Nordea lopetti tunnuslukutaulukon ja nyt myös tunnuslukulaite pitää vaihtaa
Mistä peräkylän mummo saa uuden tunnuslukulaitteen? Ja miten vanha laite kierrätetään?
Kommentit (135)
Asiakaspalvelusta maksava asiakas saa asiakaspalvelua:
- haluaisin tilata ID-laitteen. Varalle.
- joo mut täältä kuule näkyy et sulla on jo sovellutus puhelimessas ja oot käyttäny sitä. Et saa.
- aha. No okei sit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kysymys. Minulla on älypuhelimellani Nordea id jota olen onnistuneesti käyttänyt. Nordea suosittelee kopiomaan sovelluksen toiselle älylaitteelle siltä varalta jos puhelin katoaa. No, oletetaan että olen tehnyt näin.
Sitten käy niin että puhelin katoaa ja siinä meni myös sim korttini. Eikös nyt ole niin että tuo varalaitteeni jonne olin kopioinut Nordea id:n tarvitsee myös jonkinlaisen sim kortin, vaikkapa prepaidin, ei kait tällä varapuhelimella muuten voi tunnistautua ?
Olet harvinaisen tyhmä
Paljon mahdollista. No, testasin tämän juuri ottamalla sim kortin pois puhelimestani, menin verkkoon vlanin kautta ja kas, Nordea id tunnistautuminen pöytäkoneelta selaimen kautta verkkopankkiin onnistui.
Johtopäätös : sim korttia ei tarvita, riittää että laite saa googlen sivun auki eli on jonkinlainen yhteys verkkoon. Tämä tarkoittaa että Nordea id TODELLAKIN kannattaa kopioida omalle vanhalle älypuhelimelle jota ei muuten enää käytä. Näin ei tarvitse tilata tuota laskimen näköistä laitetta vararatkaisuksi.
Peräkylän mummo on jo vuosikymmenen käyttänyt mobiilitunnistusta. Älä sinä huolehdi, hidas poika.
Niinkö? Katso peliin, miltä harvinaisen tyhmä näyttää.
Vastaukseksi kommentoijalle 80/84
Vierailija kirjoitti:
Peräkylän mummo on jo vuosikymmenen käyttänyt mobiilitunnistusta. Älä sinä huolehdi, hidas poika.
Ei mobiilivarmennetta voi käyttää, jos kirjautuu verkkopankkiin.
Loretta was young once, but even she couldn't live forever.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Katso peliin, miltä harvinaisen tyhmä näyttää.
Vastaukseksi kommentoijalle 80/84
Kehitysvammainen
Vanhasta loppuu paristo, on tehty kestämään 7 vuotta ja se päättyy syyskuussa 2025.
Ei tarvitse soittaa, vaan riittää, kun kirjaudut ja pyydät sähköpostilla uuden. Tulee parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimen saa muutamalla kympillä.Helpompaa olisi.
Ei ole helppoa, jos on jokin terveyssyy esteenä käytölle. Minä ainakin saan migreenin jo kun katson älypuhelimen (ledi)näyttöä. Ei oikein voi käyttää sellaista, vaikka se kuinka olisi muista niin helppoa ja autuaaksi tekevää.
Tähän sitten näkövammaiset ja motorisista ongelmista kärsivät ihmiset päälle, niin on meitä aika monta, joille älylaite ei ole ratkaisu.
Miksi peräkylän mummolla on vaikeaa näiden asioiden kanssa? Ei maailma muuttunut päivässä. Missä komerossa peräkylän mummo on ollut kun verkkopankki saapui suomeen ja oliko hän silloinkin jo vanhus joka ei osaa mitään... koska on vanha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimen saa muutamalla kympillä.Helpompaa olisi.
Ei ole helppoa, jos on jokin terveyssyy esteenä käytölle. Minä ainakin saan migreenin jo kun katson älypuhelimen (ledi)näyttöä. Ei oikein voi käyttää sellaista, vaikka se kuinka olisi muista niin helppoa ja autuaaksi tekevää.
Tähän sitten näkövammaiset ja motorisista ongelmista kärsivät ihmiset päälle, niin on meitä aika monta, joille älylaite ei ole ratkaisu.
Älylaitteissa on heikkoa näköä tukevia toimintoja. Älylaitteiden näytön sävyä ja näytön päivitysnopeutta voi säätää. T. Näkemisen ongelmia minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta loppuu paristo, on tehty kestämään 7 vuotta ja se päättyy syyskuussa 2025.
Ei tarvitse soittaa, vaan riittää, kun kirjaudut ja pyydät sähköpostilla uuden. Tulee parissa viikossa.
eivät tasan lähetä sitä laitetta SÄHKÖPOSTIN perusteella. Huom se pankin viestisovellus EI OLE SÄHKÖPOSTI.
Minulla vanha TOIMIVA ÄLYPUHELIN mutta nyt on liian vanha että pystyisi päivittämään Nordeaan puhelimella otettavaa yhteyttä. Määräävätkö pankit millaisen ja milloin sinun pitää uusia puhelin. Tämä sama juttu oli aiemmin myös DANSKE BANKILLA eli piti siirtyä siihen tunnuslukulaitteeseen (pikku palikka) jos ei laittanut UUTTA ÄLYPUHELINTA. Taidan sanoa NORDEALLE GOOD BYE !! Onneksi ei sieltä lainaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolle pankkien perseilylle oikeasti voi mitään. Mikään ei toimi ja hirveän isot palvelumaksut vaikka mitään palvelua ei saa.
Mikä pakko sun on olla juuri Nordean asiakas? Suomessa on parempiakin pankkeja.
Kaikki ne ovat samanlaisia.
Ei ole. Nordeassa kuukausimaksu oli 7,90€, S-pankissa se on 0€. Nordean konttoreita saa etsimällä etsiä, S-pankin konttori löytyy lähimmästä Prismasta. Nordealle ei saa aikaa kirveelläkään, S-pankkiin saa ajan ottamalla vuoronumeron. Ja niin edelleen ja niin edellen.
Niin, mutta jos ei ole sitä hiton Prismaa lähellä. Meillä on S-Market noin parinkymmenen kilsan päässä ja siellä ei mitään erityistä pankkipalvelua ole. Varmaan saa rahaa nostettua kaupan kassalta.
Joku kirjoitti, että Nordean laitteen saa samoin kuin edellisenkin. Ei saa. Edellisen laitteen sai nettipankin kautta viestillä. Nyt pitää soittaa palvelunumeroon.
Pankin vaihtamisesta tulee lisävaivaa. Pitää itse ilmoittaa uusi tilinumero moneen paikkaan. Jos mummolla ei ole ketään, joka auttaisi tämä tuo lisähankaluutta elämään. Siksi monet pitävät saman pankin.
Nordean käyttäjillä on moneen kertaan tarvinnut olla uudempi käyttöjärjestelmä, että mobiilipankki toimii. Todella ärsyttävää.
Kun vihdoinkin vaikeuksien ja melkein 3kk odotuksen jälkeen sain NORDEAN TUNNUSLUKULAITTEEN TILALLE NORDEAN ID LAITTEEN NIIN NETTIPANKKI JA MUUT OVAT TOIMINEET HYVIN.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelusta maksava asiakas saa asiakaspalvelua:
- haluaisin tilata ID-laitteen. Varalle.
- joo mut täältä kuule näkyy et sulla on jo sovellutus puhelimessas ja oot käyttäny sitä. Et saa.
- aha. No okei sit
Mää kysyin, onko tuo totta, mitä kirjoitit. Nordeaasa sanottiin, että kyllä saa laitteen, mutta joutuu maksamaan 20 euroa.
Joku myös kirjoitti, että laitteen saa nettipankin kautta viestillä. Se olin minä ja niin toimin, en halunnut soittaa palvelunumeroon, eikä onneksi tarvinnutkaan.
Joku myös kirjoitti, että laitteen saa nettipankin kautta viestillä. Se olin minä ja niin toimin, en halunnut soittaa palvelunumeroon, eikä onneksi tarvinnutkaan.
Voi myös laittaa viestiä verkkopankista, tein niin ja sain tilattua uuden laitteen sitä kautta, ei ole pakko soittaa.