Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada noustua ylös edes kohtuullisen ajoissa?

Vierailija
14.07.2025 |

Olen kesälomalla ja vuorokausirytmini sen mukainen. Eli myöhään (yöllä klo 2-5) nukkumaan ja ylöskin ihan liian myöhään (klo 12-16). Olen laittanut herätyksen soimaan esim. klo 11, mutta sitten vaan laitan sen pois kun väsyttää ja tarkoituksenani on levätä vielä hetki. Mutta siinä tahtoo käydä niin että nukahdan tai olen puoliunessa vielä ainakin muutaman tunnin ennen kuin oikeasti nousen ylös.

Eli miten saisin itseni ylös aamulla tai edes aamupäivällä, kun ei ole pakko nousta? Harrastan liikuntaa ja olen normaalipainon alarajalla (ettei tultais haukkumaan läskiksi). 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? 

Vierailija
22/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo itsesi tainnoksiin siten, että sammut ennen puolta yötä. Nukut yön huonosti ja seuraavana iltana olekin tosi väsynyt.

Näin se rytmi käännetään.

Alkoholi on vaarallista eikä sitä suositella kenellekään.

Joo ja kaikki muut päihteet on laittomia huumeita joiden käyttö on rikos. Suomessa kiellettäisi nauttiminen jos se olisi mahdollista toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin helppoa kuin luulisi.

Kukaan ei luule että se on helppoa kun päästää unirytmin niin perseelleen kuin ap on päästänyt. 

Vierailija
24/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ongelma? 

Lähinnä se, että jossain vaiheessa itseäni alkoi ärsyttää kun jo ylös noustessaan totesi että kohta on ilta. Ja monet paikat menevät kiinni illalla ja melkein kaikki muut elävät eri rytmiä kuin itse.

Mut on siinä hyviäkin puolia, ainakin että helteellä on myöhään sopivampi lämpötila tehdä jotain ja vähemmän porukkaa liikkeellä jos menee lenkille.

Ap

Vierailija
25/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo itsesi tainnoksiin siten, että sammut ennen puolta yötä. Nukut yön huonosti ja seuraavana iltana olekin tosi väsynyt.

Näin se rytmi käännetään.

Alkoholi on vaarallista eikä sitä suositella kenellekään.

Miten niin? Justiinhan mä suosittelin sitä aplle.

Vierailija
26/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä sain unirytmini käännettyä sillä vinkillä, että joudun nousemaan ylös sammuttaakseni herätyksen! Jee!

Joku mainitsi ajastetun valaistuksen myös aamulla, voisin kokeilla sitä kun aamut alkaa pimenemään.

Ap

Vierailija
27/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollainen lentävä herätyskello

Vierailija
28/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät 59-vuotiaaksi. Joka saakelin loma-aamu herään  katsomaan kelloa 4.30 - 5.00. Joskus nukahdan uudestaan, yleensä en.