Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haukkuvatko vanhempanne aina lihavia?

Vierailija
14.07.2025 |

Tarkoitan tietenkin selän takana. Meillä haukkuvat. Jos ollaan oltu jossain, haukkuvat sen paikan naiset. Ja toki jos joku mies on lihonut, niin hänetkin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, äitini haukkuu melkein kenet vain, jos näkyy vaikka auton ikkunasta tms. Tyyliin: onpas tuolla ruma takkia, onpa laiha mies!, tai tuolle naiselle ei kyllä sovi yhtään legginsit ihan liian lihava.. En ymmärrä miksi muiden ihmisten ulkonäköä pitää arvostella. 

Vierailija
42/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Eivät olleet sivistymättömiä juntteja.

Eikä johtunut siitä että olisivat itse olleet lihavia. Äiti oli tosi hoikka, isä melko normaali mitä nyt vähän mahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä normaalisti kehuvat ihmisiä, mut jos on lihava oikeasti sit kyllä, mutta vain kun se on perusteltua. Vanhemmat ovat hyvin tarkkoja ulkonäöstä ja säälivät ihmisiä jotka yrittävät jotain mitä eivät ole ja näkyy selvästi ett näyttelee eikä viihdy esim. asussaan 

Vierailija
44/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti haukkuu ihan päin naamaa. Siellä myös punnitaan. En käy siellä enää.

Vierailija
45/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arvostelevat, mutta ei enää minua (pelkäävät että ahdistuisin). Olen BMI 28.

Vierailija
46/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini haukkui minua lihavaksi nuoruudessani. Hän häpesi minua. Aloin laihduttamaan, sitten hän hyväksyi minut.

Vierailija
47/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini haukkui minua lihavaksi nuoruudessani. Hän häpesi minua. Aloin laihduttamaan, sitten hän hyväksyi minut.

Eli joskus päin naamaa sanotut asiat on hyväksi

Vierailija
48/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti arvosteli aina ulkonäköäni. Hänen mielestään olin aina lihava/ ruma.  Kuitenkin hän vanhemmiten tarvitsi apuani. 

Vierailija
49/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omani ei hauku, vaan ymmärtävät ihmisten erilaisuutta.

Tunnen kyllä näitä vanhempia ihmisiä, jotka haukkuvat. Olit sitten lihava tai laiha, niin seläntakan alkaa haukkuminen. Ihme touhua. Kaksinaamaisuutta ja henkistä köyhyyttä sanon minä. Ei ole muuta keskusteltavaa kuin se toisiin keskittyminen. Jollain tavalla sivistymätöntä.

Vierailija
50/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täti aina sanoi et eno on lihonu taas aivan hirveesti. Äidilleni sisarensa oli sanonu et olis aivan hirveetä jos lihois. Olin alakoululainen, kun tupakoiva äitini sanoi mulle et hän kuolee mieluummin keuhkosyöpään kuin liikalihavuuteen.

Vierailija
51/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikaisemmin ainakin syrjäisillä paikkakunnilla oli ihan normaalia kommentoida toisten tai omaa painoansa. Ei siitä kukaan loukkaantunut, jos tuttu tökkäsi mahaa ja sanoi, että oletpas pulskistunut.

Jossain vaiheessa maallekin levisi se ylipaino- tai lihavuussanan  sopimattomuus  ja alettiin puhua vain takanapäin asiasta. Vanhat ihmiset toki vielä voivat siitä mainita ja ihan aidosti eivät ymmärrä, että asia on tabu. Tai luulevat, että asianomainen ei ole itse huomannut olevansa lihava.