Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellako jotkut eivät kuivaa suihkun lattiaa käytyään suihkussa?

Vierailija
15.07.2025 |

Laiskaa, avutonta vai molempia, vaiko silkkaa tyhmyyttä?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, todellakin.voi halloo mikä aloitus. Todellakin todellakin.

Vierailija
62/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen viimeinen suihkussakäbijä niin kuivaan. Ei ole järkeä kuivata jos joku tulee heti jälkeeni suihkuun. Tosin mieheni kuivaa aina, oli ensimmäinen tai viimeinen tai keskimmäinen. Hän ei tykkää poistua suihkusta jos lattia on märkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdin ja jaksan niin lurautan lattialle vähän pesuainetta ja moppaan lattian ja ehkä vähän seiniäkin. Muuten en lattiaa kuivaa eli aika usein varsinkin arkiaamuina saa kuivua itsekseen. Kylpyhuoneen/wc:n ovi on minulla aina auki.

Vierailija
64/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuivaisi? Lattiassa muovimatto, ei mitään saumoja. Lattialämmitys, hyvä ilmanvaihto. Kuivuu nopeaan ilmankin. En jaksa käyttää aikaa hinkkaamiseen.

Vierailija
65/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suihkuhuoneen lattia kuivuu ihan itse puolessa tunnissa eikä mitään kalkkijäämiä jää.

Vierailija
66/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asuu vuokralla, jotka ei kuivaa?

Vierailija
67/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne asuu vuokralla, jotka ei kuivaa?

Todennäköisesti, eikä kaikilla ole kaakeleitaan, joiden saumohin vesi jää.

Vierailija
68/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Suihkuissa on suihkualtaat. Lisäksi tiloissa on vesieristeet. En kuivaa pesuallastakaan käytön jälkeen 😂

Minä kuivaan pesualtaankin :) En tykkää veden jättämistä kalkkijäljistä posliinissa. 

Joo. Oon vähän turhan tarkka siisteyden suhteen. 

Vaan kylppärin kattopa unohtui, ja ilmanvaihtohormi! Ne kuuluu siistin ihmisen ottaa lain mukaan viledalla suihkun jälkeen ja joka tapauksessa desinfioida 10% jodilla kerran päivässä.

Vierailija
69/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saumat imevät aina vettä, joten siksikin on hyvä lastata enimmät. Varsin nopeasti näkee eron, kun kylppäriä ei viitsitä pitää kunnossa.

Tämä. Minkähänlaisen liman peitossa näiden kylppärin märäksi jättäjien saumat on. Entä kaikki muu kylppärissä, pyyhkeet, shampoopullot, varmaan muhii bakteereissa ja homeessa ja koko talo haisee kellarilta tai märältä koiralta.

Joo kyllä sampoopullot myös täytyy kuivata aina kun on suihkussa käyty ja ovat kastuneet.

Vaihtoehto neuroottiselle kuivaamiselle tai kylppärin sieniviljelmälle voi olla myös ihan perinteinen viikkosiivous. Jopa harvempikin.Tällöin seinät, saumat ym pestään oikeasti, huuhdotaan ja kuivataan. Tätä suosin itse. Ei ole tuhruista,, vaikka joka suihkussakäynti ole siivoussessio.

Pisarajäljet hanoissa ovat elämää, kunhan niitä on välillä poistaa, etteivät jämähdä. Kyllä kodissa saa näytä siltä, että siellä asutaan. Monella on tosiaan muutakin tekemistä vapaa-ajalla.

Vierailija
70/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselyikä on pikkunumeroilla.

Vierailija
71/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, asun vuokralla. Kaadan myös keittorasvat ja öljyt viemäriin.

Vierailija
72/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaan sekä seinät lastalla että lattian lattialastalla. Kuivaan myös lattian tämän jälkeen kuivalla mikrokuituliinalla, koska varsinkin talvella ainoassa kylpyhuoneessa on nukkaa, lisäksi kyseessä on erittäin pieni kylpyhuone, jossa myös pieni pesukone. Lopuksi levitän suihkuverhon ja pistän tuulettimen käyntiin, koska se kuluttaa vähemmän sähköä kuin lattialämmitys, joka meillä myös on. Lopuksi vien kylpypyyhkeen makkariin kuivumaan. Asumme omistamassamme kaksiossa ja käyn suihkussa joka päivä.

Vierailija
73/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suihkuhuoneen lattia kuivuu ihan itse puolessa tunnissa eikä mitään kalkkijäämiä jää.

Meillä on myös lattialämmitys, mutta siltikin kalkkijäämiä jää sinne mihin jää vähänkään vettä jää pisaroina. Myös kiiltävä seinälaatta on armoton, jos jättää kuivaamatta. Todella monessa asunnon myyntikuvassa näkyy ruokoton kylppäri - valkoiset laatat kellertävät liasta. Nämä on varmasti niitä kylpyhuoneita, jotka on jätetty hinkkaamatta.

Vierailija
74/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pitäisi lastalla vedellä suihkun jälkeen? Eihän se edes ota niitä kaikkia vesiä vaan ne jää laattojen väleihin. Oon tätä aina ihmetelly? Mikä hyöty?

Vierailija
75/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiassa on kaadot sitä varten, että vesi ohjautuu pikaisesti viemäriin. Ja vesieristeet estää loputkin vesivahingot. 

Vierailija
76/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työttömänä kuivaimeen rahaa. Katsotaan sitten, kun tulee niitä vakituisia työpaikkoja.

Vierailija
77/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivataan aina seinät, lattia ja lasinen väliseinäke. Lattialämmitys on. 

Selvä. Mä vedän lattian jos jaksan ja tosiaan on lattialämmitys. 

Vierailija
78/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kalkkijäämistä jankkaaville... ettekö te sitten pese sitä suihkua ikinä?

En ole huomannut, että suihkusta jäisi mitenkään tahraisen näköistä, jos sitä pesee tarpeeksi usein. Ei, en kuivaa suihkua joka päivä suihkun jälkeen enkä pesuallasta joka kerta kun hampaitani pesen. Hulluksihan siinä tulisi.

Vierailija
79/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Suihkuissa on suihkualtaat. Lisäksi tiloissa on vesieristeet. En kuivaa pesuallastakaan käytön jälkeen 😂

Minä kuivaan pesualtaankin :) En tykkää veden jättämistä kalkkijäljistä posliinissa. 

Joo. Oon vähän turhan tarkka siisteyden suhteen. 

Minä vedän lastalla vessanpöntönkin aina käytön jälkeen.

Samoin, mutta sinne jää aina vettä. Mikä neuvoksi?

Vierailija
80/85 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään joka ilta suihkussa ja se, joka viimeisenä käy, kuivaa lattian teräväkuivaimella ja laittaa ilmanvaihdon isommalle. Lattialämmitys on. Ei tulisi mieleenkään jättää kuivaamatta, mutta näemmä täällä on kaksi koulukuntaa: me kuivaajat ja ne, joille ei tulisi mieleenkään kuivata lattiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän