Hääpari, miksi kutsutte vieraat ainoastaan vihkitilaisuuteen?!
Aivan pöyristyttävä ajatus järjestää häät, missä on pelkästään vihkiminen kirkossa tai maistraatissa, eikä sen jälkeen juoda edes kahveja vaikka seurakuntatalon salissa!
Tuntuu yleistyvän tällainen trendi. Viimeisten vuosien aikana aina joku ystävistäni on kerran kesässä kutsuttu tämmöisiin "häihin".
Mielestäni mautonta ja oksettavan pihiä kutsua läheisiään ykköset yllä lahjojen kanssa "juhlistamaan" itseään ilman mitään juhlaa.
Voisiko joku perustella tätä uskomatonta ilmiötä?
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se itse avioliittoon vihkiminen ole, niinku, se perimmäinen tarkoitus? Hääjuhla on ylimääräistä humppaa muutenkin. Tämähän on hyvä suuntaus keskittyä olennaiseen.
Siihen ei tarvita hääparin lisäksi kuin pappi ja kaksi todistajaa. Miksi ihmeessä edes kutsua muita, jos ei kerran ole minkäänlaisia juhlia?
Miksi ei saisi kutsua? Sano yksin syy, miksi kutsua ei saisi lähettää, jos kutsuttu haluaa tulla kutsutuksi ja kutsuja haluaa hänet paikalle.
Siitä vaan, mutta miksi tarvitsee edes mitään kutsuja lähetellä? Eikö vaan voi ilmoittaa niille vanhemmille ja appivanhemmille koska vihkiminen tapahtuu? Jotenkin voin ymmärtää, että vanhemmat haluavat aidosti olla paikalla, mutta miksi edes ystävät haluaisivat, jos kerran
Ihme jankkausta. Totta vtussa voit hoitaa kutsumiset ihan niin kuin itse haluat. Ei tarvitse lähettää mitään, vaan voit vaikka savumerkeillä ilmoittaa asiasi. Noin muutenkin pöljää jankuttaa "minä en ymmärrä, minä en ymmärrä" ainoana argumenttinaan. Sille me emme voi mitään jos sinä et ymmärrä, mutta anna nyt jumalauta jokaisen tehdä OMISSA juhlissaan tasan niin kuin itse haluavat äläkä ulise turhasta.
Olen ollut hääjuhlissa jotka pidettiin mäkkärissä. Ei varmaan kelpaisi AP koska tarjolla ei ollut kalakeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hääjuhlissa jotka pidettiin mäkkärissä. Ei varmaan kelpaisi AP koska tarjolla ei ollut kalakeittoa.
Minä olin hääjuhlassa, joka oli Hoplopissa. Hääparin huumoria ja samalla toki mukava ylläri lapsivieraille. En oikein ymmärrä, miksi pitää suu vaahdossa mesota toisten valinnoista. Jokainen viettäköön häänsä ja vihkimisensä niin kuin itse parhaaksi näkee. Eihän sinne ole pakko mennä, jos ei ole omaan makuun. Kyllä minäkin harkitsin vakavasti lähdenkö Hoplopjuhliin. Mutta sitten löysäsin pipoa ja heittäydyin mukaan ystäväni mieliksi. Ihan hauskaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kyllä sen subia olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa muu kuin kakkukahvit, kuten ketjussa moneen kertaan on jankutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se itse avioliittoon vihkiminen ole, niinku, se perimmäinen tarkoitus? Hääjuhla on ylimääräistä humppaa muutenkin. Tämähän on hyvä suuntaus keskittyä olennaiseen.
Siihen ei tarvita hääparin lisäksi kuin pappi ja kaksi todistajaa. Miksi ihmeessä edes kutsua muita, jos ei kerran ole minkäänlaisia juhlia?
Miksi ei saisi kutsua? Sano yksin syy, miksi kutsua ei saisi lähettää, jos kutsuttu haluaa tulla kutsutuksi ja kutsuja haluaa hänet paikalle.
Siitä vaan, mutta miksi tarvitsee edes mitään kutsuja lähetellä? Eikö vaan voi ilmoittaa niille vanhemmille ja appivanhemmille koska vihkiminen tapahtuu? Jotenkin voin ymmärtää, että vanhemmat haluavat aidosti olla paikalla, mutta miksi edes ystävät haluaisivat, jos kerran
Niin noh, se kutsu on vähän niin kuin se ilmoitus. Siinähän on tapana kertoa, missä ja moneltako tilaisuus on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subi kelpaa myös.
Ap
Kaverini sai kutsun poikansa vihkiäisiin, sieltä menivät johonkin ravintolaan ja vieraiden piti itse maksaa oma ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan nykyaikaa. En ikinä kuullut tällaisesta. Tuttu oli hautajaisissa, missä oli pelkkä siunaus. Ei mitään kahvittelua. Mun mielestä ne kahvitilaisuudet ovat olleet tärkeä osa, kun voi jutella ihmisten kanssa ja muistella mennyttä. Terapiaa tavallaan.
Minäminäminä. Aika sairasta, jos jopa hautajaisissa on mielessä vain oma napa eikä tule ajatelleeksi, että surevat eivät välttämättä yksinkertaisesti jaksa mitään emännöintiä siunauksen jälkeen. Kyseessä voi olla myös vainajan oma tahto. Itsekin olen ajatellut tehdä hautaustestamentin, johon kirjaan, että uurna multiin ja siinäpä se.
Kyllä olisin kaivannut äidin hautajaisiin jotain muuta kuin pelkän siunauksen hautausmaalla pakkasessa. Mutta sellaista se oli korona-aikana, mitään tiloja ei ollut käytettävissä. Seurakunta rajoitti jopa haudalle tulevien määrän.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subi kelpaa myös.
Ap
Kiva. Sitten vaan subille vihkimisen jälkeen. Ota mukaan tuo yksi, joka ei tiedä, missä pitää jutella niin se ei jää pälisemään yksinään sinne maistraatin aulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkkäristä saa kahvia, sekä suklaakeksistä ja jäätelöstä voi rakentaa oman kakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan nykyaikaa. En ikinä kuullut tällaisesta. Tuttu oli hautajaisissa, missä oli pelkkä siunaus. Ei mitään kahvittelua. Mun mielestä ne kahvitilaisuudet ovat olleet tärkeä osa, kun voi jutella ihmisten kanssa ja muistella mennyttä. Terapiaa tavallaan.
Minäminäminä. Aika sairasta, jos jopa hautajaisissa on mielessä vain oma napa eikä tule ajatelleeksi, että surevat eivät välttämättä yksinkertaisesti jaksa mitään emännöintiä siunauksen jälkeen. Kyseessä voi olla myös vainajan oma tahto. Itsekin olen ajatellut tehdä hautaustestamentin, johon kirjaan, että uurna multiin ja siinäpä se.
Kyllä olisin kaivannut äidin hautajaisiin jotain muuta kuin pelkän siunauksen hautausmaalla pakkasessa. Mutta sellaista se oli korona-aikana, mitään tiloja ei ollut käytettävissä. Seurakunta
Ei mikään olisi sinua estänyt järjestämästä "jotain muuta" vaikkapa omassa kodissasi. Ihan turha uhriutua. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan, mutta miksi tarvitsee edes mitään kutsuja lähetellä? Eikö vaan voi ilmoittaa niille vanhemmille ja appivanhemmille koska vihkiminen tapahtuu? Jotenkin voin ymmärtää, että vanhemmat haluavat aidosti olla paikalla,
Ai jaa. Mä kyllä oon yhteydessä omiin vanhempiini ihan livenä ja puhelimitse sen verran usein, että ihan voisin vaan mainita asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkkäristä saa kahvia, sekä suklaakeksistä ja jäätelöstä voi rakentaa oman kakun.
Mutkun ei ooo mansikkakakkua WÄÄÄÄ
Ai jaa. Mä kyllä oon yhteydessä omiin vanhempiini ihan livenä ja puhelimitse sen verran usein, että ihan voisin vaan mainita asiasta.
Kivat sulle. Kyllä minäkin olen yhteydessä vanhempiini hyvin monilla tavoilla. Silti minulle ei ole mikään ongelma lähettää isälleni paperikutsua, koska tiedän sen olevan hänelle tärkeää.
Sinä oletkin moukka, joka ei ymmärrä, että virallista kutsua ei esitetä "manita asiasta" tyyliin, vaan lähetetään kutsu RSVP ja pukukoodi mukaan liitettyinä.
Mikä myötähäpeä, jos joku ihan oikeasti kehtaisi kutsua vieraita ihan vaan pällistelemään omaa vihkimistään!
Kyllä olisin kaivannut äidin hautajaisiin jotain muuta kuin pelkän siunauksen hautausmaalla pakkasessa. Mutta sellaista se oli korona-aikana, mitään tiloja ei ollut käytettävissä. Seurakunta rajoitti jopa haudalle tulevien määrän.
-eri
Meillä oli muistotilaisuus isän kotona. Ei mitään ongelmaa, vaikka olikin "korona-aika". Järjenkäyttö oli silloinkin sallitua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä myötähäpeä, jos joku ihan oikeasti kehtaisi kutsua vieraita ihan vaan pällistelemään omaa vihkimistään!
Miksi teini-ikäiset roikkuvat täällä häpeilemässä?