Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä ei pystytä keskustelemaan asiallisesti ylipainosta tai lihavuudesta ja niihin johtaneista syistä?

Vierailija
15.07.2025 |

Äsken poistattettiin asiallinen Ylen aihetta käsitelleen uutisen linkki. Onko ihan pakko alkaa haukkumaan, huutaa wokea ja kehopositiivisuutta kun voisi keskustella ihan asiallisesti siitä, kuinka Suomesta saataisiin terveyttä edistävä yhteiskunta, jossa olisi helpompaa noudattaa suosituksia?

Minulla on muutama liikakilo, enkä siitäkään huolimatta ota itseeni ihmisten huuteluista. Olen tehnyt paljon työtä sen eteen etten lihoisi enempää tässä lihomista edistävässä yhteiskunnassa. Minä keskityn siihen, ettei paino ainakaan nousisi nykyisestä. Olen onnekas, koska minulla ei ole ylipainosta johtuvia sairauksia mutta tiedän, että todennäköisyyslaskentakin osoittaa sen, että minulla on normaalipainoisia suurempi riski sairauksiin.

Miksi täällä ei osata keskustella asiallisesti kansanterveydelle tärkeästä aiheesta, joka koskee myös lapsia? Mikseivät räksyttäjät, huutelijat ja läskivihaajat voi tehdä omaa ketjuaan ja pysyä pois, jos muut haluavat keskustella asiallisesti? Mikä siinä on niin vaikeaa?

Kommentit (686)

Vierailija
421/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet niitä äitejä jotka on iltavuorossa töissä ja sun lapsi kinuaa muilta äideiltä ruokaa, koska sä olet jättänyt lapsellesi paskan kaupan valmisaterian. Tee itse ne lihapullat.

Kelle sä höyryät täällä?

Kato, että sun lapsi ei soittele muiden ovikelloja, kun olet töissä. Lasu tulee.

Me muut emme ole ilmaisia lastenvahteja. Jos olet 8 h töissä käske sen lapsen olla yksin kotona tai tulee lasu.

Vierailija
422/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet niitä äitejä jotka on iltavuorossa töissä ja sun lapsi kinuaa muilta äideiltä ruokaa, koska sä olet jättänyt lapsellesi paskan kaupan valmisaterian. Tee itse ne lihapullat.

Kelle sä höyryät täällä?

Kato, että sun lapsi ei soittele muiden ovikelloja, kun olet töissä. Lasu tulee.

Sä olet ihan pimahtanut eikä sulle kannata enää vastata yhtään mitään, mutta jos täysi-ikäisistä lapsista tulisi lasu niin sen haluan nähdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat syövät lähes poikkeuksetta herkkuja ja juovat limsoja ja alkoholia. Jättäkää lihavat ne karkit, suklaat, pullat, kakut, keksit, munkit, popcornit ja jäätelöt pois. Ette kuitenkaan jätä koska olette mieluummin lihavia, kuin ilman herkkuja.

Popcornissa on kuituja. Miksi väität sitä epäterveelliseksi? Se on paljon terveellisempää kuin muut listasi tuotteet.

Ainakin mikropopcorneissa on runsaasti suolaa ja rasvaa. Väittäisin jäätelöäkin terveellisemmäksi.

Pussillinen poppareita sisältää 1200 kaloria. 

Vierailija
424/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sä höyryät täällä?

Sä olet ihan pimahtanut eikä sulle kannata enää vastata yhtään mitään, mutta jos täysi-ikäisistä lapsista tulisi lasu niin sen haluan nähdä. 

Käske sen ala-asteen ekaluokkalaisen olla yksin kotona. Muut ei ole ilmaisia lastenvahteja, kun sinä käytät palkan etelän matkaan.

Vierailija
425/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johtuu siitä kun ainoa oikea neuvo, syö alle kulutuksen ei kelpaa vastaukseksi.

Mikä siinä on niin vaikeaa. 

Syöt pitkäjänteisesti alle kulutuksen ja 100% varmasti laihdut. Puhdasta matematiikkaa. 

Juu, mutta moni täyttää vatsaa salaatilla mikä ei lihota. Osalla ei ole rahaa siihen salattiin.

Puhut nyt jostain lehtisalaatin lehdyköistä, jotka ovat kalliita, enimmäkseen turhia eivätkä maistu miltään?

Vinkki: kurkkua, tomaattia ja punasipulia. Kastikkeena öljy-sitruuna tai vaikka turkkilainen jugurtti. Jos haluaa, niin sekaan raejuustoa ja/tai tonnikalaa.

Tuo nyt kuulostaa siltä että jo sen ajattelemisesta tulee kilo lisää. Öljyä tai turkk

Eli "huonosti diagnosoidut sairauteni estävät minua liikkumasta josta syystä en voi laskea kaloreita vaan minun pitää mättää sisääni ruokaa enemmän kuin kulutuan". Tämä selvä

Vierailija
426/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vaadit, että yhteiskunta pitäisi sinulle kustantaa kaikki uudet vaatteetteesi, koska "kaloreita on tarjolla liikaa", vanhat eivät enää sovi...helkutti, että pistää ihan rinnasta tuollaiset vaatijat... Olet tehnyt itse huonoja valintoja.. Syö vähempi, kaikki korjaantuu vielä ennalleen..

Vierailija
427/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi oikein, että yhteiskunta kustanstaisi kaikille Ozempicit ja lihavuusleikkaukset, koska kaloreita on liikaa tarjolla, ja on luontaista syödä mahdollisimman paljon kaloreita. Satojentuhansien vuosien metsästäjä-keräilijätausta ohjaa siihen. Syyllistäminen on tietysti helpompaa etenkn vähän yksinkertaisille ihmisille.

Nyt kyllä pistit tulemaan paksua köyttä. Mikä helkutin velvollisuus on veronmaksajilla kustantaa suursyömäreiden annokset, jotka ovat valahtaneet reisiin ja maksanympärille. Kyllä on otsaa sinulla. "koska kaloreita on tarjolla liikoja" .. Voi hyvää päivää... Läski katso peiliin näet siellä ainoan syypään, minä en sinun laihdutuskuureja ala makselemaan.. en ja en..

Olisi kyllä oikeudenmukaista sitten, jos kaikilta otettaisiin valtion kustantamat hoidot pois. Miksi esimerkiksi sukupuolenvaihdokset kustannetaan veronmaksajien rahoista? Jokainen tuntemani ylipainoinen ihminen on veronmaksaja. Toivottavasti sinä et käytä heidän kustantamiaan palveluita 

Vierailija
428/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mikropopcorneissa on runsaasti suolaa ja rasvaa. Väittäisin jäätelöäkin terveellisemmäksi.

Ei varmasti pidä paikkaansa.

Vierailija
429/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet itse pimahtanut äiti. Sun alle kouluikäinen lapsi on leikkipuistossa ilman aikuista kiukuttelemassa. Teen lasun. Ja koiraa ei saa viedä leikkipuistoon liukumäkeä laskemaan. Koirat on leikkipuistoissa kielletty. Teen myös eläinsuojeluilmoituksen.

Vierailija
430/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johtuu siitä kun ainoa oikea neuvo, syö alle kulutuksen ei kelpaa vastaukseksi.

Mikä siinä on niin vaikeaa. 

Syöt pitkäjänteisesti alle kulutuksen ja 100% varmasti laihdut. Puhdasta matematiikkaa. 

Juu, mutta moni täyttää vatsaa salaatilla mikä ei lihota. Osalla ei ole rahaa siihen salattiin.

Puhut nyt jostain lehtisalaatin lehdyköistä, jotka ovat kalliita, enimmäkseen turhia eivätkä maistu miltään?

Vinkki: kurkkua, tomaattia ja punasipulia. Kastikkeena öljy-sitruuna tai vaikka turkkilainen jugurtti. Jos haluaa, niin sekaan raejuustoa ja/tai tonnikalaa.

Tuo nyt kuulostaa siltä että jo sen ajattelemisesta tulee kilo lisää. Öljyä tai turkk

Ei sitä salaatinkastiketta tarvi mättää siihen salaattiin, katsos. Maun vuoksi hiukan. 

Terveellisesti syömisessä on se hassu juttu, että kaikkea voi halutessaan syödä hiukan. Mutta jos 2 tl kreikkalaista jugurttia on kynnys sille, että pitää samalla istumalla vetää puolen litran purkki tyhjäksi, onhan se ongelma. Mielenterveyssellainen.

Vierailija
431/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sä höyryät täällä?

Se on mielisairas, joka huutelee vähän jokaisessa ketjussa. Ei kannattaisi noteerata mitenkään 

Vierailija
432/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä yrittäjä maksat käteisellä palkkaa ja laitat kuitteja ohi kirjanpidon. Teen susta ilmoituksen verohallintoon.

Olet huvittava. Et sinä mihinkään mitään ilmoita. Istut vain siellä yksiössäsi ja kuvittelet olevasi jotain. 

Todellakin ilmoitan. Mene siivoamaan terveystarkastaja tulee aamulla.

Buhahahahaaaa :D 

Vierailija
433/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet pimahtanut äiti. Sun koira on lapsen kanssa leikkipuistossa, vaikka se on Suomessa kielletty.

Vierailija
434/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se suoliston mikrobiston elvytys kiinnostaa, tämän foorumin ketjussa Luonnon Ozempic ruuat on hyvin pitkälti listattu samoja ruoka-aineita, mitä rt neuvoi käyttämään. Aamu alkoi kauraleseisellä kaurapuurolla (leseillä terästettyjä kaurahiutaleita on kaupassa) ja illallakin söin kaurapuuroa. Sen lisäksi esimerkiksi sokeritonta marjarahkaa tai keitetty kananmuna ja hedelmä. Desi AB-piimää. 

Lounaalla riisin ja pastan sijasta ruokakauraa, korttipakan verran proteiinia ja loput lautasesta täyteen kasviksia. Keittolounaan kanssa pala kauraleipää ja leivän päälle raejuustoa tai esimerkiksi Kokaru-nettisivun ohjeen mukaan tehtyä leivänpäällystahnaa. Päivällinen kuten lounas. Päivällisen ja lounaan välillä kahvitauolla hapankorppua ja lasillinen piimää. Söin hapankaalia ja kimchiä. Välillä söin aamullakin/brunssillakin kimchiä kun halusin syödä kuten eteläkorealaiset. Tein sitä i

Ei ole auttanut 

Vierailija
435/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä yrittäjä maksat käteisellä palkkaa ja laitat kuitteja ohi kirjanpidon. Teen susta ilmoituksen verohallintoon.

Olet huvittava. Et sinä mihinkään mitään ilmoita. Istut vain siellä yksiössäsi ja kuvittelet olevasi jotain. 

Todellakin ilmoitan. Mene siivoamaan terveystarkastaja tulee aamulla.

Buhahahahaaaa :D 

Ala siivoamaan samalla kun teet asiakkaille ruokaa.

Hopi hopi

Muista, että nuoren työvuoroa ei saa perua. 

Avi avi avi

Vierailija
436/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli koira lapsen kanssa leikkipuistossa, vaikka se on kielletty. Kuka noita mielenvikaisia lapsia kasvattaa.

Vierailija
437/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patrik Borg kirjoitti kirjassaan Vinha perä, joka käsitellään laihdutuksen myyttejä ja faktoja, että melkein jokaisella paino laskee dieetin alussa. Ikävä kyllä muutokset eivät ole sellaisia, että niistä tulisi pysyviä ja energiantarve laskee myös laihdutuksen myötä menetetyn lihasmassan vuoksi. Viiden vuoden kuluttua 95% laihduttaneista on vähintään yhtä painavia kuin dieetin alussa. Kolmasosa on jopa painavampia kuin ennen laihdutuskuuria. 5% laihduttajista on pystynyt ylläpitämään saavuttamaansa painoa.

Sen vuoksi pysyvät elämäntapamuutokset ja aluksi painon nousun estäminen ovat hyviä tavoitteita. Ei ole realismia ajatella, että väestötasolla kaikki laihtuisivat ja pysyisivät saavut elämäntilanne sitten mikä tahansa. Suomessa muutos aikaisempaan johtuu siitä, että on harventunut väkeä ikääntyneemmistä ikäluokista,on tultu  jotka eivät oppineet diginatiiveiksi ja noutoruoan syöjiksi. Heidän tilalleen on tull on 

Ei se paino koskaan itsestään palaudu. Se mikä palautuu on holtiton herkuttelu elämän tyhjyyttä täyttämään. Ensin dieetti riittää täyttämään elämän, sen jälkeen siitä luovutaan ja sitten ruokatottumukset otetaan yksi kerrallaan käyttöön ja lopulta ollaa yhtä pulleita kuin ennenkin. 

suosittelen että kun ihminen laihduttaa normaalipainon puolelle, punnitsisi silti itsensä ainakin kerran viikossa. Minä ajattelin laihduttaa 58 kg:iin (normaalipainon yläraja on 60kg) ja jos vaassa jonain päivänä lukee 60 niin dieetti on taas voimassa, pari niukempaa päivää riittää palauttamaan tilanteen. Eli jos on pakko jojottaa niin pysy parin kilon sisällä. 

Vierailija
438/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi oikein, että yhteiskunta kustanstaisi kaikille Ozempicit ja lihavuusleikkaukset, koska kaloreita on liikaa tarjolla, ja on luontaista syödä mahdollisimman paljon kaloreita. Satojentuhansien vuosien metsästäjä-keräilijätausta ohjaa siihen. Syyllistäminen on tietysti helpompaa etenkn vähän yksinkertaisille ihmisille.

Nyt kyllä pistit tulemaan paksua köyttä. Mikä helkutin velvollisuus on veronmaksajilla kustantaa suursyömäreiden annokset, jotka ovat valahtaneet reisiin ja maksanympärille. Kyllä on otsaa sinulla. "koska kaloreita on tarjolla liikoja" .. Voi hyvää päivää... Läski katso peiliin näet siellä ainoan syypään, minä en sinun laihdutuskuureja ala makselemaan.. en ja en..

Olisi kyllä oikeudenmukaista sitten, jos kaikilta otettaisiin valtion kustantamat hoidot pois. Miksi esim

Koska 80% suomen naisista on ylipainoisia.. Sukupuolen korjausjutut ovat promilleja siitä. Perkule te mässäilitte ruualla ja minäkö maksumieheksi itse aiheuttamiinne vaurioihin... kirous taas...

Vierailija
439/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat syövät lähes poikkeuksetta herkkuja ja juovat limsoja ja alkoholia. Jättäkää lihavat ne karkit, suklaat, pullat, kakut, keksit, munkit, popcornit ja jäätelöt pois. Ette kuitenkaan jätä koska olette mieluummin lihavia, kuin ilman herkkuja.

Popcornissa on kuituja. Miksi väität sitä epäterveelliseksi? Se on paljon terveellisempää kuin muut listasi tuotteet.

Eikä sisällä, vaan n. 400 kcal

Vierailija
440/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sairain ketju, minkä olen pitkään aikaan nähnyt ja kaukana alkuperäisestä aiheesta. Yksi möykkää jotain mielisairaan skitsoja juttuja, toinen möykkää kuinka hän muka kustantaa läskeille ruokaa..

Sairaita ihmisiä palsta täynnä ja ilmeisesti kaikki terveet ihmiset ovat ulkoilemassa kun kerrankin on kaunis ja lämmin kesäpäivä