Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin deittisovellukseen ensimmäistä kertaa alle viikko sitten ja olen jo lopen kyllästynyt tällaisiin kysymyksiin:

Vierailija
16.07.2025 |

Mitä suunnitelmia sulla on tulevaisuudelle?

Sit kun vastaan, että eka nyt tutkinto loppuun ja sitten katsotaan mihin sen jälkeen, niin aletaan tenttaamaan, että ei kun mitä isossa kuvassa sun suunnitelmat ovat. En tiedä. Ehkä haluavat tietää haluanko naimisiin tai lapsia, en osaa sanoa tässä vaiheessa, mutta ahdistava ensimmäinen kysymys.

Mitä musiikkia kuuntelet?

Öö, mitä merkitystä tällä on. Kuuntelen milloin mitäkin. Miksi kaikki kysyvät tätä?

Millaisia leffoja katsot?

Huoh, onko tällä merkitystä. En juurikaan katso leffoja.

En tiedä, mutta nuo kysymykset aiheuttavat sen, että en jaksa kauaakaan jutella. Ovat niin tylsiä ja puisevia, että en jaksa. Miksi kuitenkin melkein jokainen mies näitä kysyy? 

Kommentit (274)

Vierailija
141/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisessa pitää olla mukana kysymyslista, johon tekee merkintöjä sitä mukaa, kun keskustelu etenee. Oletko rikas? Ai olet. Nnooin...siitä tuli plussa. Oletko ehkä perussuomalainen? Niin arvelinkin. Nyt tuli kyllä piiitkä miinus. Jne. Tämä antaa vaikutelman järjestelmällisestä ihmisestä, joka tietää mitä hakee.

Vierailija
142/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi tuota musiikkijuttua aina kysytään. Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut kuuntelee tai ovat kuuntelematta.

Ehkä se on vain keskustelun avaus? Kysytään jotakin ja jos yhteistä löytyy niin on hyvä jatkaa. 

Mua ainakin kiinnostaa mitä musiikkia kuuntelee, siitä voi päätellä että voiko esim. keikoille mennä yhdessä. Ja mitä musiikkia joutuisi sietämään jos tulisikin tapailusta jotakin. 

Siitä voi päätellä pystyykö sen ihmisen kanssa asumaan samassa asunnossa vai ei. Ei sitä vaan pysty kotonaan kuuntelemaan väkisin kauheaa paskaa vuositolkulla. Koettu on.

Tosiasiassa miehet ja naiset eivät sovi saman katon alle ol

Näinhän se on meidän perusolemuksemme vuoksi. OIlaan jokainen epätäydellisiä, hankalia, itsekkäitä, kristitty sanois et syntisiä.

Siinä on avioliiton siunaus, että haluaa kasvaa ihmisenä toisen vuoksi. Rakkaus on ennen kaikkea hyviä tekoja, kärsivällisyyttä, empatiaa, yritystä ymmärtää, valmiutta kompromisseihin.. Molempien, ei vain toisen taholta.

Paljon se voi ottaa mutta enemmän antaa, kun molemmat ovat messissä <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi tuota musiikkijuttua aina kysytään. Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut kuuntelee tai ovat kuuntelematta.

No voi sillä olla merkitystä jos toinen haluaa kuunnella Kaaosta ja keitellä kiljua yksiössään ja toinen haluaa kuunnella klassista. Ja miehet, äläkää vastatko "laidasta laitaan", kun tarkoitatte ihan vaan listahittejä.

Vierailija
144/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musikkkimaun kyseleminen on varmaan teineille tärkeä identiteettikysymys. Vanhemmat ihmiset harvemmin kuuntelevat musiikkia kotona, vaan joku radio on auki työmatkalla omassa autossa, molemmilla omat autot, eikä tarvitse toisen kanavaa kuunnella. En tunne ketään, joka olisi käynyt missään keikoillakaan. Silloin kun aikoinaan nettideittailin, puheltiin kummankin työstä ja harrastuksista, asuinpaikasta, perheestä jne arkielämästä, samoin livedeiteillä.

Se, että sinä et tunne keikoilla kävijöitä, ei tarkoita, ettei niitä ole. Oikeastihan TODELLA moni aikuinen käy kesällä festareilla tai muilla keikoilla.

Äärimmäisen retardia

Sinähän vaikutat mukavalta ja avarakatseiselta ihmiseltä :D

Ihmisetkö eivät saa nauttia elämässään musiikista haluamillaan tavoilla, kaikkea sitä.

Vierailija
145/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi sillä olla merkitystä jos toinen haluaa kuunnella Kaaosta ja keitellä kiljua yksiössään ja toinen haluaa kuunnella klassista. Ja miehet, äläkää vastatko "laidasta laitaan", kun tarkoitatte ihan vaan listahittejä.

Se "laidasta laitaan" tarkoittaa oikeasti sitä, että mies ei halua vastata mitään - hän ei halua kertoa itsestään mitään, ennen kuin nainen on ensin kertonut jotain, niin voi esittää tykkäävänsä samoista. Nähty niin monta kertaa. Eli jos tuon "laidasta laitaan" kommentin jälkeen nainen kertoisi tykkäävänsä vaikkapa metallimusiikista, niin sen jälkeen miehen muisti palautuisi hän muistaisi itsekin pitävänsä "metallimusiikista oikeastaan eniten".

Vierailija
146/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanha mummo, mutta todellako näin moni haluaa oikeasti keskustella musiikista ja elokuvista? Eikö tule mitään muuta keskustelunaiheita mieleen?

Kaikki aiheet on jossain ketjussa tuomittu vääränlaisiksi, joten vaikeaahan tämä on. Mistäs mummot keskustelee?

Sairauksista, vaivoista ja lääkkeistä

Vierailija
147/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari. Tälleen audiofiilinä sillä on todellakin merkitystä mitä potentiaalinen kumppani haluaa sterkoista kuunnella. Ex luukutti tuntikaupalla/päivä kaiuttimistaan mm Aikakonetta ja muuta, mitä kykenen kuuntelemaan max kaksi biisiä. Ja sama homma toisin päin, sille käyny Burzum tuntikaupalla luukutettuna. Siinä oli parisuhde kovilla ja tämä oli yksi syy eroon.

-nainen

Sama täällä. Kuuntelen musiikkia melkeinpä kaiken hereilläolo ajan. Siinä alkaa käpy palaa kumppaniltakin, jos minun musamieltymys ei sovi hänelle, ja sama toistepäin. Teemme joskus ystävän kanssa automatkoja ja suosiolla on päällä joku neutraali radio tai vaan jutellaan hiljaisuudessa, koska kumpikaan ei siedä toisen musiikkimakua. 

Vierailija
148/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene deittisovellukseen -> loukkaannu kun mies yrittää avata keskustelun, eikä osaa lukea ajatuksiasi, että mistä haluat oikeasti jutella.

Mahdat olla fantastista seuraa livenä

Saan itseasiassa palautetta, että kanssani on helppo keskustella livenä. Olen puhelias ja keksin paljon kysymyksiä lennosta. Huom. en kysy kaikilta samoja kysymyksiä.

Kai sulla jotain vakiokysymyksiä on? Mistä muuten tiedät olisko mies sinulle sopiva? 

Tärkeämpi on tarkkailla toisen olemusta, tapaa ilmaista itseään ym henkisiä seikkoja.

Vierailija
149/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ihmiset teette tästä näin hankalaa? Onko enemmistö deittisovelluksissa ihmiset tosissaan tämän kaltaisia mitä näistäkin vastauksista voi päätellä? Halutaan, että kumppani on täydellinen, puhuu täydellisistä asioista mutta ei olla yhtään valmiita olemaan täydellinen kumppani vastalahjaksi?

Minä minä minä, ei minua kiinnosta puhua musiikista tai matkailusta, teemme sitä mitä minä haluan. Hyvin terveellinen pohja rakentaa parisuhde. Sitten vielä ihmetellään miksi ollaan siellä sovelluksessa useita kuukausia tai vuosia.

Ihmiset ovat kovin kärsimättömiä sovelluksissa, se on se 4s sääntö. Jos ei nappaa siinä ajassa niin vaihtoon, valitettavasti. Parempi sopia tapaaminen heti eikä jutella sanallakaan, aika ja paikka, thats it.

Erikoisin hetkeen näkemäni tapa säästää aikaa, pakko sanoa. 

Vierailija
150/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuolla olisi sellainen keskustelunavaus, että kelpaisi? Tervehtiminen on nou nou, harrastuksista kysyminen on nou nou, tulevaisuuden suunnitelmista kyseleminen on nou nou. 

Aloittaa suoraan geopolitiikasta edes tervehtimättä ensin?

No tietenkin. Sen verran pitää nörttiä olla ihmisessä aina.

Vierailija
151/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musikkkimaun kyseleminen on varmaan teineille tärkeä identiteettikysymys. Vanhemmat ihmiset harvemmin kuuntelevat musiikkia kotona, vaan joku radio on auki työmatkalla omassa autossa, molemmilla omat autot, eikä tarvitse toisen kanavaa kuunnella. En tunne ketään, joka olisi käynyt missään keikoillakaan. Silloin kun aikoinaan nettideittailin, puheltiin kummankin työstä ja harrastuksista, asuinpaikasta, perheestä jne arkielämästä, samoin livedeiteillä.

Minä olen 45v. ja olen aina kuunnellut musiikkia joka päivä ihan siitä lähtien, kun sain korvalappustereot 6-vuotiaana. Enkä ole muusikko.

Vierailija
152/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lisään kuitenkin, että kiljua voi keitellä klasarifanitkin, tietäisitpä Sibiksen opiskelijoiden harrastuksia ;) 

Vierailija
153/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuolla olisi sellainen keskustelunavaus, että kelpaisi? Tervehtiminen on nou nou, harrastuksista kysyminen on nou nou, tulevaisuuden suunnitelmista kyseleminen on nou nou. 

Aloittaa suoraan geopolitiikasta edes tervehtimättä ensin?

Pitäis varmaan aloittaa samoin kuin minulla nuoruuden työpaikkahaastattelussa: "Mitä tekisit, jos joutuisit asumaan vuoden veneessä?" :D

Vierailija
154/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanha mummo, mutta todellako näin moni haluaa oikeasti keskustella musiikista ja elokuvista? Eikö tule mitään muuta keskustelunaiheita mieleen?

Tulee mieleen muutakin, paljonkin. Musiikki ja leffat on sillä tavalla kevyitä ja "turvallisia" aiheita, että moni haluaa siksi aloittaa niillä.

Kun eihän ne aina ole. En ollenkaan pidä siitä, jos joku alkaa noiden perään  tivata. En halua tulla väärin määritellyksi, vähän enemmän pitää saada aikaa. Enkä halua operoida toisen suhtee niin vahvojen mielikuvien ohjaamana, kuin mitä musiikki- tai leffamaku tuottaa. 

Enkä osaa ylipäätään vastata, mistä musiikista pidän. Sehän ihan riippuu. Kerran olen törmännyt sellaiseen alkukuulusteluun, eikä sitä sallittu väistää. Eiku sano ny vaan ni hän laittaa semmoista soimaan. Olin nuori ja ärsyynnyin niin painostuksesta, etten edes osannut sanoa, että missä sun levyhylly on niin katon sieltä. Ymmärrän sen, jos kysytään haluatko mieluummin viiniä vai olutta. Ei musiikki ole sama asia. 

Vierailija
155/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen ne silloin joskus televisiossa olleet Napakymppi-ohjelmat.  Nehän oli peitellysti tarkoitettu vain matkaseuraa hakeville, mutta oikeastihan ne oli parisuhdetta hakevilla, suurin osa sitä kumminkin haki.  Ja tulihan sieltä ihan oikasti parejakin sitten.

Siskon kanssa niitä katsottiin ja tietysti kovasti arvioitiin ja naureskeltiinkin.  Ihmeteltiin aina sitä, miksi niin monet kysyi niitä samoja kysymyksiä ja vielä sellaisia, millä ei oikeastaan ole mitään merkitystä hyvän parisuhteen kannalta.  Tosi usein kysyttiin horoskooppimerkkiä.  Jopa ihan aikuiset ihmiset.  Toinen omituinen vakiokysymys varsinkin naisilla oli miehen tanssitaito.  Mitä ihmeen merkitystä?  Tunnettiin varmasti kymmeniä tai satoja erittäin hyviä miehiä, jotka ei osanneet yhtään tanssia eikä koskaan käyneetkään missään tansseissa.  Ja silti se oli jonkunlainen kriteeri ja osoitus miehen hyvästä luonteesta.   Naurettiin, että vain silloin sillä on tosiaan merkitystä, jos mies on ammattitanssija.  Silloin on tietysti hyvä osata hommansa.

Päinvastoin omat kokemuksemme kertoivat, että ne taitavimmat parkettien partaveitset olivat helvetinmoisia naistenmiehiä eikä varmasti niitä uskollisimpia puolisoita.

Ja sitten kysyttiin melkein aina, että mitä laittaisit minulle ruuaksi, jos tulisin nyt luoksesi käymään.  

Kerran oli hyvä tapaus.  Nätti nuori tyttö kyseli varsin napakoita kysymyksiä.  Hän kysyi, mitä teet työksesi, asutko omassa vai vuokralla, millainen auto sinulla on ja millainen on taloudellinen tilanteesi.  Kysyi myös, mikä on sotilasarvosi.  Salmelaistakin jo huvitti ja hän kysyi, että laaditko ihan itse nuo kysymykset. En, sanoi tyttö, vaan mun isä. Se kertoikin jo paljon.  Isä ei huolisi vävyehdokkaakseenkaan ihan mitä tahansa luuseria.  Pojat oli kyllä kaikki oikein fiksuja muistaakseni.

Musiikkimakua kysyvät varmaan hyvin nuoret toisiltaan, ehkä sillä heille onkin merkitystä.  Mutta on niitä tärkeämpiäkin asioita, joista vaihtaa ajatuksia.  Minulla, jos nyt olisin seuraa vailla, se olisi luonto ja eläimet.  Se, miten kukin niihin asioihin suhtautuu, kertoo paljon ihmisestä.  Ja että onko toinen kaupunki- vai maaseutuihminen.  Tuollainen ison kuvan kyseleminen on aika ongelmallista kaikille.  On vaikea hahmottaa elämäänsä vielä siinä vaiheessa, kun on nuori ja vielä opiskelee, eikä voi tietää, mihin tulevaisuudessa suuntautuu.  Haaveitahan tietysti voi luetella vaikka kuinka, mutta onko se tarpeellista?  Entä jos siihen vastaisi vain, että aion olla raitis, reipas ja rehellinen ihminen, pitää huolta itsestäni ja lähimmistäni ja elää siis kunnolla?  Kelpaisikohan tuo vastaukseksi? 

Vierailija
156/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osoite kovin korkeaa älykkyysosamäärää mieheltä, jos kyselee musiikki- tai elokuvamausta. Kaiken huippu oli eräs heppu, joka sanoi harrastavansa LAUTAPELEJÄ! En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut. Jo pelkkä ajatus nelikymppisestä miehestä heittämässä noppaa on absurdi.

Vierailija
157/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osoite kovin korkeaa älykkyysosamäärää mieheltä, jos kyselee musiikki- tai elokuvamausta. Kaiken huippu oli eräs heppu, joka sanoi harrastavansa LAUTAPELEJÄ! En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut. Jo pelkkä ajatus nelikymppisestä miehestä heittämässä noppaa on absurdi.

No tuollaiselle tyypille on helppo esittää vasta kysymys: aloitatko mieluummin Kairosta vai Tangierista (Afrikan tähdessä)

Vierailija
158/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei varmaan kukaan ymmärtäisi kun kuuntelen laidasta laitaan. Tykkään vanhoista virsistä, popista, hevistä, kansanlauluista...

Vierailija
159/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei varmaan kukaan ymmärtäisi kun kuuntelen laidasta laitaan. Tykkään vanhoista virsistä, popista, hevistä, kansanlauluista...

Laaja musiikkimaku kertoo todellisesta musikaalisuudesta.

Vierailija
160/274 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte, että musiikkimaku kertoo paljon ihmisestä, niin mitä se teidän mielestänne sitten kertoo? Voistteko antaa ihan konkreettisia esimerkkejä. Millaisia persoonallisuuden piirteitä tai muita attribuutteja te liitätte ihmisiin heidän musiikkimakunsa perusteella? 

Entä jos ihminen kuuntelee todella monipuolisesti eri genrejä, mitä johtopäätöksiä te siitä vedätte?