Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi ei salli enää pieniäkään ylinopeuksia

Vierailija
16.07.2025 |

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/531b1583-0484-403a-bba0-321…

Ja mitenköhän poliisi meinaa hoitaa tuon nykyisillä resursseillaan?

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ei ole tähänkään asti juuri valvonut ajonopeuksia. Tästä on 30 vuoden kokemus. AINA ylinopeutta (ei paljon, mutta 10-15 km/ h) ja yhdet sakot ikinä.

Joten mikä muuttuu?

Vierailija
102/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan auton kokonaan pois ja olen kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mahdotonta pitää nopeus tasaisesti siinä suurimmassa sallitussa ilman että välillä menee vähän yli, eli pakko ajaa sitten huomattavaa alinopeutta varmuuden vuoksi.

No ei ole. Jos ei onnistu omalla jalalla, niin käytä vakionopeudensäädintä. Jos osaat sitäkään.

Ei ole sellaista kermaperseautoa jossa olisi moinen hienous. Ja väitän ettei sinullakaan alamäessä pysy nopeus lain sallimissa vaan lipsahtaa vähän yli. Vaarallista kytätä jatkuvasti nopeusmittaria kun se on pois liikenteen seuraamisesta.

Viitostiellä pohjoiseen mennessä Varkauden paikkeilla on tosiaan kohta, jossa satasen nopeusrajoitus vaihtuu kahdeksaksikympiksi alamäessä. Mäen alla risteys, jossa on pönttökamera. Siitä sain kerran rikesakon, kun pelkkä moottor

Kaatopaikan risteys? Tympeä sakkorysä pienen risteyksen vuoksi. Toiseen suuntaa on tehty myös hieno rysä, ajat satasen tietä, tie levenee varalaskeutumispaikaksi/ohituskaistaksi ja samalla rajoitus putoaa kahdeksaankymppiin. Siihen on sitten oikein rakennettu levike poliisin kamera-autolle.

Vierailija
104/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä perseestä. Turhaa nilittämistä ja huomion suuntaamista pois todellista ongelmista.

Jokainen liikentessä paljaon aikaa viettänyt tietää, että ongelma eivät suinkaan ole hyvillä autoilla hyvissä liikenneolosuhteissa nopeusrajoituksia lievästi rikkovat kokeneet autoilijat vaan asennevammaiset kaahaajat.

Vähintään yhtä suurta vaaraa aiheuttavat alinopeuden ajajat. He eivät vaan useimmiten ole vaaraksi itselleen vaan muille tielläliikkujille.

Vierailija
105/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei vaan aja sitä ylinopeutta niin ei tuu sakkoja ?

Se on hyvin helppoa. Minä olen ajanut 41 vuotta enkä ikinä ole saanut nopeussakkoja. Kasitietä Turun ja Rauman välillä on tullut suhattua jokusenkin kerran näinä vuosina eikä tosiaan ikinä ole sakkoa tullut, koska en ole ylinopeutta ajanut. Eikä kaupungeissakaan. 

Jos minä olen siinä onnistunut, kyllä muutkin siihen pystyvät. Kokeilkaapa.

Vierailija
106/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan auton kokonaan pois ja olen kotona.

Ei tarvitse auttaa ketään, kun ei ole autoa.

Vierailija
107/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tämä on pois monikulttuuristen raiskauksien tutkinnasta

Vierailija
108/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei ole tähänkään asti juuri valvonut ajonopeuksia. Tästä on 30 vuoden kokemus. AINA ylinopeutta (ei paljon, mutta 10-15 km/ h) ja yhdet sakot ikinä.

Joten mikä muuttuu?

Minä olen taas kaksi kertaa ajanut ylinopeutta vuoden 1983 jälkeen ja molemmilla kerroilla saanut sakot. Tosi huono tuuri.

Vierailija
109/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä ajoittaisia ulostuloja poliisilta. Varmasti tietävät itsekin faktat, että heitä ei riitä joka nurkkaan nopeuksia valvomaan. Hyvänä esimerkkinä menneennä talvena, tuli yhden päivän aikana ajettua sellaiset reilut 800 km. Koko tällä matkalla tuli vastaan yksi poliisiauto. En edes muista milloin olen nähnyt jossain ratsian. Kotikaupungissa poliisit pysäköivät kamera-autonsa joka kerta samaan kohtaan. Ei paljon hyötyä, kun ihmiset tietävät, että auto on parkissa joko tien vasemmalla tai oikealla puolen. Olisi monta katuosuutta, mitä saisi valvoa, mutta ei näy sellaista ihmettä.

Vierailija
110/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mikä muuttuu?

Minä olen taas kaksi kertaa ajanut ylinopeutta vuoden 1983 jälkeen ja molemmilla kerroilla saanut sakot. Tosi huono tuuri.

On pírun huono tuuri ollut sinulla. Voiko noin huonoa ollakaan? Minä olen kaahannut kuin mieltä vailla ja poliiseja ei ole koskaan näkynyt missään.

111/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakionopeussäädin on ollut jo vuosikymmeniä halvemman luokan autoissakin.

Halpa auto ei maksa yli kymppitonnia ja sitä halvemmissa ei ole.

Mulla on 2 alle 10k autoa ja molemmissa on. Ne on vuosimallia 2005 ja 2007...

Ja minulla vm.2000

Minun 2001 Honda Civicissä ei ollut vakionopeussäädintä. Ei ollut myöskään veljen 2007 Fordissa. Faijan 2005 Citroenissa ei myöskään ole. Joten vaikuttaa todella, todella yleiseltä lisävarusteelta.

2018 Kiassa ei ole.

Vierailija
112/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei edes 1km/h saa mennä yli tai tulee sakot. Haluaisin nähdä sen kaasujalan jolla nopeus pysyy ilman vakionopeussäätimiä tasaisesti sallitussa ylä- ja alamäissä.

Jo seitsemän erinomaista kaasujalkaa ilmoittautunut, jotka eivät aja alinopeutta ja kykenevät pitämään nopeuden viisarin värähtämättä suurimmassa sallitussa jatkuvasti.

Mistä tämä pakkomielle suurimman sallitun nopeuden ajamiseen jatkuvasti? 

Tarkoitus on siirtyä mahdollisimman nopeasti paikasta A paikkaan B. Tarkoituksella teitä tukkivat köröttelijät varastavat aikaa muilta.

Kannattaa muuttaa Saksaan, jos nopeus on ainoa huomioon otettava asia. Siellä tosin kannattaa sitten katsoa, mille tiellä lähtee ja mihin aikaan tai voi päätyä stauhun. 

Vierailija
113/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio tarvii rahaa.

Autoilijat toki maksaa jo nyt aika komeasti, mitä nyt Euroopan vanhin autokanta ja rahat mitä töistä saa menee bensaan, kotteroon ja autoiluun että voi maksaa siitä vanhasta romusta että pääsee töihin. Viivan alle ei jää mitään suurella osalla. Onhan tässä kyseessä sentään maailman korkeimpia kokonaisveroasteita.

Siis ne joilla nyt töitä on.

The show must go on. Piiri pieni pyörii. Päivät kuluu, teatteri pyörii, valtio senkun velkaantuu lisää.

Poliiseilla toki olisi parempaakin tekemistä. Tampereella riehuu jatkuvasti joku hullu, keskellä päivää, kuka sattuu osumaan tielle? Huumeongelma on massiivinen.

Onneksi töissä käyviä on hyvä rankaista siitä että mahdollistavat edes jotenkin tämän himmelin. Työtä tekevä keskiluokkahan tekee töitä, maksaa veroja, mutta ei saa oikein mitään siitä. Eläkkeelle ei tule pääsemään. Onneksi voi saada ylinopeussakon 1 km/h ylinopeudesta. Näin valtio rankaisee entisestään niitä, jotka ovat jo kuoliaaksi verotettu.

Vierailija
114/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä perseestä. Turhaa nilittämistä ja huomion suuntaamista pois todellista ongelmista.

Jokainen liikentessä paljaon aikaa viettänyt tietää, että ongelma eivät suinkaan ole hyvillä autoilla hyvissä liikenneolosuhteissa nopeusrajoituksia lievästi rikkovat kokeneet autoilijat vaan asennevammaiset kaahaajat.

Vähintään yhtä suurta vaaraa aiheuttavat alinopeuden ajajat. He eivät vaan useimmiten ole vaaraksi itselleen vaan muille tielläliikkujille.

Olen töissä jenkkifirmassa ja meidän tieturvallisuuskoulutuksessa sanottiin aika hienosti, että eniten häiriöitä ja vaaratilanteita aiheuttavat 10% nopeimmista ja 10% hitaimmista autoista. Se on juuri näin vaikka tällä sitä ei ääneen sanota.

Vierailija
115/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei auton nopeutta voi automaattisesti rajoittaa maksiminopeuteen? Kyllähän sen helposti saisi ominaisuudeksi autoihin.

Vierailija
116/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat kehittää uuden ammattiryhmän valvomaan liikennettä ja jättää poliiseille tärkeämmät tehtävät.

Vierailija
117/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mikä muuttuu?

On pírun huono tuuri ollut sinulla. Voiko noin huonoa ollakaan? Minä olen kaahannut kuin mieltä vailla ja poliiseja ei ole koskaan näkynyt missään.

Käynti optikolla voisi olla paikallaan. Kyllä niitä siellä vaan jatkuvasti tulee vastaan. 

Vierailija
118/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeita myydään täysin avoimesti kadulla ja suomalaisia pikkutyttöjä raiskataan monikulttuurisesti, mitä tekee kytät, vahtii 1 km/h ylinopeuksia tyhjällä motarilla

Vierailija
119/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mikä muuttuu?

Käynti optikolla voisi olla paikallaan. Kyllä niitä siellä vaan jatkuvasti tulee vastaan. 

Jos poliiseja kerran tulee jatkuvasti vastaan, miksi eivät ole puuttuneet kaahaamiseeni? Ei siihen optikkoa tarvita, vaan poliiseja.

Vierailija
120/192 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakionopeussäädin on ollut jo vuosikymmeniä halvemman luokan autoissakin.

Halpa auto ei maksa yli kymppitonnia ja sitä halvemmissa ei ole.

Mulla on 2 alle 10k autoa ja molemmissa on. Ne on vuosimallia 2005 ja 2007...

Ja minulla vm.2000

Minun 2001 Honda Civicissä ei ollut vakionopeussäädintä. Ei ollut myöskään veljen 2007 Fordissa. Faijan 2005 Citroenissa ei myöskään ole. Joten vaikuttaa todella, todella yleiseltä lisävarusteelta.

2018 Kiassa ei ole.

Se onkin Köyhien Ihmisten Auto.