Menin deittisovellukseen ensimmäistä kertaa alle viikko sitten ja olen jo lopen kyllästynyt tällaisiin kysymyksiin:
Mitä suunnitelmia sulla on tulevaisuudelle?
Sit kun vastaan, että eka nyt tutkinto loppuun ja sitten katsotaan mihin sen jälkeen, niin aletaan tenttaamaan, että ei kun mitä isossa kuvassa sun suunnitelmat ovat. En tiedä. Ehkä haluavat tietää haluanko naimisiin tai lapsia, en osaa sanoa tässä vaiheessa, mutta ahdistava ensimmäinen kysymys.
Mitä musiikkia kuuntelet?
Öö, mitä merkitystä tällä on. Kuuntelen milloin mitäkin. Miksi kaikki kysyvät tätä?
Millaisia leffoja katsot?
Huoh, onko tällä merkitystä. En juurikaan katso leffoja.
En tiedä, mutta nuo kysymykset aiheuttavat sen, että en jaksa kauaakaan jutella. Ovat niin tylsiä ja puisevia, että en jaksa. Miksi kuitenkin melkein jokainen mies näitä kysyy?
Kommentit (274)
Tinderi on niin kamala paikka juuri sen takia, että siellä on paljon AP:n kaltaisia ääliöitä.
Kotitausta ja mielenterveys sekä koulutus/ ammattiasiat ovat käytännön elämän kannalta tärkeitä. Mitä arvostaa kumppanissa? Onko kotikossa vai haluaako matkustella koko ajan.
Taloustaidot ne vasta tärkeitä ovatkin, jos mennään pitemmälle seuruatelussa. Ja tietysti pitää olla kemiaa, jolla suhde pysyy kasassa. Itse en voisi tosikon kanssa olla päivääkään. Enkä pellenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kiva, että joku edes yrittää keskustella? mä olen tavannut vaan miehiä, jotka sanovat: "Kysele vapaasti, vastaan mielelläni", eivätkä kysy minulta mitään.
Eräskin sanoi, että SAAN HAASTATELLA häntä.
Tästä tulee sellainen olo, että miestä ei kiinnosta nainen lainkaan. Kuka vaan siedettävän näköinen kelpaa, persoonasta ei edes halua tietää. Eli ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikki- ja elokuvamaulla on yhteyksiä moneenkin suuntaan. Klassisen musiikin ja oopperan harrastaminen on jonkinlainen merkki korkeasta koulutustasosta, ammattiasemasta ja/tai tulotasosta. Toisaalta harvat korkeakulttuurin harrastajat ovat snobeja, vaan ennemminkin kaikkiruokaisia. Ja sitten on junttimaisiksi miellettyjä artisteja ja genrejä, joita tässäkin ketjussa on mainittu.
Olevinaan viattomilla musa- ja leffakysymyksillä voi saada jo paljon selville ihmisen taustoista tarvitsematta kysyä tylsiä kysymyksiä.
(Jos kiinnostaa lukea tutkimusta aiheesta, niin kannattaa tsekata esim. Nina Kahman väitöskirja Yhteiskuntaluokka ja maku)
Ei kannata vetää tuollaisia johtopäätöksiä musiikista. Voi osua toki oikeaan tuurilla, mutta ei välttämättä.
Itse olen tykännyt kuunnella klassista musiikkia jo ala-asteelta asti. Se rentouttaa minua ja saan siitä vahvo
Miksi mainitset palkan? Jostain syystä jotkut vetävät kaikki asiat rahaan. Koulutuksen, älyn, nyt jopa musiikin. Kun se ei ole niin. Koulutus kiehtoo itsessään, äly kiehtoo itsessään, ja persoonallinen musiikkimaku kiehtoo itsessään. Tottakai klassista musikkkia tai jatsia kuunteleva on kiinnostavampi ihminen kuin listapoppia kuunteleva. Riippumatta palkasta.
Miten postimyyntisulhasen ja -morsiamen haku Tonderissä voi toimia? Älytöntä touhua. Nyt jalattomat ja kädettömät eivät vaivaudu edes yökerhoihin tanssimaan, kun kännykällä haetaan kumppania.
Ei ihme, että pyllylleen menee. Paras voi karsiutua ja huonoin pompahtaa ensimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten postimyyntisulhasen ja -morsiamen haku Tonderissä voi toimia? Älytöntä touhua. Nyt jalattomat ja kädettömät eivät vaivaudu edes yökerhoihin tanssimaan, kun kännykällä haetaan kumppania.
Ei ihme, että pyllylleen menee. Paras voi karsiutua ja huonoin pompahtaa ensimmäiseksi.
No kyllä sieltä yökerhostakin voi tarttua mukaan vaikka minkälainen idiootti.
Mistä sä sitten haluaisit jutella? Jos ei yhtään kiinnosta toisen tulevaisuudensuunnitelmat, mielenkiinnonkohteet eikä muukaan, miksei vaan hommaa maksullista seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkikysymys on siitä jännä, että sen taustalla on oletus, että kaikki kuuntelee jotain musiikkia. Se on kysymyksenä yleisempi kuin se, millaisia kirjoja toinen lukee.
Itseäni ärsytti aikoinaan kysymys työpaikasta. En halunnut kertoa, missä olen töissä, ja siksi koin kysymyksen tungettelevana, vaikka monille tuo on ihan kevyt kysymys, vähän kuin harrastuksista kysyisi. Toki en ketään olisi torjunut kysymyksen perusteella, mutta totesin aina lyhyesti, että olen töissä mutten puhu siitä sen enempää.
Jos ei kuuntele musiikkia, niin siihen sopiva vastaus on rehellisesti kertoa ettei kuuntele musiikkia. Itse en katso Netflixiä enkä muutenkaan mitään sarjoja vaikka sekin on tosi yleinen ajanviete.
En sanonut esimerkkiä siksi, että kysymykseen olisi vaikea vastata, vaan lähinnä ihmettelin kysymyksen yleisyyttä verrattuna siihen, että juuri koskaan kukaan ei kysy, millaiset kirjat kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä kysymyksiä itse kysyt jotka ovat niin kiinnostavia? Siellä on tarkoitus tutustua toiseen ja jos et ole valmis tutustumaan niin miksi olet siellä? 90% naisista tinderissä eivät osaa pitää keskustelua yllä oman kokemukseni mukaan. Se 10% jotka ovat siellä tosissaan lähes aina lähtee myös treffeille tutustumaan kun hetki juteltu. Onneksi en ole enää sinkku niin ei tarvitse sitä ihmis roskaa penkoa läpi.
Kyllä naiset varmasti osaavat pitää keskustelua yllä, mutta eivät vain viitsi tai halua.
Koska viestissä johon vastasin mainittiin tulotaso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikki- ja elokuvamaulla on yhteyksiä moneenkin suuntaan. Klassisen musiikin ja oopperan harrastaminen on jonkinlainen merkki korkeasta koulutustasosta, ammattiasemasta ja/tai tulotasosta. Toisaalta harvat korkeakulttuurin harrastajat ovat snobeja, vaan ennemminkin kaikkiruokaisia. Ja sitten on junttimaisiksi miellettyjä artisteja ja genrejä, joita tässäkin ketjussa on mainittu.
Olevinaan viattomilla musa- ja leffakysymyksillä voi saada jo paljon selville ihmisen taustoista tarvitsematta kysyä tylsiä kysymyksiä.
(Jos kiinnostaa lukea tutkimusta aiheesta, niin kannattaa tsekata esim. Nina Kahman väitöskirja Yhteiskuntaluokka ja maku)
Ei kannata vetää tuollaisia johtopäätöksiä musiikista. Voi osua toki oikeaan tuurilla, mutta ei välttämättä.
Itse olen tykännyt kuunnella klassista musiikkia jo ala-ast
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkikysymys on siitä jännä, että sen taustalla on oletus, että kaikki kuuntelee jotain musiikkia. Se on kysymyksenä yleisempi kuin se, millaisia kirjoja toinen lukee.
Itseäni ärsytti aikoinaan kysymys työpaikasta. En halunnut kertoa, missä olen töissä, ja siksi koin kysymyksen tungettelevana, vaikka monille tuo on ihan kevyt kysymys, vähän kuin harrastuksista kysyisi. Toki en ketään olisi torjunut kysymyksen perusteella, mutta totesin aina lyhyesti, että olen töissä mutten puhu siitä sen enempää.
Jos ei kuuntele musiikkia, niin siihen sopiva vastaus on rehellisesti kertoa ettei kuuntele musiikkia. Itse en katso Netflixiä enkä muutenkaan mitään sarjoja vaikka sekin on tosi yleinen ajanviete.
En sanonut esimerkkiä siksi, että kysymykseen olisi vaikea vastata, vaan lähinnä ihmett
Varmaan musiikin kuuntelu yleisempää kuin kirjojen lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä kysymyksiä itse kysyt jotka ovat niin kiinnostavia? Siellä on tarkoitus tutustua toiseen ja jos et ole valmis tutustumaan niin miksi olet siellä? 90% naisista tinderissä eivät osaa pitää keskustelua yllä oman kokemukseni mukaan. Se 10% jotka ovat siellä tosissaan lähes aina lähtee myös treffeille tutustumaan kun hetki juteltu. Onneksi en ole enää sinkku niin ei tarvitse sitä ihmis roskaa penkoa läpi.
Kyllä naiset varmasti osaavat pitää keskustelua yllä, mutta eivät vain viitsi tai halua.
Juuri näin. Tein aikanaan viime vuosikymmenellä feikkiprofiilin tinderiin miesmallin kuvilla, ja naiset kyllä tekivät aivan kaikkensa että keskustelu jatkuisi, kun vastapuolella oli poikkeuksellisen komea mies.
Saatoin heittää ihan lapsellisia juttuja, seksiehdotuksia tai tylsiä yhden sanan vastauksia, ja tästä huolimatta naiset näkivät aivan valtavasti efforttia omissa vastauksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut esimerkkiä siksi, että kysymykseen olisi vaikea vastata, vaan lähinnä ihmett
Mä en edes kirjoja lukevana ihmisenä yleensä kysy ensimmäisenä, mitä ihmiset tykkäävät lukea, koska moni ottaa sen kysymyksen niin pahalla. Musiikkimausta kysyminen on parempi lämmittelykysymys. -eri
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt ihan hirveästi sitten kertoo, jos vastaa, että lempi leffa on Titanic ja lempi biisi Yesterday?
Noiden perusteellako on olennaista tulkita tulisiko meistä pari vai ei?
Oi voi toinen ei voi pitää Titanicia. Hei hei sitten!
Noh. Jos haluan kumppanin, kenen kanssa voi kesäisin kiertää metalli-festareita, ja talvella käydä klubi-keikoilla, niin ei se oikein onnistu jos toinen kuunteleekin Bessiä ja Behmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tein aikanaan viime vuosikymmenellä feikkiprofiilin tinderiin miesmallin kuvilla, ja naiset kyllä tekivät aivan kaikkensa että keskustelu jatkuisi, kun vastapuolella oli poikkeuksellisen komea mies.
Saatoin heittää ihan lapsellisia juttuja, seksiehdotuksia tai tylsiä y
Ehkäpä kauniille naisillekin suunnatuissa viesteissä on enemmän yritystä kuin noissa tässäkin ketjussa kuvatuissa tylsissä jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt ihan hirveästi sitten kertoo, jos vastaa, että lempi leffa on Titanic ja lempi biisi Yesterday?
Noiden perusteellako on olennaista tulkita tulisiko meistä pari vai ei?
Oi voi toinen ei voi pitää Titanicia. Hei hei sitten!
Noh. Jos haluan kumppanin, kenen kanssa voi kesäisin kiertää metalli-festareita, ja talvella käydä klubi-keikoilla, niin ei se oikein onnistu jos toinen kuunteleekin Bessiä ja Behmiä.
Kuinka monella aikuisella on noin rajoittunut musiikkimaku? Siis joko valtavirtapoppia tai metallia? -eri
Vierailija kirjoitti:
Ihanan stereotyyppistä. Mulla on ehta elämämkolun professuuri (ei koulutusta, rikosrekisteri sekä nollatulot) ja sattumoisin klassiset + oopperat soivat mun kämpässäni tämän tästä ärtsymmän metallin lisäksi.
Mitä jos ao tekisit sellaisen järkevän oman profiilin? Ihan rehellisesti että etsin asiaa x,c,v ja lähitulevaisuudessa saan tutkintoni valmiiksi. En ole taivaanrannan maalari, mutta en myöskään ole suunnitellut seuraavaa 5 vuotta yksityiskohtaisesti. Kuuntelen Kaija Koota intohimoisesti ja minulle on ihan sama mitä sinä kuuntelet. Etsin miestä, joka ...... , mutta joka ei tarvitse tulevaisuuden suunnitelmiani listattuna ennen ensimmäistä kahvikupposta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kiva, että joku edes yrittää keskustella? mä olen tavannut vaan miehiä, jotka sanovat: "Kysele vapaasti, vastaan mielelläni", eivätkä kysy minulta mitään.
Eräskin sanoi, että SAAN HAASTATELLA häntä.
1. Kuka tuntemasi henkilö kuvailisi sinua kysyttäessä positiivisimmin ja millä tavalla? 2. Kerro tilanteesta, jossa olet ottanut opiksi virheestäsi? 3. Jos loisit itsellesi alter egon kirjaan tai tarinaan, millainen hän olisi? 4. Mikä oli viimeisin antamasi lahja, minkä johdosta ja kenelle? 5. Mitä toivoisit sinusta muistettavan sadan vuoden päästä? 6. Milloin hukkasit tai rikoit viimeksi jotain, mitä se oli? 7. Tunnetko naapurisi ja miten kuvailisit heitä? 8. Jatkaisitko työssäsi, jos palkanmaksu viivästyy? 9. Miten suhtaudut huumeita käyttäviin ihmisiin? 10. Kumpi on tärkeämpää, osallistuminen vai voittaminen?
Kysymysten tarkoitushan on jaarittelu eikä tietojen vaihto.