Miksi täällä ei pystytä keskustelemaan asiallisesti ylipainosta tai lihavuudesta ja niihin johtaneista syistä?
Äsken poistattettiin asiallinen Ylen aihetta käsitelleen uutisen linkki. Onko ihan pakko alkaa haukkumaan, huutaa wokea ja kehopositiivisuutta kun voisi keskustella ihan asiallisesti siitä, kuinka Suomesta saataisiin terveyttä edistävä yhteiskunta, jossa olisi helpompaa noudattaa suosituksia?
Minulla on muutama liikakilo, enkä siitäkään huolimatta ota itseeni ihmisten huuteluista. Olen tehnyt paljon työtä sen eteen etten lihoisi enempää tässä lihomista edistävässä yhteiskunnassa. Minä keskityn siihen, ettei paino ainakaan nousisi nykyisestä. Olen onnekas, koska minulla ei ole ylipainosta johtuvia sairauksia mutta tiedän, että todennäköisyyslaskentakin osoittaa sen, että minulla on normaalipainoisia suurempi riski sairauksiin.
Miksi täällä ei osata keskustella asiallisesti kansanterveydelle tärkeästä aiheesta, joka koskee myös lapsia? Mikseivät räksyttäjät, huutelijat ja läskivihaajat voi tehdä omaa ketjuaan ja pysyä pois, jos muut haluavat keskustella asiallisesti? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Kommentit (686)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patrik Borg kirjoitti kirjassaan Vinha perä, joka käsitellään laihdutuksen myyttejä ja faktoja, että melkein jokaisella paino laskee dieetin alussa. Ikävä kyllä muutokset eivät ole sellaisia, että niistä tulisi pysyviä ja energiantarve laskee myös laihdutuksen myötä menetetyn lihasmassan vuoksi. Viiden vuoden kuluttua 95% laihduttaneista on vähintään yhtä painavia kuin dieetin alussa. Kolmasosa on jopa painavampia kuin ennen laihdutuskuuria. 5% laihduttajista on pystynyt ylläpitämään saavuttamaansa painoa.
Sen vuoksi pysyvät elämäntapamuutokset ja aluksi painon nousun estäminen ovat hyviä tavoitteita. Ei ole realismia ajatella, että väestötasolla kaikki laihtuisivat ja pysyisivät saavut elämäntilanne sitten mikä tahansa. Suomessa muutos aikaisempaan johtuu siitä, että on harventunut väkeä ikääntyneemmistä ikäluokista,on tultu&n
8 syytä painonnousuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju oli aamupäivällä ihan asiallinen, mutta nyt on tullut sivukaupalla kakkaa.
Joku hullu lasuilija iski. Pääsi varmaan ulos hullujenhuoneelta päiväkävelylle.
Sinä olet työssäkäyvä hullu joka ei ymmärrä köyhyydestä mitään. Olet tyhmä kuin saapas.
Köyhyydestä pääsee pois myös. Suomessa on kaikilla mahdollisuus elää hyvää elämää. Se on vain valintoja.
Juu, sulla on selkä paskan
Kyllä voi, jos ei ole tutkintovaatimusta ja läheskään kaikissa tehtävissä ei ole. Läheskään kaikki paikat eivät tule myöskään julkiseen hakuun. Vakituiset on pakko laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju oli aamupäivällä ihan asiallinen, mutta nyt on tullut sivukaupalla kakkaa.
Joku hullu lasuilija iski. Pääsi varmaan ulos hullujenhuoneelta päiväkävelylle.
Sinä olet työssäkäyvä hullu joka ei ymmärrä köyhyydestä mitään. Olet tyhmä kuin saapas.
Köyhyydestä pääsee pois myös. Suomessa on kaikilla mahdollisuus elää hyvää elämää. Se on vain valintoja.
Kyllä tulee julkiseen hakuun. Olen itse ollut valtiolla.
Ja ensi talvena valtionhallinnosta leikataan 130 miljoonaa euroa, kehysriihen päätös.
Mun mielestä on hyvä, että alkoholistit ei saa jatkossa toimeentulotukea, jos eivät tee mitä työkkäri käskee.
Alkoholismi on oma vika.
On ylipainoisetkin työkkärin listoilla.
Venyy liian pitkäksi ketju, joten vastaan vaan tähän, että valtiolla on sisäisiä hakuja vaikka ja kuinka paljon. Sisäisesti minutkin on valittu useita kertoja. Vakipaikat tuli julkiseen hakuun.
Ei kukaan pakota sua juomaan alkoholia.
Niin te sanotte ylipainoisillekin älä syö liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Venyy liian pitkäksi ketju, joten vastaan vaan tähän, että valtiolla on sisäisiä hakuja vaikka ja kuinka paljon. Sisäisesti minutkin on valittu useita kertoja. Vakipaikat tuli julkiseen hakuun.
Ensin pitää hakea. Sitten on 3 kysymystä mihin äänitetään itse vastaus ja sitten johtajat haastattelee etänä kerran tai kaksi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää hakea. Sitten on 3 kysymystä mihin äänitetään itse vastaus ja sitten johtajat haastattelee etänä kerran tai kaksi vielä.
Tietenkin työpaikkaa pitää hakea :D Yhteenkään en ole vastausta äänittänyt eikä kertaakaan ole johtaja haastatellut. Katsos, kun valtion virastoja on aika monia ja toimintatavat vaihtelee. Ne sisäiset paikat on virastojen sisäisiä hakuja, joten et sinä edes tiedä niitä kaikkia. Kuten en minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa jos käytät päihteitä et saa toimeentulotukea, jos et hae myös työttömyystukea ja 4 työpaikkaa kuukaudessa ja mene työkokeiluun, jos työkkäri käskee.
Hyvä uudistus hallitukselta.
Se lisää rikollisuutta. Jokainen tietää, ettei päihdeongelmaisia palkata mihinkään. Kalliimmaksi tulee rikosten selvittely ja rikollisten elättäminen vankiloissa.
Älä viitsi. Sut voidaan laittaa vaikka krapulassa kantamaan painavia juttuja.
Se on sun oma asia, jos vankilaan haluat.
Miten tämä liittyy lihomiseen?
Taitaa olla joku hullu joka keskustelee itsensä kanssa ihan väärässä ketjussa.
Hei alkoholisti, sinä juot liikaa alkoholia ja jatkossa joudut työkkärin listoille tai et saa euroakaan toimeentulotukea, jos et tee niinkuin työkkäri käskee.
Tämähän on helppoa, älä juo alkoholia niin et ole alkoholisti, älä syö liikaa niin et ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa jos käytät päihteitä et saa toimeentulotukea, jos et hae myös työttömyystukea ja 4 työpaikkaa kuukaudessa ja mene työkokeiluun, jos työkkäri käskee.
Hyvä uudistus hallitukselta.
Se lisää rikollisuutta. Jokainen tietää, ettei päihdeongelmaisia palkata mihinkään. Kalliimmaksi tulee rikosten selvittely ja rikollisten elättäminen vankiloissa.
Älä viitsi. Sut voidaan laittaa vaikka krapulassa kantamaan painavia juttuja.
Se on sun oma asia, jos vankilaan haluat.
Miten tämä liittyy lihomiseen?
Taitaa olla joku hullu joka keskustelee itsensä kanssa ihan väärässä ketjussa.
Miksi käyt terassilla, kun sulla on kaljamaha?
Hei alkoholisti lopeta se juominen.
Palstan mukaan helppoa.
Yhtä helppoa kuin syödä terveellisesti ja laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Läskin raivo puhkesi.
Piti vastata yhteen kommenttiin, että työkkärillä on alkoholisteille myös palkatonta työtä esim. kaupungin puistoalueiden ruohikon leikkuuta, jos et tee et saa toimeentulotukea tilille.
Sun oma valinta.
Tuli niin hiljaista, että tosi moni palstalla taitaa olla alkoholisti joka saa toimeentulotukea. Jatkossa joudutte työkkärin listoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patrik Borg kirjoitti kirjassaan Vinha perä, joka käsitellään laihdutuksen myyttejä ja faktoja, että melkein jokaisella paino laskee dieetin alussa. Ikävä kyllä muutokset eivät ole sellaisia, että niistä tulisi pysyviä ja energiantarve laskee myös laihdutuksen myötä menetetyn lihasmassan vuoksi. Viiden vuoden kuluttua 95% laihduttaneista on vähintään yhtä painavia kuin dieetin alussa. Kolmasosa on jopa painavampia kuin ennen laihdutuskuuria. 5% laihduttajista on pystynyt ylläpitämään saavuttamaansa painoa.
Sen vuoksi pysyvät elämäntapamuutokset ja aluksi painon nousun estäminen ovat hyviä tavoitteita. Ei ole realismia ajatella, että väestötasolla kaikki laihtuisivat ja pysyisivät saavut elämäntilanne sitten mikä tahansa. Suomessa muutos aikaisempaan johtuu siitä, että on harventunut väkeä ikääntyneemmistä ikäluokista,on tultu&n
Miksi paino nousee usein takaisin laihdutuksen jälkeen?https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/tietoa/painonpudotuksen-hyody…
Vierailija kirjoitti:
Läskin raivo puhkesi.
Taitaa kolme trollia mekastaa keskenään. Ei kannata välittää eikä etenkään alkaa väittelemään heidän kanssaan. Itse en viitsi laittaa mitään asialinkkejä tähän ketjuun, koska tämä häviää hetkellä millä hyvänsä. Ei tämä eroa millään tavalla palstan muista ketjuista, joilla häiriköidään.
Vierailija kirjoitti:
Tuli niin hiljaista, että tosi moni palstalla taitaa olla alkoholisti joka saa toimeentulotukea. Jatkossa joudutte työkkärin listoille.
Myös toimeentulotukeen tulee työvelvoite. Se on eduskunnan käsittelyssä jo.
Jos opiskelija asuu vanhemman omistamassa asunnossa niin saa elokuusta alkaen asumislisää vain 83 euroa ja sitä saa vain opiskelukuukausilta.
Onko opiskelijalla rahaa jatkossa kasviksiin?
Palsta siistiytyy, kyllä kun nämä alkoholisti toimeentulotuki tyypit joutuu työkkärin listoille ja tukitöihin.