Miksi täällä ei pystytä keskustelemaan asiallisesti ylipainosta tai lihavuudesta ja niihin johtaneista syistä?
Äsken poistattettiin asiallinen Ylen aihetta käsitelleen uutisen linkki. Onko ihan pakko alkaa haukkumaan, huutaa wokea ja kehopositiivisuutta kun voisi keskustella ihan asiallisesti siitä, kuinka Suomesta saataisiin terveyttä edistävä yhteiskunta, jossa olisi helpompaa noudattaa suosituksia?
Minulla on muutama liikakilo, enkä siitäkään huolimatta ota itseeni ihmisten huuteluista. Olen tehnyt paljon työtä sen eteen etten lihoisi enempää tässä lihomista edistävässä yhteiskunnassa. Minä keskityn siihen, ettei paino ainakaan nousisi nykyisestä. Olen onnekas, koska minulla ei ole ylipainosta johtuvia sairauksia mutta tiedän, että todennäköisyyslaskentakin osoittaa sen, että minulla on normaalipainoisia suurempi riski sairauksiin.
Miksi täällä ei osata keskustella asiallisesti kansanterveydelle tärkeästä aiheesta, joka koskee myös lapsia? Mikseivät räksyttäjät, huutelijat ja läskivihaajat voi tehdä omaa ketjuaan ja pysyä pois, jos muut haluavat keskustella asiallisesti? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Kommentit (686)
Jos on hoikka lapsena ja nuorena on helpompi laihduttaa aikuisena, koska rasvasoluja on vähemmän.
Lihavan lapsen on vaikea laihduttaa aikuisena. Huonot vanhemmat syöttää liikaa lasta.
Välillä näkee kyllä sellasia punkero vauvoja mitä äiti on pitänyt syöttöporsaana.
Hyvätuloisilla on rahaa terveelliseen ruokaan. Mikä on heidän tekosyy kaljamalla ja sille että on läski?
Pystytäänkö mistään nyt, kun jonnet ovat kesälomalla?
Myös hyvätuloisilla on lihavia lapsia. Seuraavan kerran, kun kuljen kaupassa hyvätuloisen perheen läskin teinin ohi taidan sanoa ääneen, että olipas siinä lihava teini.
Vierailija kirjoitti:
Pystytäänkö mistään nyt, kun jonnet ovat kesälomalla?
Kohta nauretaan ulkona ja sanotaan kovaan ääneen, että katsokaa kun läskiteini ajaa koppimönkijää.
Vierailija kirjoitti:
Myös hyvätuloisilla on lihavia lapsia. Seuraavan kerran, kun kuljen kaupassa hyvätuloisen perheen läskin teinin ohi taidan sanoa ääneen, että olipas siinä lihava teini.
Älä kosta lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaura on Ozempicin tapaan toimiva kotimainen vilja. Samoin porkkana. Ei sinun ole niitä pakko syödä. Anna muille vapaus valita kauraa ja porkkanaa, jos he haluavat paremmat veren rasva-arvot ja suuremman kylläisyyden.
Ihmetyttää vaan että niiden terveellisten on aina pakko olla näitä yltiömakeita aineita. Mikseivät laihdutukseen kelpaa ruis ja tomaatti, jotka ovat oikean ruuan makuisia?
Laihdutukseen kelpaa ihan kaikki normaali ruoka ja kotiruoka. Ei ole pakko noudattaa dieettejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kosta lapsille.
Itse haukut työttömiä. Tiedätkö, että teinit lukee tätä palstaa.
Läskiteinit
En hauku, olen itsekin sellainen tällä hetkellä. Käytöstapoja.
On kyllä hirveetä, että osa on super lihavia jo 20-vuotiaana. Aineenvaihdunta hidastuu, kun tulee ikää ja noista tulee jätti tanttoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kosta lapsille.
Läskiteinit
Niin, jos olisi käytöstapoja niin tällasta keskustelua ei olisi.
Haluatko terassilla kuunnella, kun voivotellaan, että onpa sulla lyhyt mies.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hirveetä, että osa on super lihavia jo 20-vuotiaana. Aineenvaihdunta hidastuu, kun tulee ikää ja noista tulee jätti tanttoja.
Onpas nyt lapsellista. Missä ovat lastensuojelun työntekijät nyt kertomassa kuinka lapsista puhutaan ja kuinka lapsille puhutaan ikätasoisesti? Mikä häpeä tämä Suomi onkaan.
Miksi pidät lastasi syöttöporsaana. Se on aikuisena super lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kosta lapsille.
Läskiteinit
Niin, jos olisi käytöstapoja niin tällasta keskustelua ei olisi.
Haluatko terassilla kuunnella, kun voivotellaan, että onpa sulla lyhyt mies.
Kiitos mutta vaadin älykkäämpää keskusteluseuraa, jutellaan ehkä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas nyt lapsellista. Missä ovat lastensuojelun työntekijät nyt kertomassa kuinka lapsista puhutaan ja kuinka lapsille puhutaan ikätasoisesti? Mikä häpeä tämä Suomi onkaan.
Itse täällä haukut lihavia ihmisiä.
Olet hyvätuloinen ja sun lapsi on superläski, vaikka teillä olisi rahaa terveelliseen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi jo kaltoinkohtelua. Ei kukaan pidä lastaan syöttöporsaana mutta sikamiehet yrittävät kyllä naisia syöttää jopa väkisin kun muuten eivät liho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi jo kaltoinkohtelua. Ei kukaan pidä lastaan syöttöporsaana mutta sikamiehet yrittävät kyllä naisia syöttää jopa väkisin kun muuten eivät liho.
Kyllä noita läskipää vauvoja on osalla.
Työttömiä haukutaan. Varaudu, että sun lapsi voi kuulla olevansa lihava, kun käy kaupassa.
Ihmetyttää vaan että niiden terveellisten on aina pakko olla näitä yltiömakeita aineita. Mikseivät laihdutukseen kelpaa ruis ja tomaatti, jotka ovat oikean ruuan makuisia?