Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiseni vaikuttaa olevan kontrolloivassa suhteessa, voinko tehdä mitään?

Vierailija
16.07.2025 |

Olemme lapsuudessa ja nuoruudessa olleet läheiset, nyt näen kuulumiset somesta. 

Noin vuoden ajan tuli sukulaiselleni epätyypillistä rakkaushehkutusta uuden kumppanin kanssa. 

Jokin aika sitten sukulainen kertoi eronneensa ja yöpyvänsä ystävän luona. 

Nyt lyhyen ajan sisään sukulainen pyysi muutamaan kertaan julkisesti anteeksi liian hätäistä ilmoitustaan, ja uusi kumppani/ex kommentoi, ettei anteeksipyyntö ole uskottava. 

Viimeisimpänä sukulaiselta tuli julkinen ilmoitus, ettei uusi kumppani/ex ole vaikuttanut hänen päätökseensä lopettaa rakas harrastus eikä rajoittanut kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaan kyseessä on sukulaisen oma päätös. 

Jatkan kommenteissa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta merkit ovat selvät: uusi kumppani pelaa valtapeliä, ja sukulaistani viedään kuin pässiä narussa.

Helpoin tapa saada yhteys olisi kirjoittaa Facebookissa. Epäilen, että kumppani lukee viestit, ja vaatisi, että sukulainen estää minut. 

Mietin puhelinsoittoa, jos saisin numeron vielä toiselta sukulaiselta. Todennäköisesti siitäkin saisin vain vihat niskaani, mutta kyllä sen aikuisena kestäisin. 

Haluaisin tarjota mahdollisuuden päästä irti tuosta kontrollista. Oletteko olleet vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
2/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ensiksi yhteyttä FB:n kautta viestillä, niin ehtii ajatella rauhassa sitä, miksi otat yhteyttä. Jos siitä syntyy keskusteluyhteys, niin sitten ehkä soitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt ensiksi yhteyttä FB:n kautta viestillä, niin ehtii ajatella rauhassa sitä, miksi otat yhteyttä. Jos siitä syntyy keskusteluyhteys, niin sitten ehkä soitto.

Kiitos vastauksesta! Kuten sanoin, epäilen, että seurauksena kumppani lukee viestin ja minut laitetaan vain estoon. Sekin saattaa riittää, että olen eri sukupuolta kuin serkkuni, niin päätöntä kuin se onkin. Olen paljon vanhempi ja tahollani suhteessa. 

Juttelen ehkä nyt sisarukseni kanssa, hänellä saattaisi olla puhelinnumero. 

Vierailija
4/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos annat ihmisten elää niinkuin haluavat ja keskityt omaan elämääsi?

Vierailija
5/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos annat ihmisten elää niinkuin haluavat ja keskityt omaan elämääsi?

Olen huolissani. Harrastus, jonka sukulainen lopetti, on ollut iso osa elämää ja hän on toiminut siinä myös kansainvälisesti. Viimeisimmässä päivityksessä hän kirjoittaa myös ottavansa etäisyyttä tiettyihin ystäviinsä, koska nämä ovat epäilleet uuden kumppanin painostavan. 

Oikeastaan haluaisin sukulaisen vain tietävän, että minulle voi puhua jos tarve on. Tiedän, etten voi vaikuttaa toiden parisuhteeseen enkä siihen, miten hän esimerkiksi rahansa käyttää.

Vierailija
6/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani. Harrastus, jonka sukulainen lopetti, on ollut iso osa elämää ja hän on toiminut siinä myös kansainvälisesti. Viimeisimmässä päivityksessä hän kirjoittaa myös ottavansa etäisyyttä tiettyihin ystäviinsä, koska nämä ovat epäilleet uuden kumppanin painostavan. 

Oikeastaan haluaisin sukulaisen vain tietävän, että minulle voi puhua jos tarve on. Tiedän, etten voi vaikuttaa toiden parisuhteeseen enkä siihen, miten hän esimerkiksi rahansa käyttää.

Ihmisillä on miljoonia syitä harrastaa tai olla harrastamatta, eikä ne syyt oikeasti kuulu yhtään kenellekään kuin hänelle itselleen. Jos ainoa huolesi on että sukulainen tietää voivansa puhua sinulle niin laita sille viesti jossa kerrot että sinulle voi puhua, eikä muuta. Asia tulee selväksi, etkä tule sekaantuneeksi mihinkään. 

Vierailija
7/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaan tämän esimerkiksi tuohon Rajattomuus-ketjuun.

Vierailija
8/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Kuten sanoin, epäilen, että seurauksena kumppani lukee viestin ja minut laitetaan vain estoon. Sekin saattaa riittää, että olen eri sukupuolta kuin serkkuni, niin päätöntä kuin se onkin. Olen paljon vanhempi ja tahollani suhteessa. 

Juttelen ehkä nyt sisarukseni kanssa, hänellä saattaisi olla puhelinnumero. 

Juu kyllä varmasti on tosi vastaanottavainen sun "sun miehes on kamala" -puhelulle vuosikymmenten juttelutaukonne jälkeen 👍

Vierailija
9/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän on riippuvainen kumppanista? Asuvatko yhdessä? Tärkeintä olisi saada nainen turvallisen etäisyyden päähän ja sieltä voi sitten opetella yksinoloa rauhassa. 

Aggressiivisista kumppaneista kannattaa vaan luikerrella eroon ja unohtaa jotkut "eromoraalit". He ovat jo valmiiksi vihaisia, joten tärkeintä on oma turvallisuus.

Isoja elämänmuutoksia ja arvomaailman muutoksia voi tulla kuitenkin muistakin syistä kuin pakottamisesta. Mutta yleensä siellä missä on savua, on myös tulta. 

Sinuna laittaisin yksinkertaisen fb-viestin, että olet huomannut että hänen viimeaikaiset postauksensa ovat erilaisia kuin aiemmin. Ja että sinulle voi puhua kaikesta, jos tulee joskus sellainen olo. Sitten voit antaa oman puhelinnumerosi

Btw aivan helvetin creepyjä nämä "älä sekaannu pidä huoli omsita asioistasi" viestit tässäkin ketjussa. Kaikenlaisten hullujen kanssa sitä joutuu elämään

Vierailija
10/10 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä