Prismasta ja Lidlistä, syödään kasvispainotteisesti. Kalaa ostan, jos on punaisilla lapuilla eli 4-5x /kk, kananmunia menee 24 munan laatikko viikossa. Me ei tehdä hävikkiä, ostetaan sen verran mitä syödään. Syödään aika paljon kyllä kahdeksi naiseksi. Lihaa ei mene juuri yhtään.

Vierailija
58/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee 150e, olen opetellut kilo/litrahinnat , sekä tiedän eron kaupan omilla tuotteilla ja voimakkaasti mainostetuilla tavaroilla. Suottapa minä maksan niitä mainoseuroja.

Ei ole minulla ruokahävikkiä, teen ruuat itse, en suosi einasruokia,,,siis mahdollisimman terveellisiä vain.

Miten usein syöt rasvaista kalaa, tuoretta parsakaalia, monipuolisesti hedelmiä , monipuolisesti marjoja - ei itse kerättynä - ym ym

Vitamiini purkeista noita suoja-aineita saa, tarvittaessa. 

Vierailija
59/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitamiini purkeista noita suoja-aineita saa, tarvittaessa. 

Oliko provo vai ootko oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
60/86 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika normi et 400 kauppaan ja 100-200 satunnaisiin lounaisiin yms kebappeihin. Ja siis yksin. Ja oon aina kuvitellut että halvasti elän 😃

Mums, mums, ja maha kasvaa.